تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798318039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه 1+5/ حصول توافقات مثبت گامی برای رسیدن به صلح پایدار است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نامه جامعه مسیحیان ایران به اوباما مطرح شد؛
حمایت از مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه 1+5/ حصول توافقات مثبت گامی برای رسیدن به صلح پایدار است
جامعه مسیحیان ایران نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا تهیه کرده که در آن، ضمن حمایت از روند مذاکرات هسته ای کشور با گروه 1+5 ،‌ گفتگوها را گامی موثر برای رسیدن به صلح پایدار دانسته است.


به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جامعه مسیحیان ایران اعم از ارمنی و آشوری نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا تهیه کردند که به امضای روحانیون و همچنین نمایندگان ارمنی و آشوری در مجلس شورای اسلامی رسیده است.

 
در این نامه آمده است:
 
جناب آقای باراک اوباما، رئیس جمهور محترم ایالت متحده آمریکا
 
ما اسقف‌های عالیرتبه کلیساهای ارمنی و آشوری در ایران و نمایندگان ایرانی ارامنه و آشوریان در مجلس شورای اسلامی، مایلیم در مورد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ مطالبی را به استحضار برسانیم.
 
ایران کشوری است که در آن پیروان ادیان الهی گوناگون ملی قرون متمادی در کنار یکدیگر زیسته، از میان تلاطمات تاریخی با هم عبور کرده و دارای حافظه جمعی از شرایط خوب یا سخت ایران می‌باشند. تجاربی که کلیساهای مسیحی ایران از زندگی اجتماعی ایران کسب نموده نشان می‌دهند که مردم مسلمان ایران برخلاف تبلیغات موجود، دارای تمدنی کهن، فرهنگی غنی بوده و اعتقادی راسخ به مبانی دین اسلام و آموزه‌های مذهبی خود دارند.

آداب و سنتی که در ایران براساس تمدن، فرهنگ، اعتقادات دینی و آموزه‌های اعتقادش شکل گرفته، تأثیرات ایدئولوژیک و اخلاقی ژرف بر نظام حکومتی، حیات سیاسی و روابط اجتماعی ایران بر جا گذاشته است که به عنوان مثال تلرانس دینی گسترده از جمله حق حضور مستقیم و بلاواسطه نمایندگان جوامع اقلیت‌های دینی با حقوق برابر در قوه مقننه کشور، آزادی‌های کامل در انجام مناسک دینی، زندگی جمعی، آموزش و تحصیل زبان مادری و مبانی دینی برای این اقلیت‌ها از دستاوردهای ملموس این واقعیت می‌باشند.
 
در اواخر جنگ ایران و عراق زمانی که حکومت صدام حسین ناجوانمردانه اقدام به استفاده گسترده از سلاح کشتارجمعی شیمیایی علیه ایران نمود، نیروهای مسلح ایران براساس فتوای صریح امام خمینی فقید، از هرگونه تهیه، خریداری، تولید و بهره برداری سلاح شیمیایی همواره دور مانده و با دادن قربانیان نظامی و غیر نظامی فراوان در بمباران‌های شیمیایی، هرگز به استفاده از این سلاح مخرب در جنگ مبادرت نورزید.
 
فتوای آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا و جمهوری اسلامی ایران در مورد منع کلیه صور تهیه، خریداری، تولید و بهره برداری جنگ افزارهای اتمی نیز موید آن است که همانند دیگر ادیان الهی، از دیدگاه مراجع و فقهای عظام شیعی وجود هر نوع سلاح کشتار جمعی اعم از شیمیایی و اتمی باطل و مردود می‌باشد.
 
فتوا از آن جهت حائز اهمیت است که حسب اطلاع اینجانبان، در بطن آیین‌ها و شعائر دینی مسلمانان جایگاهی خطیر و لازم الاجرا برای ایشان و خصوصا شیعیان دارد.
 
براساس این فتاوی، فناوری هسته ایران از‌‌ همان آغاز در مسیر بهره برداری صلح آمیز با هدف تأمین انرژی و خدمات درمان پزشکی قرار داشته است. از این رو حق ایران برای داشتن چنین فناوری حقی طبیعی و برابر با تمام کشور‌ها و ملل جامعه جهانی و مشمول مقررات بین المللی است.
 
در مفاهیم کتاب مقدس، آفریدگار نه تنها دوستار عدالت است، بلکه می‌خوهد به واسطه انسان‌های عادل و آگاه، عدالت را بر ارض خاکی ساری و جاری سازد.
 
ما اسقف‌های عالیرتبه کلیساهای ارمنی و آشوری در ایران و نمایندگان ایرانی ارامنه و آشوریان در مجلس شورای اسلامی کاملا از روند مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه ۱+۵ حمایت کرده و حصول توافقات مثبت و برابر آن را گامی موثر برای رسیدن به صلح پایدار می‌دانیم. در عین حال معتقدیم که نتایج عادلانه این مذاکرات و فضای تساهل و تعامل سازنده را به جای جو خشونت فراگیر در منطقه حاکم خواهد ساخت.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن