تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس 48 ساعت پس از پایان رای گیری اعلام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس 48 ساعت پس از پایان رای گیری اعلام می شود تهران-ایرنا- هیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تونس روز یکشنبه اعلام کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور 48 ساعت پس از پایان رای گیری اعلام می شود.


به گزارش پایگاه خبری النشره، هیات برگزاری انتخابات تونس، افزود: میزان استقبال رای دهندگان در خارج از کشور تاکنون به 19 درصد رسیده است.
این هیات همچنین ادامه داد: میزان مشارکت مردمی تا 3 ساعت پس از آغاز رای گیری به 12 درصد رسیده است.
در رقابت انتخابات ریاست جمهوری تونس که سومین انتخابات آزاد در این کشور از زمان سرنگونی دیکتاتوری "زین العابدین بن علی" در سال 2011 است، حدود 30 نامزد شرکت کرده اند.
بیش از سه سال از سرنگونی حکومت تک حزبی بن علی می گذرد و تونس با تصویب قانون اساسی جدید و جلوگیری از بروز ناآرامی و اغتشاش به الگویی برای منطقه تبدیل شده است.
ماه گذشته نیز انتخابات عمومی پارلمانی در تونس برگزار شد که در آن حزب ندای تونس بیشترین کرسی های پارلمان را از آن خود کرد و از حزب "النهضه" که در نخستین انتخابات آزاد این کشور در سال 2011 در صدر قرار گرفته بود، پیشی گرفت.
قیام های مردمی سال 2011 جرقه ای برای آغاز دیگر انقلاب های مردمی علیه حکومت های استبدادی در کشورهای عربی شد . بن علی دیکتاتور سابق این کشور که به دنبال کودتایی در سال 1987 روی کار آمد، پس از 23 سال حکومت سرانجام ناگزیر به کناره گیری از قدرت شد و به عربستان سعودی گریخت.
خاورم**1010**


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن