تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع نقدي يارانه ها اشتباه بزرگي است / لزوم ايجاد صندوق پذيرش ريسک در سرمايه گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۲۱:۳۷ب.ظ)
مصباحي مقدم تاکيد کرد: توزيع نقدي يارانه ها اشتباه بزرگي است / لزوم ايجاد صندوق پذيرش ريسک در سرمايه گذاري عضو کميسيون برنامه بودجه گفت: 30 هزار ميليارد از محل توزيع يارانه هاي نقدي را مي توان براي حمايت از اشتغال و توليد اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، غلامرضا مصباحي مقدم عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در همايش ملي کارآفريني و توليد ملي با اشاره به آمار ميزان بيکاري در کشور گفت: براساس گزارش ها نزديک به 4.5 ميليون بيکار در سطح جامعه داريم که علت آن نبود کارآفريني در کشور است؛ امروز جوانان ما اکثرا به دنبال شغل هاي دولتي هستند اما 4 ميليون شاغل و 4 ميليون نيز بازنشسته در بدنه دولت وجود دارند که اگر بعد خانوار آنها را در نظر بگيريم قريب به 50 درصد مردم را تشکيل مي دهند.
وي ادامه داد: اين درصد حاکي از آن است که دولت بزرگ است و بار تکفل نيمي از جامعه را به دوش مي کشد و ديگر نمي تواند در اين حالت خدمت رساني کند.
رييس سابق کميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: نزديک به 85 درصد از هزينه هاي جاري بودجه صرف حقوق و دستمزد مي شود که اين روند نيز افزايشي است و اگر اين روند ادامه يابد تا چند سال آتي اعتباري براي اجراي ساير برنامه ها نخواهيم داشت.
مصباحي مقدم با تاکيد بر اينکه شرکت هاي دولتي نبايد بزرگتر شوند نيز افزود: اگر تحريم ها نيز رفع شود شرکت هاي دولتي نبايد بزرگتر شوند و نيروي انساني آنها بايد به سمت بخش هاي خصوصي و تعاوني هدايت شود و منابع کشور به اين سمت نيز هدايت شود.
نماينده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به آنکه دولت بايد رقيب بخش خصوصي باشد گفت: در حال حاضر دولت به عنوان اصلي ترين رقيب بخش هاي خصوصي و تعاوني مطرح است و اين دو بخش در کشور ضعيف هستند وتوان رقابت ندارند.
وي با انتقاد از واردات کالا و جلوگيري از توليد مناسب محصولات کشاورزي تصرح کرد: واردات کالا عمدتا با حجم بالايي به کشور صورت مي پذيرد. اين حجم واقعا نامفهوم است و ما مي توانيم اين حجم را در داخل کشور توليد کنيم و خودکفا شويم.
مصباحي مقدم ادامه داد: اگر حمايت هاي دولتي از اين ممکن نيز محقق شود خودکفايي دور از دسترس نيست.
عضو شوراي پول و اعتبار کشور درخصوص عدم حمايت از توليد نيز گفت: تقريبا بيش از نيمي از گندم کشور وارداتي است و قطعا توليد گندم نيازي به فناوري هاي پيشرفته ندارد بلکه با استفاده بهينه از آب و شيوه هاي نوين مي توانيم به خودکفايي در گندوم دست يابيم.
وي اضافه کرد: همچنين در سال گذشته نزديک به 1.8 ميليون تن سويا به کشورمان وارد شد که اين حجم از واردات ناشي از عدم بهره مندي از ظرفيت هاي کارآفرينان است.
مصباحي مقدم در ادامه تصريح کرد: توزيع يارانه هاي نقدي يک اشتباه بزرگ اقتصادي است که بايد با ارايه راهکار مناسب از آن خارج شويم؛ حدود 40 هزار ميليارد تومان در طول سال بين خانوارها توزيع مي شود که براي شش دهک درآمدي بالا ارزش چنداني ندارد اما اين مبلغ براي اقتصاد ملي بسيار حايز اهميت است و مي توان مبلغ 10 هزار ميليارد تومان آن را به ساير خانواده هاي کم درآمد اختصاص داد و مابقي آن را به سمت اشتغال و توليد ملي سوق داد.
نماينده مردم تهران در پايان خاطرنشان کرد: يکي از الزامات کارآفريني ايجاد صندوق پذيرش ريسک در سرمايه گذاري است تا کارآفرينان بتوانند ايده هاي خود را ارايه و عملي سازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن