تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804896229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه دعوت دانش آموزان به نماز گفتن نعمت های خداوند است.


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در اولین گفتمان تربیت قرآنی مطرح شد: راه دعوت دانش آموزان به نماز گفتن نعمت های خداوند است. خبرگزاری پانا:رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور یادآور شد: معلمان نباید به اندوخته های علمی خود اکتفا کنند و برای کار تربیت باید همواره مطالعه داشته باشند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر ساعت 15:40



به گزارش خبرنگار پانا، ابوطالبی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: عامل تربیت فقط مربی نیست، بلکه همه افراد دخیل در سیستم تعلیم وتربیت ارکان تربیت هستند و باید در این مسیر دیده شوند.
وی افزود: آموزش و پرورش بزرگترین سیستم تعلیم و تربیت کشور است و ماموریت آن تربیت انسان با توجه به تعالیم دینی است. ماموریت ما ماموریت انسان سازی و تربیت انسانی است.
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: مربیان و معلمان باید مجهز به دانش روز باشند و باید خود را به انواع علوم مجهز کنیم .
وی ادامه داد: فعالیت های پرورشی و فرهنگی نباید در حاشیه باشد زیرا رویکرد آموزش و پرورش تا کنون بحث های آموزشی بوده و فقط خروجی آن به کنکور و دانشگاه ختم می شود، بنابراین لازم است رویکرد جدیدی را با توجه به سند تحول بنیادین برای تربیت انسان ها در نظر بگیریم.
ابوطالبی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی و عملیاتی نخواهد شد مگر نیروی انسانی فعال داشته باشیم. بنابراین تا نیروی انسانی ما به درجه ای از دانش ، بینش و نگرش دست نیابد تاثیرکار آنها، اثر بخش نخواهد بود.
وی با بیان اینکه امور تربیتی نباید با سطح زیاد و عمق کم باشد گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید زیرساخت ها را بدرستی پایه ریزی کنیم زیرا قانون در زمینه امور تربیتی کم نداریم فقط نیازمند فعالیت و کار بیشتر هستیم.
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به صورت عمیق ، همه جانبه ریشه ای و آینده پژوهانه اجرایی شود تا بتوانیم انسان طراز جمهوری اسلامی ایران را تقویت کنیم .
وی ادامه داد: وضع موجود آموزش وپرورش نشان دهنده عزم جدی مدیران برای اصلاح امور تربیتی و مدیریت جهادی در آموزش و پرورش است.بنابراین با رصد تمام جریانات فعالیت خود را با قدرت و قوت و تجهیز علمی پیش ببریم.
در ادامه حجه الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور نیز با تسلیت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت اظهارداشت: مسئولان مدرسه خودشان در فریضه نماز شرکت کنند تا دانش آموزان هم ترغیب شوند چون کار نماز بخشنامه ای نیست.
وی افزود: باید بدانیم در آموزش و پرورش با انسان سرو کارداریم ، بنابراین روش تربیتی و تدریس بسیار در این عرصه مهم است. معلمان نباید کار خود را با مشاغل دیگر مقایسه کنند زیرا فعالیت آنها تاثیری بسزایی در فرهنگ سازی جامعه دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور یادآور شد: معلمان نباید به اندوخته های علمی خود اکتفا کنند و برای کار تربیت باید همواره مطالعه داشته باشند زیرا در اسلام چیزی به اسم فارغ التحصیلی نداریم و همواره انسان باید برای کسب علم تلاش کند.
وی گفت: مسیر را نباید گم کرد و فعالیت ها را با هم جابه جا کرد بلکه باید به قرآن عمل کنیم و فعالیت ها را بر اساس آموزه های دینی پی ریزی کنیم.
حجه الاسلام والمسلمین قرآئتی ادامه داد: حفظ درس با فهم آن متفاوت است و معلمان باید برای فهم دانش و علم دانش آموزان تلاش کنند .
رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور گفت: معلمان سفارش کنند دانش آموزان خود به فعالیت بپردازند زیرا با نگاه کردن چیزی را درک نخواهند کرد و تغییری در آنها ایجاد نمی شود.
وی با بیان اینکه راه دعوت دانش آموزان به نماز گفتن نعمت های خداوند است تا آنها را به سوی این فریضه الهی نرم کند افزود: مسئولان مدرسه خود در فریضه نماز جماعت مدارس شرکت کنند، این بهترین راه امر به معروف است زیرا کار نماز بخشنامه ای نیست .
حجت الاسلام قرائتی گفت: آموزش تدریس مسائل دینی باید به روشهای مختلف صورت گیرد در برخی از موارد به صورت عمومی و در بعضی از مسائل به صورت خصوصی باید با دانش آموزان صحبت کرد تا تاثیری در رفتار آنها حاصل شود.
وی با بیان اینکه شغل معلمی هنر است گفت: باید برای فعالیت های آموزشی و تربیتی مدیریت و برنامه ریزی داشت تا دانش آموزان نسبت به فعالیت های پرورشی و تربیتی ترغیب شوند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن