تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798638942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما نقش رزمی نیروهای آمریکایی را در افغانستان یکسال تمدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اوباما نقش رزمی نیروهای آمریکایی را در افغانستان یکسال تمدید کرد خبرگزاری پانا: منابع خبری در آمریکا اعلام کردند باراک اوباما رئیس جمهور این کشور به موجب فرمانی محرمانه و طبقه بندی شده که طی هفته های اخیر امضا کرده است، نقش رزمی نظامیان آمریکایی را در افغانستان به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است .
۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر ساعت 11:45



به گزارش خبرگزاری پانا، پیشتر رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود عملیات نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا در افغانستان تا پایان سال 2014 به اتمام خواهد رسید. ناتو پیش از این قرار بود ماموریت خود را در افغانستان تا اول ژانویه با 9800 نظامی آمریکایی و حدود سه هزار نظامی از کشورهای آلمان ، ایتالیا و دیگر کشورهای عضو با محوریت حمایت از نیروهای افغان در مقابله با طالبان به موازات عملیات آمریکا در مبارزه با تروریسم ادامه دهد . ولی به نوشته روزنامه نیویورک تایمز اوباما در چرخشی راهبردی فرمانی را امضا کرد که به موجب آن اجازه داده می شود نظامیان آمریکایی تا سال 2015 بر ضد گروههای شبه نظامی از جمله طالبان عملیات نظامی انجام دهند .
در فرمان جدید همچنین مجوز حمایت هوایی از جت ها ، بمب افکن ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی برای عملیات رزمی در افغانستان صادر شده است .
به نوشته این روزنامه مشاوران غیر نظامی ضمن مخالفت با گسترده تر کردن دامنه عملیات در سال 2015 می گویند این کار جان اتباع آمریکایی را در مبارزه با طالبان به خطر می اندازد و توصیه می کنند عملیات در این کشور به عملیات محدودتر مبارزه با تروریسم بر ضد القاعده متمرکز شود.
با این همه یک مقام بلند پایه آمریکایی اعلام کرد نیروهای آمریکایی در سال آینده در عملیات منظم گشت زنی بر ضد طالبان شرکت نخواهند کرد . وی افزود : «‌ با توجه به اندازه ای که طالبان آمریکا و نیروهای ائتلاف را در افغانستان مستقیما به خطر می اندازند یا مستقیما از القاعده حمایت می کنند ، تدابیر مقتضی برای حفظ جان اتباع آمریکایی اندیشیده خواهد شد .»‌
به نوشته نیویورک تایمز بخشی از این تغییرات به پیشروی های سریع نیروهای شبه نظامی تندرو داعش در عراق مربوط می شود که موجی از انتقادها را از اوباما در پی داشته است که وی را متهم می کنند نیروهای آمریکایی را بدون آمادگی کامل ارتش عراق از این کشور خارج کرده است .
همچنین گفته می شود اشرف غنی رئیس جمهور جدید افغانستان در مقایسه با حامد کرزای در خصوص پذیرش عملیات گسترده تر نظامیان آمریکایی در این کشور دیدگاه به مراتب بازتری دارد .
در هر حال به گفته مقامات ، ژنرال جان کمپل فرمانده جدید نیروهای تحت امر ناتو در افغانستان و دیگر مقامات بلندپایه نظامی سرگرم بررسی این موضوع هستند که آیا حضور شمار بیشتری از نیروها در افغانستان ، طولانی تر از مدتی که از قبل در نظر گرفته شده بود ، لازم است یا خیر.
شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان در اوج خود به بیش از یکصد هزار تن رسیده بود و هم اکنون حدود 27 هزار نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن