تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798406572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست حمایت از ملت فلسطین با حضور شخصیت های بین المللی در رام الله برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشست حمایت از ملت فلسطین با حضور شخصیت های بین المللی در رام الله برگزار شد تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در "کنفرانس بین المللی مقام های محلی در حمایت از ملت فلسطین" بر همبستگی با فلسطینیان و لزوم اقدام فوری جامعه جهانی در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی، تاکید کردند.


به گزارش روز شنبه خبرگزاری فلسطینی "وفا"، "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان در این کنفرانس که با حضور شماری از شخصیت های سیاسی و شهرداران و مقام های محلی دیگر کشورهای جهان برگزار شد، گفت: شهرداری در فلسطین از نیمه دوم قرن نوزدهم وجود داشته، با این حال ما هنوز تحت اشغال اسراییل به سر می بریم.
عباس تاکید کرد که به رغم موانعی که اشغالگران صهیونیست بر سر راه رشد، توسعه و رفاه مقام های محلی، شهرداران و دولت های محلی فلسطین قرار دادند، ما با تمام قدرت در جهت هویت و حفظ میراث مذهبی و تاریخی مان تلاش می کنیم.
وی ممانعت رژیم صهیونیستی از احداث فرودگاه و بندر را مانعی مهم بر سر راه ارتباط و تعامل تجاری آزاد فلسطینیان با جهان، از جمله اجرایی کردن توافقنامه های فلسطین با اتحادیه اروپا دانست.
عباس همچنین اقدام این رژیم در جلوگیری از ورود هیات های بین المللی برای حضور در این کنفرانس را محکوم کرد.
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به افزایش تنش در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی فلسطینیان، درباره تبعات تبدیل شدن شرایط کنونی به جنگی مذهبی هشدار داد.
وی خطاب به صهیونیست ها گفت: هزاران بار هشدار داده ایم که درگیری میان ما سیاسی است نه مذهبی، پس بگذارید به همین وضع باقی بماند و منطقه را درگیر جنگ مذهبی بی پایان نکنید.
عباس ادامه داد: ما می خواهیم پس از هفت دهه آوارگی و درد و رنج حقوق خود را احیا و در امنیت ، صلح و ثبات زندگی کنیم.
وی از اعضای اتحادیه اروپا که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند، خواست تا با تاسی از دیگر کشورهای عضو، در جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین اقدام کنند.
در مجموع 135 کشور جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.
عباس افزود: ما باید زمین هایمان را بکاریم و بدون هراس از تروریسم هر روزه شهرک نشینان و بدون کابوس اشغالگری دهها ساله، در صلح و امنیت در خانه هایمان بخوابیم.
"آلبرکت شروتر" شهردار شهر دانشگاهی "جنا" آلمان نیز که در کنفرانس دیروز (جمعه) حضور داشت، گفت: هر چند اوضاع چندان مناسب نیست، اما ما در این سرزمین مقدس گرد هم آمده ایم تا دوستان فلسطینی مان را در تلاش برای رسیدن به عدالت و صلح در کشور خودشان تشویق کنیم.
وی در سخنانش خطاب به شرکت کنندگان کنفرانس، از اشغال زمین، توسعه شهرک سازی، و نبود کنترل بر منابع از جمله آب و برق به عنوان مشکلات پیش روی مقام های محلی فلسطین تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی یاد کرد.
شروتر در اشاره به "دیوار برلین" گفت: آلمان هم دیوار بلندی داشت، اما مردم این کشور توانستند بر آن فائق آیند و همین نشان می دهد که می توان به همه سختی ها غالب شد.
"امفو پارکس" شهردار "ژوهانسبورگ" پایتخت آفریقای جنوبی نیز ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین تاکید کرد که همکاری برای یافتن راه حلی پایدار برای مساله فلسطین را وظیفه کشور و مردمش می داند.
شهردار ژوهانسبورگ خطاب به دیگر هیات هایی که از سراسر جهان برای حضور در کنفرانس حمایت از ملت فلسطین به رام الله آمده بودند، اعلام کرد: ما به عنوان کشوری که به تازگی از اسارت آزاد شده ایم، نه تنها وظیفه خود می دانیم که به دیگر ملت های درگیر با بی عدالتی، استعمار و دیگر شکل های تبعیض کمک کنیم، بلکه معتقدیم که باید با همکاری جامعه بین الملی تلاش کنیم تا عدالت برای همه جاری شود.
"رابرت سری" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در زمینه روند صلح خاورمیانه نیز در کنفرانس دیروز رام الله گفت: امسال سال 2014 و همبستگی با ملت فلسطین بود که اندک اندک به پایان می رسد، متاسفانه باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که امسال را در حالی به پایان می بریم که آرمان های دیرینه ملت فلسطین همچنان محقق نشده، باقی مانده اند.
وی افزود: برای سال همبستگی اهداف مهمی در نظر گرفته شده بود که عبارت بودند از تقویت اتحاد با مردم فلسطین، افزایش آگاهی جامعه بین المللی درباره موانع روند سیاسی کنونی، به ویژه مواردی که نیازمند اقدام فوری هستند، از جمله شهرک سازی، مساله بیت المقدس، حصر غزه و اوضاع انسانی در اراضی اشغال شده.
وی یادآور شد که اقدام جامعه بین المللی در حمایت از مساله فلسطین جان دوباره ای گرفته است، سه شنبه گذشته پارلمان اسپانیا با رای اکثریت از دولت این کشور خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. ماه گذشته نیز درخواست های مشابهی از سوی پارلمان های ایرلند و فرانسه مطرح شد. کمتر از یک هفته دیگر قانونگذاران فرانسوی درباره همین مساله رای گیری خواهند کرد. دولت سوئد نیز در تاریخ 13 اکتبر (21 مهرماه) رسما اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.
سری گفت: این تحولات نشان می دهد که "کاسه صبر" بسیاری از دولت ها نسبت به نبود پیشرفت واقعی در رسیدن به راه حل فلسطین در حال سرریز شدن است.
وی درباره تشدید تنش ها در بیت المقدس و کرانه باختری ابراز نگرانی عمیق کرد و گفت که سازمان ملل هر گونه خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می کند. به گفته وی، طی پنج ماه گذشته در حدود 500 فلسطینی از جمله زنان و کودکان به دست نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.
کنفرانس بین المللی مقام های محلی در همبستگی با ملت فلسطین، دیروز (جمعه 30 آبان) با حضور بیش از 250 شخصیت سیاسی عرب و بین المللی، اعضای پارلمان، شهرداران، مقام ها و نمایندگان دولت های محلی و نیز کارشناسان مختلف از سراسر جهان در شهر رام الله در کرانه باختری برگزار شد.
خاورم**9156**1651


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن