تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819197242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وارد شدن 2 هزار میلیارد تومان خسارت به كشاورزی فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد: وارد شدن 2 هزار میلیارد تومان خسارت به كشاورزی فارس خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهادكشاورزی استان فارس گفت: خشكسالی و سرمازدگی در سال زراعی 92- 93 بالغ بر 2 هزار و 84 میلیارد تومان به بخش كشاورزی این استان خسارت وارد كرده است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲ آذر ساعت 09:24



به گزارش خبرگزاری پانا، محمدمهدی قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاكنون 60 میلیارد تومان توسط صندوق بیمه محصولات كشاورزی فارس به بهره‌برداران پرداخت شده است. قاسمی گفت: ازمجموع کل خسارت خشکسالی وارده به بخش کشاورزی فارس، 1 هزار و 834 میلیارد تومان مربوط به بخش‌های تولیدات گیاهی، دامی، صنایع و شیلات بوده و 251 میلیارد تومان نیز به بخش‌های منابع طبیعی، دامپزشکی و عشایر اختصاص دارد. او اضافه كرد: استان فارس درتولید انجیر، بادام، انار، انگور، گندم، گوجه فرنگی، لوبیا و بسیاری از محصولات رتبه‌های برتر كشور را در اختیار دارد اما وقوع حوادث غیرمترقبه و بیمه نبودن محصولات كشاورزی، فارس و كشاورزی این استان را با مخاطره جدی مواجه كرده است. وی لزوم اطلاع‌رسانی شفاف و روشن به کشاورزان از آخرین وضعیت خشکسالی‌ و تنش‌های جوی را متذكر و یادآور شد:‌ علی‌رغم همکاری همه دستگاه‌ها، همچنان میزان پوشش بیمه‌ای بخش زراعی و باغی و دامی استان فارس پایین است. قاسمی گفت: در این راستا تاکنون 25 هزار هکتار از مزارع شتوی، 9هزار هکتار از باغات و هزار کلنی زنبور عسل و همچنین 71هزار راس دام سبک و سنگین بیمه شده است و کار بیمه‌گری همچنان ادامه دارد . این مقام مسئول گفت: استان فارس دارای حدود 410 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه حدود 3 میلیون 200 هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند. قاسمی گفت: سال گذشته درصد قابل توجهی از باغ‌ها و مزارع کشاورزی استان بر اثر خشکسالی، سرمازدگی، بارش تگرگ و طوفان و سایر عوامل، دچار خسارت شده و به همین علت ضرورت دارد تا نقش بیمه در این استان پررنگ‌تر شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن