تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت قیمت طلا ادامه دارد؟/ نگاهی به مسیر حرکتی طلا و سکه تا پایان سال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: افت قیمت طلا ادامه دارد؟/ نگاهی به مسیر حرکتی طلا و سکه تا پایان سال
رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرده است قیمت طلا در ماه‌های آینده از میزان فعلی پایین‌تر نیاید و به سمت ثبات پیش‌ رود.
به گزارش نامه نیوز، از ابتدای سال 2013 میلادی تا کنون بازار جهانی طلا روزهای خوبی را سپری نمی کند و در حالی که قیمت طلا در یک دهه گذشته با افزایش حددود هزار دلاری همراه بود در دو سال اخیر با افت 600 دلاری همراه بوده و همین موضوع نگرانی های فراوانی را در میان سرمایه داران ایجاد کرده است. بر همین اساس با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره در شرایطی که قیمت‌های انرژی کاهش یافته و بانک‌های مرکزی بزرگ دیگر جهان تدابیر محرک مالی خود را گسترش می‌دهند، طلا برای نخستین بار از سال 1998 در حال حرکت به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی است. اما پس از صعود در شش ماهه اول سال جاری میلادی، افزایش نشانه‌های احیای اقتصاد آمریکا گمانه زنی‌ها را در مورد نزدیک بودن زمان افزایش نرخ‌های بهره در این کشور افزایش داد و با کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاری باعث شد قیمت این فلز ارزشمند در سه ماهه سوم 9 درصد کاهش پیدا کند. اما قیمت طلا در هفته گذشته گذشته پس از اینکه روسیه اعلام کرد ذخایر طلایش را افزایش داده است و قیمت پایه معاملات فوری بازار طلای شانگهای به بالاترین سطح در 19 ماه گذشته رسید، به 1204 دلار صعود کرد و برای مدت کوتاهی کاهش قیمت خود در سال جاری را به صفر رساند اما صعود دلار مانع از این شد که این فلز بتواند این افزایش قیمت را حفظ کند. در همین رابطه الویرا نابیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است این بانک امسال حدود 150 تن طلا خریده است در حالیکه طبق آمار صندوق بین المللی پول، سال گذشته 77 تن طلا خریداری کرده بود. در شرایطی کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت طلا در بازارهای جهانی تا پایان سال جاری میلادی تغییر چندانی نخواهد کرد که بازار داخلی طلا شرایط متفاوتی دارد و مردم در انتظار افت قیمت سکه هستند. بازار سکه ایران در شرایطی روزهای متفاوتی را پشت سر می گذارد که شاید بسیاری در یک‌سال گذشته تصور نزول قیمتی این‌چنین را برای این بازار تصور نمی‌کردند. نزولی که می‌توان گفت باعث شد تا در یک‌سال اخیر دلار در زیر قیمت یک‌میلیون تومان آرام بگیرد. روند ثبات در بازار سکه در شش‌ماهه اخیر به‌گونه‌یی بوده است که نوار 950هزار تومانی را می‌توان مرز حساس این سکه گرانبها بیان کرد. با کاهش چشمگیر طلای جهانی که از شهریور شدت گرفت سکه دیگر نتوانست به مرز 950هزار تومان برگردد. نوسانات بیش از اندازه در این بازار تا حدی بود که معامله‌گران این بازار را دچار سردرگمی کرده است. در همین رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرده است قیمت طلا در ماه‌های آینده از میزان فعلی پایین‌تر نیاید و به سمت ثبات پیش‌ رود. محمد کشتی‌آرای گفته است در هفته‌ای که گذشت بازار طلا و سکه از رونق بهتری برخوردار بود و میزان داد و ستدها افزایش یافت. این هفته نوسانات قیمت جهانی طلا حدود 11 دلار بود و قیمت سکه نیز حدود 5000 تومان نوسان داشت. کشتی آرای اعلام کرده است ‌در هفته گذشته بازار داخلی طلا وضعیت بهتری داشت و میزان خرید و فروش نیز افزایش یافت.



۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن