تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802223583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان مذاکرات و وظیفه رسانه های کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایان مذاکرات و وظیفه رسانه های کشور تهران - ایرنا - «پایان مذاکرات و وظیفه رسانه های کشور»عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم «محمد صفری» است که در آن می خوانیم: اگر همچنان درصد توافق کردن و یا نکردن در گفت وگوهای هسته ای ایران و 1+5 را 50 درصد بدانیم و فرض بگیریم که 50 درصد به توافق نمی رسیم، بازنده و برنده این گفت وگوها کدام طرف خواهد بود؟


«سیاست روز» پس از طرح این سووال، می نویسد: جمهوری اسلامی ایران برای این که به مدعیان غربی ثابت کند فرایند فعالیت های هسته ای اش صلح آمیز است، پای میز مذاکرات نشست. اگر غیر از این بود، کشورهای غربی و به ویژه آمریکا باید به فعالیت های ایران در زمینه های هسته ای شک می کردند.
همین سیاست گفت وگوهای هسته ای ایران ثابت می کند که جمهوری اسلامی در پی تولید سلاح هسته ای نیست. ایران اسلامی ابزارهای بسیاری قدرتمندتری از سلاح هسته ای دارد. اما آمریکا و دیگر کشوهای غربی و در کنار آن آژانس بین المللی انرژی هسته ای با گزارش های دو پهلو و مغرضانه خود، بدون مدرک و سند ادعا می کنند ایران در پی ساخت سلاح هسته ای است.
در دنیا کشورهایی دارای تسلیحات هسته ای هستند و هزینه های بسیار زیادی را هم برای ساخت و نگهداری از آن ها صرف می کنند. اما داشتن این تسلیحات هسته ای چه مزیتی برای مردم این کشورها داشته است؟!
کشورهایی از جمله هند، پاکستان، کره شمالی و حتی کشورهای اروپایی مانند انگلیس و خود آمریکا و روسیه و رژیم صهیونیستی که دارای سلاح و کلاهک هسته ای هستند، چه مزیتی دارند؟ جز این که امنیت دنیا را به خطر انداخته اند و هر از گاهی هم یکدیگر را تهدید می کنند و تهدید آنها به مفهوم نابودی زمین است.
کشورهایی در جهان سوم هم هستند که سلاح هسته ای دارند مانند هند، پاکستان و کره شمالی، اما اوضاع اقتصادی مردم این کشورها چگونه است؟
آمریکا و دیگر کشورهای دارای سلاح هسته ای به خاطر صرف صدها میلیارد دلار در حوزه نظامی به ویژه سلاح هسته ای، علی رغم بحران های اقتصادی همچنان برای داشتن بمب اتم پافشاری می کنند و دست از تولید نسل جدید کلاهک های هسته ای بر نمی دارند. اما جمهوری اسلامی ایران در صدد است تا بتواند از ویژگی های صلح آمیز و مفید علم هسته ای بهره ببرد و از آن برای پیشرفت کشور در حوزه پزشکی یا کشاورزی و تولید انرژی استفاده کند. این دستاوردهای بزرگ هسته ای که اکنون وجود دارد، با تلاش و کوشش دانشمندان هسته ای کشورمان به دست آمده است، همه این پیشرفت ها در زمانی اتفاق افتاده که ایران در شدیدترین تحریم های غرب و آمریکا قرار داشته و همین موضوع آمریکا و غرب را خشمگین کرده است.
انحصار طلبی غربی ها در واکنش هایی که به پیشرفت های هسته ای ایران نشان می دهند این موضوع را اثبات می کند، پرسشی که ذهن آنها را درگیر کرده این است که چگونه ممکن ایران بدون کمک از ما به این اندازه به پیشرفت های بزرگ هسته ای دست یافته است؟ در حالی که تحریم های گسترده ای علیه ایران وضع شده است. غربی ها و آمریکا از این بابت خشمگین هستند که ایران خود به چنین پیشرفت هایی نائل آمده و اکنون در این زمینه به غرب وابستگی ندارد و ما (غربی ها) نمی توانیم در این زمینه بر روی ایران سلطه و غلبه داشته باشیم.
به همین خاطر هدف آنها تنها این است که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران برچیده شود و اگر قرار است ادامه داشته باشد باید زیر نظر و بر اساس خواسته آنها ادامه یابد. ایجاد محدودیت و وابسته کردن فعالیت های هسته ای کشورمان مهمترین هدفی است که آمریکا و غرب دنبال می کنند.
اکنون که به پایان زمان مقرر گفت وگوهای هسته ای نزدیک می شویم، اگر به توافق عادلانه و منصفانه دست یابیم، پیروزی از آن ما است و اگر هم توافقی حاصل نشد، باز هم پیروز این نبرد ایران است.
پشت سر این گفت وگوهای هسته ای هیچ اتفاق ناگواری برای ایران نخواهد افتاد. در صورت به توافق نرسیدن همه فعالیت های هسته ای ایران در مدت زمان کوتاهی به حالت عادی و پیش از توافق اولیه باز می گردد علاوه بر این که ثابت می شود با همه همکاری ها و شفافیت و انعطاف پذیری که ایران از خود نشان داد، غرب و آمریکا باعث و مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن گفت وگوهای هسته ای خواهند بود و اگر هم توافقی به دست آید، جمهوری اسلامی ایران بر اساس آن توافق به فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود ادامه می دهد و تحریم های ناعادلانه غرب علیه ایران برچیده خواهد شد و باز هم ثابت می شود که همه ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران پوچ و بی اساس بوده است.
اما باز هم باید گفت و تأکید کرد که آمریکا در صدد آن است تا اگر توافقی انجام نشود، ایران را مقصر بداند. رفتارها، گفتارها و تحلیل های رسانه ها و مقامات کشورهای غربی 1+5 نشان می دهد که آنها در سر چه می پرورانند.
حتی دست دادن های جان کری با محمد جواد ظریف مقابل دوربین های عکاسان و فیلمبرداران شبکه های گوناگون غربی و خارجی همین را اثبات می کند.
هنگامی که کری دست خود را به سوی ظریف دراز می کند، این مفهوم را در افکار عمومی جهان القاء می کند که آمریکا دست دوستی، دست همکاری و دست توافق هسته ای را به سوی ایران دراز کرده است و اگر توافقی نشود، یعنی ایران به این دست پاسخ نداده است.
اکنون در همه حوزه ها به ویژه در حوزه رسانه ها مطبوعات، رادیو و تلویزیون و همچنین تحلیلگران باید آماده باش کامل باشد، تا هجمه های رسانه ای غرب علیه ایران در هر دو صورت را خنثی کنند.شبکه های برون مرزی کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردارند تا بتوانند آن هجمه گسترده را چه توافق بشود و چه توافق نشود، پاسخ دهند تا افکار عمومی جهان در دست رسانه های غربی منحرف نشود.
منبع: سیاست روز
اول**1368**


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن