تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798781081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاستمدار نیوزیلندی: غربی ها انصاف را رعایت کنند/ نتایج مذاکرات هر چه باشد ایران سرافراز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیاستمدار نیوزیلندی: غربی ها انصاف را رعایت کنند/ نتایج مذاکرات هر چه باشد ایران سرافراز است کوالالامپور – ایرنا – نماینده سابق مجلس نیوزیلند معتقد است در صورتی که قدرت های غربی انصاف داشته باشند و قوانین بین المللی را عادلانه رعایت کنند می توان امیدوار به توافق هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک در زمان تعیین شده بود.


"ریچارد میسون" سیاستمدار و نماینده سابق مجلس نیوزیلند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد "نتایج مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک هر چه باشد، ایران سرافزار است".
وی گفت: ایران نسبت به تاریخ، مردم و انقلاب اسلامی مسئولانه عمل کرده و شان دیپلماتیک، استعداد مذاکره و انسانیت خود را حفظ کرده است.
این سیاستمدار نیوزیلندی معتقد است "ایران در فرآیند دیپلماتیک و مذاکره همراهان بین المللی زیادی کسب کرده است که یک پیروزی است. ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در مذاکرات برنامه هسته ای ایران نقش دارد این موضوع را خوب می داند، اما این نکته که آیا همکاران وی نیز این موضوعات را می فهمند به زودی مشخص می شود".
نماینده سابق مجلس نیوزیلند در ادامه با اشاره به این که ایران تمایل خود برای توافق در خصوص سطح غنی سازی اورانیوم و همچنین نظارت آژانس بر تجهیزات هسته ای را نشان داده است، گفت: اطمینان های چندگانه ای از جمله فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی داده شده است که تاکید دارد ایران قصد دستیابی به سلاح هسته ای ندارد، اما کشوری مثل فرانسه همچنان منافع تجاری خود را در حمایت از اسرائیل و عربستان می بیند.
به گفته وی، کاخ سفید نیز که کنترل تمام تحریم های ایران را در اختیار دارد، اهداف خود را برای تغییر رژیم مستقل ایران دنبال می کند.
میسون معتقد است "غرب در صورت داشتن انصاف با ایران به توافق می رسد. در دوران نیکسون و هنری کسینجر نیز آمریکا با کمی انصاف و عدالت با چین به توافق رسید و صلح امروز بین این دو رقیب حاصل توافقی است که پیش از این صورت گرفته است".
وی تصریح کرد توافق هسته ای سال 2014 بین ایران و قدرت های غربی تشابه زیادی با بیانیه شانگهای که سال 1972 بین چین و آمریکا امضا شد، دارد. نیکسون در آن زمان شجاعت کمتری در مقایسه با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به یک چالش چند دهه ای از خود نشان نداد. اقدامات بزرگ در تاریخ نیازمند شجاعت زیاد و واقعی هستند که در نهایت نیز منجر به پیشرفت می شوند.
این سیاستمدار نیوزیلندی در ادامه خاطر نشان کرد "اکنون باراک اوباما با چالش و فرصت هایی مواجه است که اگر توان مدیریت آن را داشته باشد، جهان چنین خردمندی و شجاعت از سوی رهبران آمریکا و ایران را به عنوان میراثی می داند که در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند".
وی محقق نشدن توافق هسته ای گروه پنج بعلاوه یک با ایران را باعث "خواری" کاخ سفید به عنوان یکی از قدرت های اصلی جهان دانست که "بازیچه رژیم فاسد اسرائیل است".
به گفته این نماینده سابق مجلس نیوزیلند، به توافق نرسیدن آمریکا و ایران در خصوص برنامه هسته ای خواری و ذلت آمریکا را بدنبال دارد که میراث باراک اوباما و کاخ سفید خواهد بود.
وی تاکید کرد "فرانسه نیز در صورتی که مانعی در سر راه رسیدن به توافق باشد منافع تجاری خود را مقدم بر انصاف و توافق هسته ای قرار داده است که در این صورت این کشور نیز از لحاظ اخلاقی در حال سقوط است".
"ریچارد میسون" گفت نتایج مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک هر چه باشد، ایران سرافزار است.
وی همچنین با محکوم کردن رفتارهای دوگانه غرب در مواجهه با جهان، تاکید کرد "این رفتارهای دوگانه در مقابل اسرائیل به طور کامل مشهود است. این رژیم با در اختیار داشتن سلاح های هسته ای غیرمتعارف تهدیدی برای جهان محسوب می شود و زمینه تهدیدات رژیم صهیونیستی برای جهان را به وجود آورده است، اما غرب نه تنها سکوت کرده بلکه از این رژیم پشتیبانی می کند.
وی تصریح کرد "طنز معناداری که جهان نتوانسته از دست آن بگریزد این است که یکی از منتقدان برنامه هسته ای ایران، متخلف ترین و تهدیدکننده ترین رفتارهای نظامی را که از داشتن سلاح هسته ای ناشی می شود، مرتکب شده است".
ریچارد میسون گفت: طنز دیگر این است که آمریکا خود یکی از بزرگترین زرادخانه های هسته ای را در اختیار دارد که به طور قابل موثری توسط لابی اسرائیلی در آمریکا و حامیان وی کنترل می شود.
آساق**241**1611


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن