تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819530963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنایع آلاینده در روزهای ناسالم فعالیت خود را کاهش یا متوقف سازند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حیدرزاده: صنایع آلاینده در روزهای ناسالم فعالیت خود را کاهش یا متوقف سازند تهران - ایرنا - مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران گفت: باتوجه به پدیده وارونگی در فصل پاییز از صنایع آلاینده درخواست داریم تا فعالیت خود را متوقف یا ظرفیت بهره برداری خود را کاهش دهند.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ،محمد هادی حیدرزاده روز شنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی صنعت سیمان ، انرژی و محیط زیست در سالن همایش های رازی اظهار داشت: بسیاری از خطوط تولید سیمان با مشکل آلودگی و فرسودگی سیستم بهره برداری مواجهند که باید بر اساس یک برنامه زمانبندی خطوط فرسوده بروزرسانی شوند.
وی یکی از راهکارهای کاهش آلودگی صنایع آلاینده از جمله سیمان را توسعه فضای سبز در کارخانه و جوامع اطراف عنوان کرد و گفت: توسعه فضای سبز تا حدی آلودگی محیطی به ویژه گرد و غبار را کاهش می دهد که در این زمینه ایجاد پارک ها در شهرک های اطراف و کمک به ایجاد کمربند سبز شهرها ، کمک شایانی به کاهش آلودگی های محیطی خواهد کرد.
مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران از صنایع درخواست کرد تا بهره مندی منطقی از معادن منابع طبیعی داشته باشند و بعد از بهره برداری به احیای آنها بپردازند.
وی با بیان این که بسیاری از آلودگی ها در صنعت سیمان ناشی از حمل و نقل است ، گفت: این آلودگی ناشی از حمل و نقل سیمان از معدن به کارخانه و در محیط کارخانه است که باید صنایع بعد از اتمام فرآیند تولید به احیای جاده و آسفالت آن بپردازند.
حیدرزاده از صنایع درخواست کرد تا نسبت به رعایت فاکتورهای زیست محیطی تلاش کنند در غیر این صورت بر اساس قوانین و تکالیف حاکمیتی ، این سازمان این ملزم است از منابع عمومی که همان سلامت مردم است دفاع کند و درصدد مقابله با این نوع فعالیت ها بپردازد.
مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران با بیان این که برخی از صنایع وارد منطقه مسکونی و شهری شده است ، گفت: اساس صنعت سیمان با آلودگی بالایی همراه است ، از این رو باید طی برنامه زمانی مشخص این صنایع از حریم شخصی خارج شوند.
وی افزود: برای مثال صنعت سیمان تهران در فرآیند هشت ساله انتقال می یابد ، البته می توان با تجاری کردن منطقه کارخانه تولید سیمان توجیه اقتصادی برای انتقال این صنعت را فراهم کرد تا مشوقی برای خروج آن از حریم شخصی ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا ، سومین کنفرانس بین المللی صنعت سیمان ، انرژی و محیط زیست تا فردا (یکشنبه) در سالن همایش های بین المللی رازی برپاست.
علمی (3) ** 9190 ** د . الف**1599


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن