تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798495389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح بیمارستان 24 تختخوابی و حل مشکل آب شرب هدیه دولت تدبیروامید به مردم دالاهو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دالاهو در راه توسعه و آبادانی/ افتتاح بیمارستان 24 تختخوابی و حل مشکل آب شرب هدیه دولت تدبیروامید به مردم دالاهو کرمانشاه - ایرنا - سفر مسوولین ارشد استان کرمانشاه به دالاهو، حاوی خبرهای خوشی برای مردم این منطقه بود از جمله اینکه افتتاح بیمارستان 24 تختخوابی و حل مشکل آب شرب این شهرستان در دستور کار جدی مسوولین قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان دالاهو با یک هزار و 930 کیلومتر مربع مساحت، دارای 154 روستا بوده و از دو بخش مرکزی و گهواره تشکیل شده است که بخش مرکزی شامل شهر کرند غرب و سه دهستان حومه، بان زرده و بیونیج با 68 روستاست که 44 روستای آن دارای سکنه می باشد.
بخش گهواره نیز شامل شهر گهواره و دو دهستان قلخانی و گوران با 128 روستا که 107 روستای آن هم اکنون دارای سکنه می باشد.
دالاهو که در سال 1384 به شهرستان تبدیل شد در مجموع 196 روستا دارد که 148 روستای آن دارای سکنه است.
سراب کرند و حریر، دریاچه مصنوعی رشمینه، قله نوا کوه، منطقه بیونیچ، باغات انبوه و محله تاریخی فرهنگی زرده و دربند از جمله اماکن دیدنی شهرستان دالاهو به شمار می روند.
استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه به همراهی جمعی از معاونین و مدیران استانی با سفر به شهرستان دالاهو که در یکصد کیلومتری مرکز استان قرار دارد به بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت و برای حل آن ها تصمیم گیری کردند.
پس از بازدیدی کوتاه از سطح شهر و همچنین سراب و بوستان جنگلی دالاهو، جلسه شورای اداری این شهرستان به ریاست ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه تشکیل و مدیران به بررسی حل مشکلات این شهرستان در راستای توسعه هرچه بیشتر آن پرداختند.
در این جلسه، " لطف الله شهبازی " فرماندار دالاهو به مهمترین مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات عدم برخورداری مردم از آب شرب می باشد به گونه ای که با وجود آبگیری سد آزادی مردم در تامین آب شرب خود مشکل دارند.

*** سد زمکان با 80 درصد پیشرفت به حال خود رها شده است

وی افزود: سد زمکان نیز با پیشرفت حدود 80 درصدی مدت هاست که متوقف مانده و اعتبار لازم با وجود پیگیری های متعدد برای ادامه کار تخصیص داده نمی شود.
شهبازی افزود: با توجه به روند بسیار کند اجرای سد زمکان، انتظار می رود برای راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار مزارع پائین دست این سد که حدود 600 هکتار می باشد، اقدامات لازم به عمل آید.
مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه نیز در این جلسه و با اشاره به تعطیل شدن عملیات اجرایی سد زمکان، دلیل آن را نبود اعتبار لازم برای اجرا عنوان کرد و گفت: با این وجود و پس از پیگیری های فراوان خوشبختانه موفق شدیم مبلغ شش میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای این پروژه جذب کنیم که قرار شده بزودی تخصیص داده شود.
کیاست امیریان افزود: با تخصیص این اعتبار، سد زمکان تا پایان سال جاری و یا نهایتا در اوایل سال آینده آبگیری می شود.
وی همچنین از تلاش برای رفع مشکل آب شرب مردم شهرستان دالاهو از طریق سد آبگیری شده آزادی خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده بزودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

*** بیمارستان 24 تختخوابی دالاهو احداث می شود

شهبازی در ادامه سخنان خود، یکی از نیازهای مردم دالاهو را وجود یک مرکز درمانی مجهز عنوان کرد و گفت: این شهرستان اکنون تنها یک مرکز بستر درمان با 10 تخت دارد که پاسخگوی مراجعات مردم نیست.
مجتبی نیک کردار معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در خصوص این مشکل گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این دانشگاه قرار شده زیر زمین مرکز بستر درمان شهرستان دالاهو را به یک بیمارستان 24 تختوابه تبدیل کند.
وی افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی متعهد شده که علاوه بر ساخت و تجهیز این بیمارستان، نیروی پزشکی لازم و متخصص را نیز به صورت ثابت در بیمارستان مستقر کند تا بدین وسیله مشکلات درمانی مردم این دیار رفع شود.

*** دالاهو فاقد جایگاه سی ان جی است

فرماندار دالاهو در ادامه یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را تعطیلی جایگاه گاز سی ان جی عنوان کرد و افزود: گاز تنها جایگاه دالاهو به دلیل بدهی شهرداری به شرکت گاز قطع شده است.
شهبازی، میزان بدهی اولیه شهرداری به شرکت گاز را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دو میلیارد ریال آن پرداخت شده اما بدهی باقیمانده باعث شده که گاز تنها جایگاه سی ان جی شهرستان دالاهو قطع شود.
وی افزود: هرچند با پیگیری های فراوان و توافق با شرکت گاز، از ساعت 22 تا 24 هر شب، گاز جایگاه وصل و مردم می توانند از سی ان جی استفاده کنند اما باید این مشکل هرچه سریعتر بررسی و رفع شود.
نماینده شرکت گاز دالاهو نیز در این باره گفت: ابتدا قرار شد شهرداری پس از دو ماه تنفس، ماهانه 500 میلیون ریال به حساب شرکت گاز واریز کند که پس از چند ماه، پرداخت بدهی ها قطع شد و ما نیز ناچار شدیم که گاز این جایگاه را قطع کنیم، هرچند در دو ساعات پایانی شب بخاطر مردم گاز این جایگاه وصل می شود.
سرپرست شهرداری کرند غرب نیز با قبول بدهی شهرداری به شرکت گاز، از پرداخت شش میلیارد ریال بدهی به این شرکت تا سه ماه آینده خبر داد.

*** دالاهو نیازمند پایگاه امداد و نجات جاده ای است

فرماندار دالاهو در ادامه با اشاره به بالا بودن حوادث جاده ای شهرستان، خواستار راه اندازی یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در شهر کرندغرب شد.
عادل شفیعی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز از آمادگی این جمعیت برای راه اندازی و تجهیز پایگاه امداد و نجات جاده ای در شهر کرند خبر داد و از مسوولین این شهر خواست تا مکانی را برای احداث این پایگاه آماده کنند.

*** شعبه صندوق مهر امام رضا (ع) دو باره در دالاهو راه اندازی می شود

شهبازی همچنین خواستار راه اندازی شعبه تعطیل شده صندوق مهر امام رضا (ع) در شهرستان دالاهو شد که مدیر این صندوق نیز از راه اندازی مجدد شعبه مذکور پس از پیگیری های فراوان در شهر کرند غرب خبر داد و گفت: این شعبه بزودی فعال می شود.

*** دو شهید گمنام در شهرستان دالاهو به خاک سپرده می شوند

فرماندار دالاهو در ادامه جلسه شورای اداری، از به خاک سپاری دو شهید گمنام در این شهرستان خبر داد و گفت: این دو شهید گمنام یا در روز اربعین حسینی (ع) و یا در روز 28 صفر در این شهرستان به خاک سپرده می شوند.
سرهنگ پاسدار، "مرادعلی محمدی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز گفت: با رایزنی های صورت گرفته، مجوز دفن دو شهید گمنام در شهرستان دالاهو را اخذ کردیم تا باز هم میزبان لاله های آسمانی باشیم.
وی افزود: یادمانی برای این شهدای عزیز با اعتبار 250 میلیون تومان در حال آماده شدن است که قرار شده 150 میلیون تومان آن را بنیاد حفظ آثار و یکصد میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانداری تامین شود.

*** دولت تدبیر و امید توجه به مناطق محروم را سرلوحه کار خود قرار داده است

استاندار کرمانشاه در پایان جلسه شورای اداری شهرستان دالاهو که نزدیک به دو ساعت و نیم به طول انجامید، از سعی و تلاش دولت برای حل مشکلات مردم سخن گفت و افزود: دولت تدبیر و امید توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را سرلوحه کار خود قرار داده است.
" ابراهیم رضایی " خاطرنشان کرد: استقرار دولت تدبیر و امید، امنیت خاطر مردم و بخصوص ساکنین شهرهای کمتر برخوردار را به آنان بازگرداند و شرایطی فراهم کرد که امروز امیدواری در میان مردم بسیار بیشتر از قبل شده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید خود را از مردم می داند و تمام سعی و تلاشش نیز این است که ساکنین دور افتاده ترین مناطق کشور نیز بتوانند از خدمات و امکانات رفاهی خوب و قابل قبولی برخوردار باشند.
رضایی خاطرنشان کرد: در این میان استان کرمانشاه که به تعبیر رهبر معظم انقلاب چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است متاسفانه در سال های گذشته مورد کم لطفی های زیادی واقع شده و همین بی مهری ها باعث گردید از توسعه و شکوفایی واقعی عقب بماند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: با این حال دولت تدبیر و امید که بخوبی از نقش کرمانشاه در منطقه غرب و موقعیت راهبردی آن آگاه است توجه خوبی به آن داشته و امید می رود تا چند سال آینده چهره کرمانشاه کاملا دگرگون شود.
وی در پایان، اظهار داشت: دالاهو شهرستانی با ظرفیت ها و قابلیت های بالاست و تصمیماتی که در جلسه شورای اداری برای آن اتخاذ شد می تواند تا حد قابل قبولی از محرومیت های آن کاسته و شرایط بهتری برای مردم این دیار که همواره یاور و پشتیبان نظام بوده اند، فراهم کند.
در سفر استاندار کرمانشاه به دالاهو که نزدیک به هفت ساعت به طول انجامید، علی جلیلیان نماینده مجلس، نیک کردار و میرزایی معاونین عمرانی و برنامه ریزی و جمع زیادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، وی را همراهی کردند.
گزارش از : مسعود اسماعیلی
7458/567


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن