تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821173954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل بيشتر متخصصان علوم اجتماعي و شهرسازي جهت حفظ خاطرات ارزشمند محلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۹:۴ق.ظ)
فتح اللهي تاکيد کرد: تعامل بيشتر متخصصان علوم اجتماعي و شهرسازي جهت حفظ خاطرات ارزشمند محلات مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در نشست مديريت شهري و خاطره هاي جمعي بر لزوم تعامل هر چه بيشتر ميان متخصصان علوم اجتماعي و متخصصان شهرسازي جهت حفظ خاطرات ارزشمند محلات در نوسازي شهرها تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، فتح اللهي در نشست مديريت شهري و خاطره هاي جمعي که به همت مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در سالن مطهري دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد به ايراد سخنراني پرداخت.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در اين نشست سخنان خود را با طرح پرسشي آغاز کرد و گفت: نوسازي شهر چگونه بايد انجام شود تا بتوان عدم مطلوبيتي که به واسطه گذشت زمان موجب از بين رفتن آرامش اوليه از محل سکونت و يا محل کسب و کار حاصل مي شود و عدم رضايت از کيفيت زندگي را در پي دارد، از ميان برداشت؟
فتح اللهي با بيان اين که در بين صاحبنظران تعاريف مختلفي از نوسازي ارائه شده، خاطرنشان کرد: نوسازي استقرار فرآيند تغييرات اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و کالبدي است که استمرار حيات را براي شهروندان با درجه بالاي مطلوبيت فراهم مي سازد.
وي ضمن اشاره به شکل گيري، رشد و گسترش شهرها بر طبق برنامه و اصول شهرسازي و يا بر حسب تصادف و اجبار و يا مهاجرت دسته جمعي توأم با محدوديت هاي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و فقدان دانش شهرسازي، تصريح کرد: شهر داراي روح، حيات و زندگي است و فارغ از اينکه شهرها بر حسب چه اصولي توسعه يافته باشند، نوسازي هدف خود را بر مبناي ارتقاء کيفيت زندگي، رفع فقدان سرانه هاي شهري و بازگشت آرامش به شهرها دنبال مي کند.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران افزود: محلات داراي بافت فرسوده به 4 نوع مختلف تقسيم مي شوند که شامل گستره هايي با ريشه تاريخي، گستره هايي با ريشه مياني، گستره هاي داراي سبقه جديد در حاشيه شهرها و گستره هايي که روستا بوده اند و بخاطر توسعه و رشد شهري و کلانشهر شدن در دل شهرها قرار گرفته اند مثل ده ونک، ده فرحزاد، ده کن و غيره. به همين خاطر روش هاي نوسازي شهر بسته به ويژگي هاي هر محله متفاوت مي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن