تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819912055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی آماده بهره برداری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی آماده بهره برداری


فازهای ۱۵ و۱۶ پارس جنوبی در مرحله بهره برداری قرار گرفت . مجری طرح فازهای ۱۵ و۱۶ پارس جنوبی گفت: پالایشگاه فاز ۱۶ و چاه های گاز فاز ۱۵ هفته آینده راه اندازی می شود . به این ترتیب امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فروزش مجری طرح فازهای 15 و16 پارس جنوبی گفت :  گاز11حلقه چاه فاز 16 میدان پارس جنوبی درمرز ایران  و  قطر به همت متخصصان داخلی استخراج و به خشکی منتقل شد. وی گفت : از این چاه ها روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش و میعانات گازی تولید می شود.
فازهای 15 و 16 پارس جنوبی آماده بهره برداری

فروزش افزود : بزودی  پالایشگاه فاز 16 هم راه اندازی می شود و گاز ترش پس از شیرین سازی به شبکه سراسری منتقل خواهد شد.
وی گفت :  فاز 15 و 16 پارس جنوبی  دو سکوی‌ حفاری‌ با 22 حلقه چاه دارد که سکوها در 115 کیلومتری ساحل واقع است و2 رشته خط لوله 32 اینچ گاز را به ساحل می آورد.
مجری طرح فازهای 15 و16 پارس جنوبی  افزود: ساخت سکوهای دریایی هرکدام با 2 هزار و 600 تن وزن  سال 89 آغاز شد.
فروزش گفت :  چاه های گاز فاز 15 هم  هفته آینده راه اندازی و پالایشگاه این فاز چند روز پس از بهره برداری از چاه ها افتتاح خواهد شد.  
مدیرعامل شرکت مبین سازه (طراحی ، ساخت و بهره برداری از سکوی دریایی فاز16 ) هم گفت : در مدت 5  ماه و 10روز  پایه سکوی فاز 16 نصب شد که با توجه به زمان بندی 6 ماهه رکورد محسوب می شود. عباس پور افزود : 350 نیرو درمراحل طراحی، ساخت و بهره برداری از این سکو مشارکت داشتند.
ساخت فازهای 15 و 16 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی سال 87  آغاز شد و با راه اندازی آنها روزانه 56 میلیون و 600 هزار متر مکعب‌ گاز طبیعی ‌، 75 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400 تن‌ گوگرد و سالیانه  بیش از یک میلیون‌ تن‌ گاز مایع پروپان و بوتان و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به ظرفیت تولید محصولات این میدان گازی در عسلویه استان بوشهر افزوده خواهد شد.
همه مراحل فاز 15 و 16 پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی اجرا شده  واین دو فاز بیش از 98 درصد پیشرفت دارد.
72 درصد گاز مصرفی کشور معادل روزانه 300 میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی تولید و  پیش بینی می شود امسال 100 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده شود.
از 24 واحد پالایشگاهی طراحی شده  برای  توسعه میدان گازی پارس جنوبی10واحد در مدار تولید قرار دارد و  قرار است طرح توسعه فازهای پارس جنوبی تا  سال  96 به پایان برسد .
میدان گازی پارس جنوبی در 110 کیلومتری ساحل عسلویه بوشهر قرار دارد و با داشتن 8 درصد ذخایرگازی جهان  معادل 14 تریلیون متر مکعب بزرگترین میدان گازی جهان به شمار می رود.  
این میدان بین ایران و قطر مشترک است.
 


پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن