تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813249617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهندسین و کارشناسان شهری نباید خودشان را فارغ التحصیل بدانند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس ستاد اقامه نماز: مهندسین و کارشناسان شهری نباید خودشان را فارغ التحصیل بدانند خبرگزاری پانا: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: 440 آیه و حدیث قرآن کریم مربوط به مسائل شهرسازی و خانه سازی است.
۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر ساعت 10:58



به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش شهرسازی و خانه سازی اسلامی تاکید کرد: قرآن کریم مباحث مختلفی را در خصوص توجه به مسائل شهرسازی مطرح کرده که به طور حتم توجه به آنان می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
وی افزود: حتی در خصوص اشراف هم حدیث در قرآن کریم موجود است که اگر به همان توجه شده بود امروز دیگر خانه ای بر خانه دیگر اشراف نداشت چراکه اشراف به معنی همان بستر تجسس است. 
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مهندسین و کارشناسان شهری نباید خودشان را فارغ التحصیل بدانند تاکید کرد: مطالعه از جمله ملزوماتی است که می تواند در ساخت و ساز های شهری بسیار مورد توجه قرار گیرد و در این میان توجه به مباحث اسلامی می تواند به بسیار تاثیر گذار باشد.
وی یادآور شد: هرکس که بگوید یک میلیونیم اسلام را فهمیده دروغ می گوید چراکه اگر شما کارشناسان و ما اسلام را به درستی فهمیده بودیم امروز وضعیت ساخت و سازهای مسکن و شهر این گونه نبود.
حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: توجه به هویت باید در اولویت تمامی مباحث قرار داشته باشد و باید این نکته را بدانیم که اگر برای غیر خدا کار کنیم بی هویت هستیم.
وی تاکید کرد: بعضی از مواقع نیز از داخل پوک می شویم به طور مثال یکی از وزرا از من درخواست کرد که درخصوص وضعیت بی آبی و صرفه جویی کردن مردم در مجالس صحبت کنم و من هم از او خواستم که خود دولت باید در این خصوص پیش قدم شود و به جای کاشت چمن در محیط های مختلف سبزی استفاده کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: کاشت چمن به دلیل وارداتی بودن تخم آن و آب بری زیاد آن به صرفه نیست در حالی اگر سبزی بکارند به دلیل پهن برگ بودن و کم مصرف بودن آن و ارزان بودن بذر بسیار باصرفه است اما آقای وزیر به چنین بحثی اعتقاد نداشت.
حجت الاسلام قرائتی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم اگر قرار است پولی خرج کنیم در راه رضای خدا باشد. در قرآن کریم 115 کلمه دنیا و 115 مرتبه نیز کلمه آخرت تکرار شده که نشان از این دارد باید پول و فکر هم خرج آخرت کرد که نمونه بارز این حرکت ساخت مسجد است. متاسفانه امروز شهرک ها و ساختمان های مختلف ساخته می شود اما مسجد و یا نمازخانه ای در آن نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید توجه داشته باشیم که بحث نماز و ساخت مسجد باید از سنین کم انجام شود به طور مثال باید سالن های مدارس به گونه ای ساخته شود که یک درب به خیابان داشته باشد تا زائرین و گردشگرانی که در شهر حضور دارند در زمان اذان بتوانند از سالن های مدارس نیز استفاده کنند.
حجت الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث ساخت و سازی اشاره کرد و گفت: سردار سازندگی ذوالقرنین بود که ساخت یک سد در آن دوران کار بسیار مشکلی بود که او انجام داد، گفتگوی تمدن ها احتیاجی نبود اگر همگان به فرامین قرآن توجه می کردند و از طرفی عدالت محوری نیز اگر ما به نهج البلاغه توجه داشتیم انجام شده بود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: شهرداری و مجموعه فرهنگی باید به انجام کارهای فرهنگی توجه ویژه داشته باشند و اینکه کار فرهنگی بدون اسلام شناسی و مردم شناسی ممکن نیست.
وی تاکید کرد: اگر قرار است پولی خرج فرهنگ شود باید اولویت هایی که قرآن به آن تاکید داشته مدنظر قرار داد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن