تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798469200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکایت بی‌سابقه جمهوریخواهان از دولت اوباما |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شکایت بی‌سابقه جمهوریخواهان از دولت اوباما
در شکایتی که جمهوریخواهان کنگره به یک شعبه دادگاه فدرال در واشنگتن تسلیم کرده‌اند اوباما به "تخطی از اختیارات قانونی رئیس جمهور" متهم شده است. مسئله به مشکل اصلی‌تری به نام تقسیم قوا در دموکراسی آمریکا برمی‌گردد.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ - 22 November 2014


در شکایتی که جمهوریخواهان کنگره به یک شعبه دادگاه فدرال در واشنگتن تسلیم کرده‌اند اوباما به "تخطی از اختیارات قانونی رئیس جمهور" متهم شده است. مسئله به مشکل اصلی‌تری به نام تقسیم قوا در دموکراسی آمریکا برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا در شکایتی که نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اقامه کرده‌اند دولت اوباما متهم شده که "تغییراتی" در بخشی از قانون اصلاحات درمانی وارد کرده که با "غیرقانونی هستند و با قانون اساسی تطبیق ندارند."

به طور مشخص شکایت علیه جک لو و سیلویا بورول، وزرای دارایی و بهداشت کابینه اقامه شده است.

جان بوئنر، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا در توضیح علت شکایت از دولت اوباما گفت: «رئیس جمهور دائما با نادیده‌گرفتن خواست و اراده مردم آمریکا قوانین فدرال را بازنویسی می‌کند. مجلس نمایندگان خود را موظف می‌داند که حامی قانون اساسی باشد و این همان چیزی است که ما با شکایت از دولت دنبال می‌کنیم.»

پس از آن که اوباما روز پنجشنبه اعلام کرد با استفاده از اختیارات رئیس جمهور و بدون تصویب کنگره مقررات جدیدی را برای تسهیل اعطای اقامت به پنج میلیون مهاجر غیرقانونی به اجرا خواهد گذاشت جمهوریخواهان او را به تجاوز از اختیاراتش متهم می‌کنند و می‌گویند که شیوه مدیریتش به سلاطین شبیه شده است.

ماریو دیاز-بالارت، یکی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته است: «مسئله فراتر از نقض قانون در قانون مربوط به اصلاحات درمانی است. اصل قضیه به این برمی‌گردد که آیا رئیس جمهور ایالات متحده حق دارد هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد.»

به گزارش دویچه وله، شکایت‌نامه جمهوریخواهان به دادگاه فدرال حاوی مورد مشخص متهم‌کردن دولت اوباما به تجاوز از اختیارات خویش در اجرای قانون اصلاحات درمانی است. یکی از این موارد تصمیم دولت در مورد شرکت‌های دارای بیشتر از ۵۰ شاغل است که به آنها وقت بیشتری در بیمه‌کردن شاغلان خود می‌دهد و فورا پرداخت جریمه را برای آنها به اجرا نمی‌گذارد. مورد دوم هم "غیرقانونی‌" بودن یارانه ‌چند میلیارد دلاری است که از نظر جمهوریخواهان وزارت دارایی دولت اوباما به شرکت‌های بزرگ بیمه پرداخته است.

شکایتی بی‌سابقه با فرجامی نامعلوم

تاکنون سابقه نداشته که کنگره از رئیس جمهور به یک دادگاه فدرال شکایت برد. نتیجه این شکایت هم نامعلوم است. حقوقدانان در مجموع تردید دارند که دستگاه قضایی اصولا بخواهد در اختلاف سیاسی میان رئیس جمهور و کنگره دخالت کند. علاوه بر این بعید نیست شکایت هنگامی که دوران ریاست جمهوری اوباما به پایان برسد در دستور کار قرار گیرد.

اختلاف فعلی میان کنگره و رئیس جمهور بر سر مسئله اساسی تفکیک قوا در دموکراسی آمریکاست. در قانون اساسی این کشور اختیارات قانونگذاری تام و تمام در اختیار دو مجلس کنگره است و اجرای آن از اختیارات کامل رئیس جمهور و دولت است. اما در دوره فعلی به دلیل اختلافات شدید میان دو جناح سیاسی کشور، کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان عدم تصویب قانون را به اهرمی برای مقابله با دولت دموکرات‌ها بدل کرده است. از این لحاظ کنگره این دوره به لحاظ تعداد اندک قوانینی که تصویب کرده رکوردار تاریخ آمریکا شده است. در چنین وضعیتی اوباما گاه و بی‌گاه به صدور فرمان متوسل شده تا سیاست‌های خود را عملی کند. صدور فرمان در مسائلی مانند حفاظت از جو یا حداقل دستمزد از نمونه‌های برجسته هستند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن