تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803099473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دربی با نشاط سرخ و ابی های پایتخت به نفع تماشاگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دربی با نشاط سرخ و ابی های پایتخت به نفع تماشاگران سمنان - ایرنا - همه دوست داشتند یک بازی مهیج و پر افت و خیز ببینند، شاید حتی استقلالی ها هم از باخت تیمشان آنچنان ناراحت نباشند چون شهرآورد هفتاد و نهم همه هیجان های یک فوتبال تماشایی را داشت.


بالاخره امید به نتیجه غیر تساوی، بعد از ظهر یکشنبه دوم آذر نتیجه داد و 70 هزار نفر تماشاگر و میلیون ها بیننده تلویزیونی از کسلی و یک نواختی بازی سنتی سرخابی های پایتخت بیرون آمدند و معنی یک دربی با نشاط را درک کردند.
"مصطفی توفیقی" طرفدار استقلال است و می گوید: نیم ساعت اول بازی که چنگی به دل نزد و غیر یکی دو موقعیت برای نیم خیز شدن تماشاچی ها، لذت فوتبالی خاصی در پی نداشت، ولی بازی که به نصف نزدیک شد، آبی ها با گل سجاد شهباززاده ـ یکی از بهترین های لیگ امسال ـ پیروز به رختکن رفتند.
وی با اینکه از باخت تیمش بی حوصله بود گفت: 45 دقیقه اول بازی، تداعی تکراری دربی های گذشته بود که باز هم نوعی ترس از واگذاری نتیجه، جو تماشاچیان و حساسیت معمول این دیدار سبب شد، قابلیت های فردی و تاکتیک تیمی استقلال و پرسپولیس نشان داده نشود.
این ورزش دوست که سابقه بازی در تیم های باشگاهی سمنان را هم دارد ادامه داد: بازی سازی منقطع در کناره های زمین و چشم دوختن به ضد حمله های مطمئن، مهمترین رویداد این نیمه بود ولی جسارت و خطرپذیری بازیکنان دو تیم شاید با داد و فریادهای مربی ها کمی تحریک شد و دو تیم در 10 دقیقه پایانی نیمه نخست تصمیم گرفتند که طلسم تساوی را بشکنند و این اتفاق با باز شدن دروازه پرسپولیس رقم خورد.
"مجتبی نیکویی" پرسپولیسی دو آتیشه ای است که نفس کشیدن تیم محبوبش را از نیمه دوم می داند.
وی گفت: در این نیمه تدارک تیمی برای جبران باخت در پرسپولیسی ها شروع شد، با اینکه استقلال در این نیمه هماهنگی بیشتری در خط دفاع داشتند تا نتیجه را حفظ کنند و گل نخورند ولی یورش های پرسپولیس به سمت دروازه استقلال بوی گل می داد.
این دوستدار فوتبال با بیان اینکه گل دقیقه 72 محمد نوری کاپیتان جان تازه ای به قرمزها داد گفت: بعد از تساوی بازی، کم کم کرنرهای پر خطر و کاشته های نفس گیر با ضربه های سر شلیک وار، بازی را گرم کرد، هر چند شوت به سمت دروازه و پاس های تودر، زیاد مشتری نداشت اما پاس کاری تیمی و بیرون بردن بازی از مرکز زمین حس تهاجمی بازی کردن را تقویت کرد.
"حسین شاکر زاده" دوستدار فوتبال دیگری است که بخاطر شرایط شغلی اش از دقایق پایانی به جمع بینندگان دربی پایتخت رسید.
وی گفت: من از ضربه برگردان اروپایی طارمی بازی را دیدم، این ضربه ارزش یک گل را داشت و گل نشدنش حسابی اعصابمان را به هم ریخت.
وی با یادآوری گل چند ثانیه بعد از ضربه طارمی گفت: این نقطه طلایی دربی بود که در هشت دقیقه مانده به اتمام وقت قانونی بازی "امید عالیشاه" گل برتری پرسپولیسی ها را زد تا قرمز ها بازی باخته را با برد عوض کنند.
"پویا جعفری" از طرفدران استقلال هم افت محسوس بازی استقلال در نیمه دوم را ناشی از غرور آبی ها از جو نیمه اول عنوان کرد و گفت: تلاشهای مستمر و البته دستپاچه 10 دقیقه آخر استقلالی ها به در بسته خورد و دردی از سیاه پوشان بازی شهراورد دوا نکرد.
وی افزود: امیدهای استقلال برای به تساوی کشیدن بازی با به تیرک خوردن یک توپ، آفساید شدن یک گل و دو توپ گیری جالب دروازه بان پرسپولیس و آخرین ضربه ایستگاهی ناامید شد و آبی ها در یک بازی تماشاگر پسند و همه چیز تمام، شکست را قبول کردند.
کارت زرد، اخراج، درگیری بازیکنان، دوندگی زیاد، سه گل، آفساید، خطاهای پیاپی، وقت کشی های غیرعمدی، بدور از توهین ها و تنش های تزریقی تماشاچیان و اعتراض آنچنانی مربیان، ره آورد شهرآورد برای تیم داوری بود.
تیمی که در قد و قواره یک دربی بدون تساوی عملا خوب ظاهر شد و هر طوری بود بازی را به سوت پایان رساند، شاید بازی سرخ آبی ها این بار صحنه شک برانگیز یا جنجالی برای زیر سئوال بردن داوران نداشته باشد ولی هنوز جای بررسی یکی دو تا خطا داخل محوطه جریمه در برنامه های چالشی وجود دارد.
بینندگان تلویزیونی دربی هفتاد و نهم هم با گزارش در خور توجه و زیبای فردوسی پور به نوعی کمتر از ورزشگاه رفته ها لذت نبردند و تیکه پرانی های عادل از حواشی زمین، پتوی نیمکت نشینان، کی روش، آمدن قوچان نژاد از قطر برای دیدن بازی، صحنه های درگیری بازیکنان، عکس العمل های گاه و بیگاه مربیان و سه مصدومیت وقت گیر بازیکنان بخصوص دروازه بان پرسپولیس، تماشای دربی را هیجان آورتر کرده بود.
اما شاید آنچه این دربی را برای سمنانی ها پر هیجان تر کرد، حضور "امید عالیشاه" در قد و قواره های بازیکن تاثیر گذار پرسپولیس بود.
امید عالیشاه که فوتبال خود را با تیم صنایع طلایی سمنان آغاز کرده است، در دقیقه 73 دربی پایتخت، با سانتر از جناح چپ زمینه گل اول پرسپولیس را با ضربه سر طارمی و شوت نوری فراهم کرد.
در دقیقه 83 هم ارسال مواج هادی نوروزی را با ضربه سر زیبایی به گل تبدیل کرد.
سابقه حضور عالیشاه در تیم های باشگاهی سمنان باعث شده هواداران سمنانی پرسپولیس یکشنبه شب بدون توجه به حرکت غیر ورزشی وی پس از گل دوم و حتی درگیری اش با فخرالدینی بازیکن استقلال، در جشنی پیروزی پرسپولیس که در سمنان برگزار شد، یک صدا نام او را فریاد می زدند و می گفتند: "عالیشاه متشکریم".ک/4
7340/599


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن