تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819433192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زور آزمایی ایران و آمریکا تا بهترین گزینه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: زور آزمایی ایران و آمریکا تا بهترین گزینه


در حالی که فقط یک روز تا مهلت تعیین شده ایران و ۱+۵ برای حصول توافق جامع هسته ای باقی مانده است، رایزنی های سخت و فشرده دو طرف در وین پایتخت اتریش همچنان ادامه دارد. در این میان رسانه های خارجی با بازتاب مذاکرات هسته ای، به تحلیل و بررسی آن پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، واشنگتن‌پست در سرمقاله خود تمدید مذاکرات کنونی را «بهترین نتیجه» توصیف کرد چرا که در عین معلق نگه داشتن بخشی از برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها علیه تهران را نیز حفظ می‌کند.   این روزنامه می نویسد: «در حالی که این نتیجه (تمدید مذاکرات) ممکن است بسیاری را در کنگره و ایران ناراحت کند، اما این بهترین خروجی مذاکرات خواهد بود.»   شبکه تلویزیونی «سی.سی.تی.وی» از قول جان کری و اشتاینمایر، وزرای خارجه آمریکا و آلمان، گزارش داد: شکاف های بزرگی در مذاکرات اتمی ایران در وین مشاهده می شود و پیشرفت کمی گزارش شده است.  
دانلود
به گفته این شبکه این شکاف های بزرگ ایران و گروه «5+1» را بیشتر به درخواست ایران برای برداشته شدن سریع تحریم های بخش نفت و گاز این کشور دانست.

شبکه «اسکای نیوز عربی» هم با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران در وین و تلاش ها برای فرجام آن از قول یک کارشناس امور ایران، تاکید کرد: اراده بین المللی و به خصوص ایران و آمریکا بر این است که پرونده هسته ای و مذاکرات در موعد مقرر به پایان برسد.

مشاور کنگره آمریکا به این شبکه گفت: با اشاره به مشکلات سیاسی داخلی آمریکا، ایران می تواند در حل این مشکلات کمک کند.
شبکه «بی بی سی عربی» نیز در خصوص مذاکرات هسته ای در گفتگو با مشاور کنگره آمریکا، گزارش داد: اختلافات و شکاف بزرگی در آمریکا وجود دارد که مقامات ایرانی می توانند در حل آن کمک کنند. تا چند هفته یا ماه دیگر کنگره جدید در آمریکا بر سر کار خواهد آمد. اعضای جدید کنگره خواهان افزایش تحریم های ایران هستند. در حالی که اوباما تمایل دارد که تا روز دوشنبه با ایرانی ها به نتیجه ای برسد؛ اما مقامات ایرانی هیچ نشانه و چراغ سبزی نشان نداده اند تا او بتواند ادعای حصول به نتیجه و توافق را داشته باشد.
 
وی افزود: تمدید مذاکرات بهترین گزینه برای دو طرف است.
«بی بی سی عربی » در گزارشی دیگر در این زمینه مذاکرات ایران با «1+5» بسیار دشوار و نفس گیر توصیف کرد و افزود: حضور کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای در خارج از ساختمان مذاکرات برای استراحت و هوا خوری نشان داد که این مذاکرات تا چه حد جدی و دشوار است. او از تصویر بردار ها خواست دست از ضبط تصاویر بکشند وگرنه او به داخل ساختمان باز خواهد گشت.
سخن اشتون مبنی بر این که فقط برای هوا خوری به خارج ساختمان آمده است از حال و هوای مذاکرات خبر می دهد.
فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان بصورت غیر منتظره ای وارد وین شد تا در مذاکرات شرکت کند. وی گفت طی ده سال گذشته تا این حد به یکدیگر نزدیک نبوده ایم. اگر ایران برای استفاده از این فرصت آماده باشد پیشرفت مذاکرات ممکن است و راه برای حصول نتیجه باز است.
فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس هم مذاکرات را مثبت دانست و گفت: همه می خواهند به نتیجه برسند.  
اما خبرنگار «سی ان ان»، بخت رسیدن به توافق بر سر موضوع هسته ای ایران، در روز دوشنبه را اندک دانست و گزارش داد: گفتگوها در وین اتریش درباره ی برنامه ی هسته ای مورد مناقشه ی ایران ادامه دارد. تهران در حال مذاکره با شش قدرت جهانی است. هیچ گزارشی درباره ی پیشرفت اساسی در این گفتگوها منتشر نشده است.  
دانلود

«تلویزیون فرانسه» نیز مذاکرات هسته ای ایران در وین را نوعی زورآزمایی بین ایرانی ها و آمریکایی ها عنوان کرد و گزارش داد: مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران در وین درجریان است. مذاکرات پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان و ایران عملا به زورآزمایی بین ایرانی ها و آمریکایی ها مبدل شده است. وزیر امور خارجه آلمان در تشریح مذاکرات گفت، زمان مواجهه با حقیقت فرا رسیده است، ما هرگز تا به این اندازه به یک توافق نزدیک نبوده ایم، اما هنوز با این توافق فاصله داریم.
دانلود

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن