تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802982839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از بارسا به تیم ملی آلمان می‌رسم تراشتگن: گواردیولا محبوب دل کاتالا‌ن‌ها است/ بارسلونی‌ها از پپ به نیکی یاد می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از بارسا به تیم ملی آلمان می‌رسم
تراشتگن: گواردیولا محبوب دل کاتالا‌ن‌ها است/ بارسلونی‌ها از پپ به نیکی یاد می‌کنند
درواز‌ه‌بان جوان و آلمانی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا گفت: مردم کاتالان آدم‌های مهربان و با محبتی‌ هستند که از پپ گواردیولا به نیکی یاد می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تراشتگن: گواردیولا محبوب دل کاتالا‌ن‌ها است/ بارسلونی‌ها از پپ به نیکی یاد می‌کنند



به گزارش خبرگزاری فارس، مارک آندره‌ تراشتگن در گفت‌وگویی اظهار داشت: مردم کاتالان، آدم‌های مهربانی هستند که خیلی چیزها از گذشته را به خاطر دارند. آنها شخصیت‌هایی را که به آنجا آمده و خدمت‌ کرده‌اند،‌ مورد تمجید قرار می‌دهند. هیچوقت هم فراموش نمی‌‌کنند. یکی از این آدم‌های فراموش‌نشدنی، پپ گواردیولا است. مربی‌ای که اکنون با بایرن مونیخ همکاری می‌کند اما در دل مردم کاتالان زنده است. کاتالان‌ها از او خاطرات خوشی دارند و همواره به نیکی از او یاد می‌کنند. این دروازه‌بان 22 ساله که در گذشته جزو 4 دروازه‌بان نخست ژرمن‌ها بوده و یکی از گزینه‌های مورد توجه یواخیم لو برای حضور در تیم ملی آلمان بوده، با انتقال از بورسیامونشن‌گلادباخ به بارسلونا در تابستان سال جاری دست به چالش بزرگی در زندگی ورزشی خود زده است. او امیدوار است با حضور در تیم بزرگ اسپانیا مدارج ترقی را طی کند. تراشتگن در آستانه بازی تیمش در لیگ فوتبال قهرمانان اروپا مقابل آپوئل نیکوزیا (دیدار فردا) در گفت‌وگویی چنین اظهار داشت:  

  *آقای تراشتگن، بازیکنی جوان، قدرتمند و حرفه‌ای مثل شما وقتی برای نخستین مرتبه به تیمی مثل بارسلونا می‌آید، تحت‌تاثیر چه نکاتی قرار می‌گیرد؟ این که بارسلونا یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان است. شور و علاقه به این تیم در جهان فوق‌العاده زیاد است. تحت تاثیر این فضا بدیهی است که اینجا وضعیت تا حدودی با سایر تیم‌ها فرق کند. *مثلا با تیم سابق‌تان بورسیامونشن‌گلادباخ؟ بله. البته وضعیت ساختاری هر تیم با تیم دیگر فرق می‌کند. در بارسا شما به عنوان بازیکن با ستارگان خاصی در تیم مواجه می‌شوید. بازیکنانی که برخی از آنها یک یا چند مرتبه مرد سال فوتبال جهان شده‌اند. بقیه هم بازیکنانی در ردیف بزرگان اروپا و جهان هستند. به همین دلیل است که وضعیت امنیتی تیم با تیم‌های دیگر فرق دارد. وقتی وارد بارسا می‌شوید، در همان نگاه اول متوجه چنین تفاوت‌هایی می شوید.  

*از نظر تمرینی چه تفاوتی هست؟ سطح تمرینات کاملا متفاوت است. بازیکنان خصوصیاتی متفاوت دارند و به همین دلیل شرایط تمرینی نیز فرق می‌کند. البته در مونشن‌ گلادباخ نیز تمرینات سنگین و پرفشار بودند. *از این که بورسیامونشن‌گلادباخ، تیم سابق شما امسال در بوندس‌لیگا وضعیتی خیلی خوب داشته، تعجب نمی‌کنید؟ نه. از قبل چنین امیدواری داشتم. البته برای کسب موفقیت لازم است در یک تیم همه چیز با هم جور باشد تا بتوان به نتیجه دلخواهی رسید. امیدوارم امسال گلادباخ همچنان خوب کار کند و در جایگاهی مطلوب در پایان فصل جای گیرد. *در صورتی که مونشن‌گلادباخ در بالای جدول و دارای سهمیه لیگ قهرمانان جای گیرد، این احتمال هست که حتی در آینده مقابل تیم دوست‌داشتنی سابق خود قرار بگیرید. باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. اگر این اتفاق در آینده دور بیفتد، آنوقت باید در انتظار دیداری هیجان‌انگیزی باشیم. البته از چنین رویارویی استقبال می‌کنم و خوشحال می‌شوم. برای مونشن‌گلادباخ آرزوی بهترین‌ها را دارم. *با اعضای مونشن‌گلادباخ هنوز در تماس هستید؟ بله. با خیلی‌ها در مونشن‌گلادباخ تماس دارم. با سرمربی و همچنین اووه کامپس، مربی دروازه‌بان‌های مونشن‌گلادباخ در تماس هستم. درست است بازیکن بارسا محسوب می‌شوم اما دوستان و کلا همه کسانی که در سال‌های گذشته مرا همراهی و حمایت کرده‌اند، را هیچوقت از یاد نبرده‌ام. باورتان نمی‌شود هنوز هم با مارکو رویس که اکنون در دورتموند است و یا دانته که اکنون بازیکن بایرن است،‌ تماس دارم.  

*از نظر بسیاری لیگ قهرمانان اروپا یک رویای کامل است. برای شما هم همینگونه است؟ بله. خوشبختانه در لیگ قهرمانان تاکنون بازی‌های خوبی انجام داده‌ام. مقابل پاری‌سن‌ژرمن مرتکب اشتباه شدم. بعد از آن خیلی انتقادات به من شد که برخی از انتقادات، در مورد من درست نبود. وقتی که فیلم بازی  را چند مرتبه تماشا و آنالیز کردم، دیدم فقط یک اشتباه داشتم. از آن اشتباه هم خیلی درس گرفتم. *برای آنکه بتوانید نظر لوئیس انریکه را برای قرار گرفتن در درون دروازه بارسا به صورت ثابت جلب کنید،‌ چه برنامه‌ای دارید؟ فکر می‌کنم هیچ راهی نیست جز اینکه به تمرینات سنگین‌ و پرفشارتر بپردازم. همین کاری که تا به حال چه در مونشن‌گلادباخ و چه در بارسا انجام داده و می‌دهم. با انجام تمرینات گسترده و بودن در آمادگی کامل است که می‌توانم نظر مربی‌ام را جلب کنم. در کنار این باید بیشتر تجربه کسب کنم. برای من هر جلسه تمرینی بارسا یک تجربه بزرگ است. *برای گذر از چنین مسیری مصمم هستید؟ بله. هیچ شکی ندارم. قرار نیست که چیزی را به کسی ثابت کنم. باید در وهله نخست بر خودم کاملا مسلط شوم که بتوانم مربی‌ام را تحت‌تاثیر قرار دهم. فکر می‌کنم همین که از گلادباخ به تیمی مثل بارسا آمدم، اولین گام‌ها را برای این منظور برداشتم.  

*در لالیگا براوو، رقیب شما کمترین گل‌ها را دریافت کرده. فکر نمی‌کنید برای پیشی گرفتن از او کار بسیار سختی دارید؟ چرا. کلادیو دروازه‌بانی بسیار خوب است. با او رفاقت خیلی خوبی دارم. اما باید تلاش کنم از او گذر کنم. *وضعیتی که در بارسا دارید آیا جلوی انتخاب تان را برای حضور در تیم ملی آلمان نمی‌گیرد؟ نه. گمان نکنم. شاید تعداد بازی‌هایی که انجام می‌دهم کم باشد اما می‌بینید که در لیگ قهرمانان بازی کرده‌ام. در چنین میدانی که اصلا ضعیف نیست، عملکردم کاملا به چشم می‌آید. البته قبول دارم که نزد بارسا باید کاملا جایگاهم را محکم کنم که به تیم ملی برسم. در کنار این همراهی تیم ملی زیر 21 ساله‌ها در مسابقات قهرمانی 2015 اروپا می‌تواند خیلی تاثیر داشته باشد. *در این مورد انریکه با شما صحبتی نکرده؟ نه. زیاد نه. *به نظر شما انریکه چه تیپ مربی‌ای است؟ با لوسین فابرو مونشن‌گلادباخی‌ها قابل قیاس است؟ من چند ماهی نیست که با انریکه آشنا شده‌ام. اما با لوسین فابرو قابل قیاس نیست... *چرا؟ چون این دو،‌ مربیانی هستند که هر یک سبک خاص خودش را دارند. *با اعضای بارسا مثل نیمار ارتباط خوبی دارید؟ بله. با همه در بارسا خوب هستم. به خوبی متوجه منظورشان می‌شوم. ما می‌توانیم در تیم در مورد خیلی چیزها بحث کنیم. بدیهی است بیشتر صحبت‌ها حول محور فوتبال است. واقعا حس خوبی از حضور در بارسا دارم و مورد حمایت همه هستم. در ورزشگاه نیز فضای بسیار خوبی حاکم است. مردم دوست دارند فوتبال زیبایی را تماشا کنند.  

*از نظر زبان مشکل ندارید؟ خوشبختانه در فراگیری اسپانیولی پیشرفت زیادی داشته ام. بهتر می‌توانم نسبت به چند ماه قبل درک کنم. البته این حد به هیچ وجه کافی نیست. باید کاملا بر اسپانیولی مسلط شوم. *اکنون در بارسا مدت‌ها می‌گذرد که دیگر پپ گواردیولا حضور ندارد. هنوز هم در مورد او صحبت می‌شود؟ بله. مردم آنجا آدم‌های با محبت و مهربانی هستند که خیلی چیزها از گذشته را به خاطر دارند. مردم کاتالان شخصیت‌هایی را که به آنجا آمده و خدمت‌کرده‌اند،‌ مورد تمجید قرار می‌دهند. هیچوقت هم فراموش نمی‌‌کنند. یکی از این آدم‌های فراموش‌نشدنی، پپ گواردیولا است. مربی‌ای که اکنون با بایرن مونیخ همکاری می‌کند اما در دل مردم کاتالان زنده است. کاتالان‌ها از او خاطرات خوشی دارند و همواره به نیکی از او یاد می‌کنند. انتهای پیام/د

93/09/03 - 11:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن