تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798934130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدید وزیر بحرینی: کسانی که در انتخابات شرکت نکنند مجازات می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تهدید وزیر بحرینی: کسانی که در انتخابات شرکت نکنند مجازات می شوند تهران- ایرنا- نیروهای ملی دمکراتیک مخالف بحرین با اظهار تعجب از تهدید مردم ومخالفان به مجازات توسط وزیر دادگستری در صورت شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی که امروز برگزار می شود این امر را نقض قانون اساسی دانستند.


به گزارش پایگاه خبری " الوفاق " نیروهای ملی دمکراتیک مخالف بحرین اعلام کردند: اول تا آنجایی که ما می دانیم در تاریخ بشریت به ویژه درکشورهای دمکراتیک حتی در کشورهای استبدادی سابقه نداشته است که وزیر دادگستری که نماینده قوه مجریه است مردم را تهدید به شرکت در انتخابات کند واین سوء استفاده واضح از مقام خود که مخالف با ارزشها وقوانین دمکراتیک خواهان جدایی سه قوه است به طوری که وزیری در قوه مجریه حق مداخله در انتخابات قوه مقننه را که موازی این قوه می باشد ندارد.
"این از وظایف هیات مستقل ناظر بر انتخابات است ونمایندگان قوه مجریه باید نسبت به گزینه های مردم موضع بی طرفی وپرهیز از مداخله درپیش گیرند بنابر این درخواست مشارکت در انتخابات باید از سوی هیئت مستقل ناظر بر انتخابات صورت گیرد نه وزیر که باید به جدایی سه قوه احترام بگذارد."
دوم اینکه وزیر دادگستری شرکت در انتخابات پارلمای را مسئولیت ووظیفه ملی وامری واجب خواند که سخنی نا صحیح
وعاری از دقت است وظیفه یعنی که همه بدون استثنا آن را انجام دهند مانند دفاع از وطن وحفاظت از آن اما بر اساس قانون اساسی موضوع شرکت در انتخابات یا تحریم آن حق هر شهروند است، وهر شهروند حق دارد با شرکت نکردن در آن به حق خود برسد وهمه دولتها در جهان این آزادی را به شهروندان خود می دهند به عنوان مثال میزان مشارکت در انتخابات در کشورهای غربی دمکراتیک به 50 درصد نمی رسد اما افرادی را که در انتخابات شرکت نکرده اند کسانی که از وظیفه ملی خود شانه خالی کرده اند معرفی نمی کنند بلکه این را حق آنها ودر دامنه آزادی های عمومی آنها می دانند.
سوم اینکه وزیر دادگستری با درخواست مشارکت زندانیان سیاسی وافرادی که تابعیت آنها گرفته شده در انتخابات فرمایشی ، دولت وقوانین خود را با سختی های زیاد مواجه می کند از جمله اینکه با شکایت از جمعیت "وعد" وحذف اسم "ابراهیم شریف السید" دبیر کل مبارز آن به بهانه اینکه وی فاق حقوق شهروندی وسیاسی وحق مشارکت در انتخابات است همچنین درخواست از زندانیان آزادی بیان رژیم آل خلیفه را با مشکل مواجه می سازد.
وزیر دادگستری بحرین باید از نیروهای ملی مخالف می خواست نماینده انتخابی خود همچنین افرادی که از فهرست های انتخاباتی حذف ویا اضافه شدند با نظارت سازمان های جامعه مدنی مانند جمعیت حقوق بشر بحرین وجمعیت شفاف بحرین ودیگر جمعیت های مستقل دارای صلاحیت اعلام کند.
چهارم اینکه نیروهای ملی دمکراتیک مخالف از اقدام وزیر دادگستری به ارائه خدمات حمل ونقل رایگان به شهروندان در روز رای گیری که از وظایف نامزدهای انتخاباتی است نه وظیفه نماینده قوه مجریه که باید با بی طرفی کامل نظاره گر برگزاری انتخابات پارلمانی باشد اظهار تعجب کرد.
تهدیدهای وزیر دادگستری بحرین نشان دهنده نا امیدی آل خلیفه از نتایج انتخابات فرمایشی ونشان دهنده مراعات نکردن حقوق شهروندی که مغایر با قانون اساسی وقوانین بین المللی مرتبط با آزادی مردم در شرکت ویا تحریم انتخابات است.
نیروهای ملی دمکراتیک مخالف با اعلام موضع صریح مخالف خود با انتخابات فرمایشی از همه اعضا، طرفداران ومردم بحرین خواست با تحریم این انتخابات ،مردم بحرین را در دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر کمک کنند.
انتخابات پارلمانی و انتخابات شهرداری های بحرین امروز شنبه در حال برگزاری است.
در طول چهار سال گذشته که بحرین با اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه مواجه بود، این رژیم تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را به کمک نیروهای ارتش عربستان بشدت سرکوب کرد، دهها نفر را کشت، صدها نفر دیگر را بازداشت کرد و هزاران شهروند بحرینی را از کارهایشان اخراج کرد.
گروهها و احزاب مخالف رژیم بحرین، در اعتراض به افزایش سرکوب معترضان انتخابات فرمایشی مجلس را تحریم کرده اند .
خاورم** 1453**1566


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن