تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798425972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت غلط دوره گذشته در اقتصاد، دليل برداشت هاي نادرست طرف غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۳ب.ظ)
لاريجاني تاکيد کرد: مديريت غلط دوره گذشته در اقتصاد، دليل برداشت هاي نادرست طرف غربي رئيس مجلس با يادآوري برخي مديريت هاي غلط در کشور، افزود: در دوره قبل بعضي مديريت‌هاي غلط در کشور وجود داشت و تنش‌هايي در اقتصاد به‌وجود آمد غربي ها آدرس غلط گرفتند بنابراين بايد تلاش کنيم که آنها برداشت‌هاي نادرست نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه کنگره آمريکا حرف‌هاي بي‌حساب و کتابي مي‌زند و مرتب نقل مي‌کنند که مشکل کنگره است، گفت: ولي کسي اين حرف‌ها را باور نمي‌کند، اين مشکل را خود دولت آمريکا بايد حل کند، ايران اصولي دارد که بر اساس آن اصول حرکت مي‌کند.
وي درباره شرايط مذاکرات هسته اي کشور مان با طرف غربي، اظهار داشت: در مذاکرات اگر بخواهيم موفق باشيم آن وقتي است که در اقتصاد مقاومتي شرايط‌ مان را تغيير دهيم؛ گاهي حرف‌هايي که راجع به مسائل هسته‌اي مي‌زنند تلقي‌شان اين است که از نظر اقتصادي توانسته‌اند تخريب کنند. آنهايي که اين حرف‌ها را مي‌زنند موفق نخواهند شد؛ زيرا ما يک اصولي داريم و بر اساس آن اصول حرکت مي‌کنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ما بر اساس حرف هاي کنگره آمريکا تصميم نمي گيريم، يادآور شد: اينطور نيست که ما با حرف‌هاي کنگره آمريکا تصميم‌ بگيريم، کنگره آمريکا حرف‌هاي بي‌حساب و کتابي مي‌زند و اين حرف‌ها را کسي باور نمي‌کند و بايد به آن ها گفت که اين مشکل خودتان است و خودتان بايد آن را حل کنيد و به ياد داشته باشيد نبايد ايران را از راهي که انتخاب کرده مايوس کنيد.
دکتر علي لاريجاني در اين خصوص ادامه داد: بارها نمايندگان مجلس طرح محدود شدن بازرسي آژانس را مطرح کردند و اما ما خواهش کردم که صبر کنند البته نمايندگان ملت مدافع حقوق ملت در مجلس هستند.
وي تاکيد کرد: هربار ما همکاري مي‌کنيم اما آنها حرف‌هاي کلفت‌تر مي‌زنند، اينطور نيست که ايران يک راهي را انتخاب کرده، آنها هم همين مسير را ادامه دهند؛ لذا اميدواريم در مذاکرات عاقلانه رفتار کنند تا به صورت اشتباه به مسير غلط نروند؛: در زمان جنگ با شش ميليارد دلار کشور را اداره کرديم اکنون که اينطور نيست هرچقدر هم سختگيري کنند بلديم چگونه از مسير ديگري استفاده کنيم.

مديريت غلط دوره قبل باعث تنش در اقتصاد شد اما غربي ها از اين موضوع آدرس غلط گرفتند
لاريجاني با يادآوري برخي مديريت هاي غلط در کشور، افزود: در دوره قبل بعضي مديريت‌هاي غلط در کشور وجود داشت و تنش‌هايي در اقتصاد به‌وجود آمد آنها آدرس غلط گرفتند لذا بايد تلاش کنيم که آنها برداشت‌هاي نادرست نداشته باشند.
رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:در کشور ما يک فکر در درون انقلاب اسلامي محقق شد و آن اين بود که ايران يک تفکر اسلامي را براي خود برگزيده و يک تفکر استقلال براي اداره کشور که در تمامي حوزه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي‌باشد.
وي ادامه داد: در واقع آنچه امام به ما آموخت و انقلاب اسلامي هم دنبال کرد همين مساله بود که باعث شد دشمناني ايجاد شوند و مرتب مزاحمت ايجاد کنند، اما اين حرکت در منطقه جا پيدا کرد و انقلاب‌هاي مردمي در منطقه به وقوع پيوست.

انقلاب اسلامي حرکت ها و نقشه هاي استعمار براي منطقه را عقيم کرد / مزاحمت‌ها در مساله هسته‌اي گزندگي داشت، اما جلوي پيشرفت ايران را نگرفت
لاريجاني افزود:حرکت‌ها و نقشه‌هايي که براي منطقه کشيده بودند با انقلاب اسلامي ايران عقيم ماند، اما در طي اين سال ها مزاحمت‌هايي هم ايجاد کردند.
وي ادامه داد: واضح است که انقلاب ايران در منطقه و در صحنه بين‌المللي دستاوردهاي بزرگي داشت و با واقعيات مي‌شود ثابت کرد که در اين 10 سال اخير اگر انقلاب اسلامي در عراق، افغانستان و لبنان اينطور مثبت اثر نمي گذاشت، صحنه کل بين‌المللي با يک نوع ديکتاتوري بين‌المللي مواجه مي‌شد؛ بنابراين اينکه مي‌گويند شرايط چند قطبي به وجود آمده اقداماتي باعث اين مساله شده که نمونه‌هاي گفته شده چند مورد از آن است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه حتي در مساله هسته‌اي و در صحنه بين‌المللي بازي در آوردند و در ده سال گذشته هر کاري توانستند انجام دادند، يادآور شد: روحيه مقاومت و پايداري و توجه به رهنمودهاي ولي فقيه موجب شد که ايران به پيش برود گرچه مزاحمت‌ها در مساله هسته‌اي گزندگي داشت، اما جلوي پيشرفت ايران را نگرفت.

اقتصاد کشور بيماري مزمن استفاده نامطلوب از ذخاير نفت و گاز دارد/لزوم اجراي اصل 44 قانون اساسي
دکتر علي لاريجاني با تاکيد بر اينکه وضعيت اقتصادي ما از بيماري‌هاي مزمن برخوردار است، گفت: يکي از اين موارد استفاده نامطلوب از ذخاير نفت و گاز است که دچار بيماري‌هايي شده‌ايم و آن اين بود که بخش زيادي از بودجه جاري ما وابسته به پول نفت است؛ در واقع از پول نفت درست استفاده نکرديم و وضعيت کشور ما به نحوي بود که به جاي تبديل به ثروت ملي به وابستگي مبدل شد.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بودجه جاري اتصال به نفت دارد و وابستگي ايجاد کرده و جلوي رشد اقتصادي را گرفته است اما اقتصاد مقاومتي پاسخي به اين مساله است که وابستگي به نفت کاهش پيدا کند؛ يکي از مشکلات ديگر در حوزه اقتصاد اين بود که قبل از انقلاب بخش توليد و همچنين صنعت ما بر روي خاندان‌هايي مي‌چرخيد و يک امر عمومي در کشور ما نبود اما پس از انقلاب ملي شد.
لاريجاني تاکيد کرد: سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و اصل 44 براي اين بود که اين بيماري‌ها رفع شود، در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي آمده است که اقتصاد مردمي شود و در اختيار مردم قرار گيرد؛ زيرا تا وقتي که اقتصادمان در بخش‌هاي مختلف رقابت پيدا نکند بهره‌وري افزايش نمي‌يابد، اما متاسفانه اصل 44 درست اجرا نشد. مجلس قانون را تصويب کرد اما اقتصاد همچنان شکل مردمي ندارد.

عملياتي شدن اهداف اقتصاد مقاومتي بحران آب را بهبود مي بخشد
رييس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از ضعيف بودن بهره‌وري در کشور افزود: هم در بخش کشاورزي و هم صنعتي اين مشکل از گذشته بوده است، البته بايد آموزش‌هاي ترويجي در بخش کشاورزي افزايش يابد.
وي با بيان اين که زنجيره اقتصادي کشاورزي بايد علاج شود، تصريح کرد: سازمان‌هايي در اين زمينه به وجود آمده‌اند اما کارآمدي‌شان کم بوده است.
لاريجاني يکي از نکات اقتصاد مقاومتي را افزايش بهره‌وري کار دانست و گفت: وضع آب در کل کشور مشکل پيدا کرده و اکثر مناطق مرکزي ما با اين مشکل مواجه هستند، اين به اين معناست که بايد از آب بهترين استفاده را ببريم به طور حتم بايد اهداف اقتصاد مقاومتي را عملياتي کرده و براي هر بخش آن مدلي تعريف کنيم، اين است که مي‌تواند شرايط ايران را تغيير دهد.

آمريکا نگران قدرت و تاثيرگذاري ايران در منطقه است/ نگراني نتانياهو از ايران است نه داعش
رييس مجلس شوراي اسلامي درباره اظهارات نتانياهو گفت: در جايي نتانياهو گفته بود داعش را ول کنيد، ايران را دريابيد زيرا تفکر شيعي دارد و يا حتي ديروز مطرح کرده بود که حاضريم به آمريکا در مبارزه با داعش و ائتلاف با آن همه‌گونه کمک کنيم به شرطي که در ائتلاف موسوم به ضدداعش با ايران همکاري نکند.
لاريجاني افزود: منطقه خاورميانه پرالتهاب است اما خطر اصلي براي آمريکا و نگراني‌شان اين است که ايران قدرتي فعال و تاثيرگذار در منطقه است به همين خاطر به لحاظ اقتصادي آن را تحت فشار قرار مي‌دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن