تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802760086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه هاي ريلي دروازه طلايي اقتصاد ايران به روايت مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۹:۵۴ق.ظ)
پروژه هاي ريلي دروازه طلايي اقتصاد ايران به روايت مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان آخرين اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه شبكه ريلي در بزرگترين بندر تجاري كشور در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري و تأكيدات رياست جمهوري را تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به ظرفيت هاي ايجاد شده در زمينه گسترش شبكه ريلي در بندر شهيد رجايي و توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل چند وجهي، اظهار كرد: اين بندر به دليل وسعت مناسب خطوط ريلي بيش از 50 كيلومتر، اتصال به شبكه سراسري ريلي و حضور در كريدور شمال-جنوب به عنوان يكي از نقاط محوري و مسيري مطمئن براي ترانزيت دريايي-ريلي كالا به كشورهاي همسايه به شمار مي رود.
ايدني، ضمن اشاره به وجود پتانسيل بسيار بالاي بندر در ارائه خدمات حمل و نقل ريلي براي انواع كالاهاي كانتينري، محمولات فله خشک و مايع و كالاهاي متفرقه، بيان كرد: وجود خطوط ريلي در بين انبارها و محوطه هاي دپوي كالا، وجود تجهيزات و امكانات مناسب براي تخليه و بارگيري واگني كالا شرايط مناسبي را براي صاحبان كالا فراهم كرده است.
وي همچنين از فعاليت قطارهاي برنامه اي روزانه براي ارائه خدمات مناسب به صاحبان كالا در بخش حمل و نقل ريلي سخن به ميان آورد و افزود: طبق هماهنگي هاي صورت گرفته با شركت راه آهن، قرار است قطار هاي برنامه اي محموله ها را هر شب رأس يک ساعت معين از مبدأ بندر شهيد رجايي به مقاصد داخلي و بين المللي جابجا نمايند.
مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اعلام اينكه يک باسكول ريلي استاتيک-ديناميک بندر مطابق با استانداردهاي روز در دست احداث بوده و به زودي به بهره برداري مي رسد، گفت: اين پروژه جزو پروژه هاي استراتژيک در حمل و نقل محمولات ريلي بوده و نقش مستقيمي در توسعه زيرساخت هاي ريلي بندر دارد.
وي اضافه كرد: در آينده بسيار نزديک اقدامات مربوط به انعقاد قرارداد همكاري و اجرائيات اوليه مربوط به باسكول دوم نيز آغاز خواهد شد.
ايدني ضمن اشاره به بهره مندي بندر شهيد رجايي از ايستگاه هاي بارگيري ريلي فله مايع، روغن نباتي با ظرفيت بيش از 2000 تن در روز، خاطرنشان كرد: ايستگاه هاي بارگيري روغن نباتي وظيفه انتقال و پمپاژ روغن نباتي از مخازن به واگن هاي مخزني ويژه حمل روغن را بر عهده دارد.
عالي ترين مقام حوزه دريايي و بندري هرمزگان ضمن تشريح پروژه هاي آتي ريلي در بزرگترين بندر تجاري كشور خاطرنشان كرد: احداث شانتينگ يارد ريلي مواد نفتي به وسعت 6 هكتار شامل 15 لوله انتقال به طول 60 كيلومتر و 3 كيلومتر خط ريلي، از جمله پروژه هايي است كه در دستور كار اداره كل بنادر و دريانوردي استان قرار دارد.
وي افزود: ايستگاه بارگيري وظيفه انتقال مشتقات نفتي از مخازن به واگن هاي مخزني مخصوص و بلعكس را پوشش مي دهد.
ايدني افزايش ايستگاه هاي ريلي بارگيري مواد فله مايع، روغن نباتي، را از جمله برنامه هاي آتي اين بندر دانست و گفت: ايستگاه بارگيري روغن نباتي در اراضي پشتيباني و در ضلع شمالي بندر احداث مي شود.
مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ضمن اشاره به مذاكرات صورت گرفته با بخش خصوصي براي احداث دو محوطه سيلوي غلات با دسترسي ريلي در بندر شهيد رجايي گفت: سيلوي غلات 100 هزار تني در اراضي پشتيباني، از جمله طرح هاي در دست پيگيري است.
وي همچنين بر ضرورت ايجاد دسترسي و توسعه خطوط ريلي در محوطه ها براي سهولت در ارائه خدمات حمل و نقل ريلي در بزرگترين بندر تجاري كشور تأكيد كرد.
عالي ترين مقام حوزه دريايي و بندري هرمزگان احداث ساختمان خدمات حمل و نقل ريلي براي حضور دايم كارگزاران و نمايندگان اين بخش را به عنوان يكي از ضرورت هاي مهم زيرساختي براي گسترش حمل و نقل چندوجهي در پايتخت اقتصادي ايران دانست و گفت: هر چند در حال حاضر دفتر شركت راه آهن و كارگزاران و نمايندگان صنعت ريلي در سالن خدمات بندري و دريايي و نيز محوطه عملياتي بندر براي ارائه خدمات ريلي وجود دارد، اما؛ اقدامات مربوط به احداث يک ساختمان مستقل توسط انجمن شركت هاي خدمات حمل و نقل ريلي با همكاري مديريت بندر در حال پيگيري است.
ايدني همچنين يادآور شد: توسعه ظرفيت ها و زيرساخت هاي ريلي در بزرگترين تجاري كشور در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري، تأكيدات رياست محترم جمهور در جريان سفر به بندر شهيد رجايي و دستورات اكيد وزير راه و شهرسازي در خصوص ضرورت توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل چند وجهي صورت مي گيرد.
وي اضافه كرد: مديران عامل سازمان بنادر و شركت راه آهن با حضور مديران اجرايي استان هاي ساحلي نشست هاي هماهنگي مشتركي را به همين منظور به صورت دوره اي در بنادر مختلف برگزار كرده اند كه اين اقدام مهم، حركتي شتابان را به منظور بهره گيري هر چه بيشتر از ظرفيت هاي موجود، ريل گذاري كرده است.
مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان در پايان خاطرنشان كرد: تاكنون كارگروه هاي مختلف اجرايي مربوط به اين نشست هاي مشترک نيز به منظور سرعت بخشي به پروژه هاي موجود و تحقق اهداف آينده به شكل مستمر تشكيل گرديده است تا موانع و چالش ها به طور مدون احصاء شده و مورد بررسي و پايش دقيق قرار گيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن