تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819879410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم به فرهنگ ضد بشری استكبار نه بگویند/ فرهنگ سازی با حسن خلق روی می دهد -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در شوراي فرهنگ عمومي همدان طرح شد/
مردم به فرهنگ ضد بشری استكبار نه بگویند/ فرهنگ سازی با حسن خلق روی می دهد

شوراي فرهنگ عمومي همدان


همدان- خبرگزاري مهر: شوراي فرهنگ عمومي همدان با حضور وزیر کشور در حالی تشکیل جلسه داد که مسئولان خواستار اين شدند كه مردم به فرهنگ ضد بشری استكبار نه بگویند و فرهنگ سازی در جامعه را با حسن خلق محقق کنند. به گزارش خبرنگار مهر، شوراي فرهنگ عمومي استان همدان به واسطه حضور وزير كشور در همدان براي شركت در اختتاميه همايش سرمايه گذاري بهانه اي بود تا مباحث كلان فرهنگي در حضور يكي از اعضا كابينه دولت مورد بررسي قرار گيرد. اين نشست که شامگاه چهارشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد علاوه بر حضور جمعي از مديران نهادهاي مختلف همدان شاهد حضور معاون وزير كشور در امور فرهنگي و اجتماعي نيز بود. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در اين شورا با اشاره به اینکه فرهنگ‌ها در دنیا تحت تاثیرقدرتهای قالب بوده اند، بیان داشت: آذربایجانی ها معتقدند که فارس بوده اند و با غلبه مغول ترک زبان شده‌اند، تاجیکستان و بلاروس که زیر یوق فرهنگ کومونیست بودند اکنون هم فرهنگشان تحت تاثير گذشته قرار دارد و فرهنگ یهوديان در همدان از گذشته وجود داشته و مردم هنوز به اين موضوع توجه ندارند. وي ادامه داد: مردم ما بعد از پیروزی‌های چشم گیر و افتخار آفرین و پس از ۳۶ سال هنوز فکر می‌کنند فرهنگ قدرت قالب را در دنيا بايد داشته باشند، گفت: امروز به بركت خون شهیدان و رهبران انقلاب، ایران در عرصه‌های مختلف در قدرت قرار دارد، ولی فرهنگ قدرت قالب چون تبی در جان مردم ماست. مردم به فرهنگ ضد بشری استكبار نه بگویند وی با اشاره به اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که مردم به فرهنگ ضد بشری استكبار نه بگویند، بیان داشت: بد حجابی میراث مشهودي است که از فرهنگ قالب باقی مانده و باید یک انقلاب فرهنگی روی دهد و مردم فرهنگ منحوس گذشته را دور بریزند و فرهنگ ایرانی اسلامی را باز بیابند که اين كار امكانات می‌خواهد و با جلسات میسر نمی‌شود. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: با فرهنگ دیني و کپسول دیني در این بخش بايد وارد شد چرا که زودتر نتیجه می‌دهد و ارگان های مختلف در خصوص بخش‌های مختلف کمک می‌خواهند. وی با اشاره به اینکه همدان دروازه ورود فرهنگ‌های بیگانه است، افزود: قصد داريم مدرسه علميه بزرگي به نام جامعه الزهرا و امام علی(ع) برپا کنیم كه البته به موانعی برخورد کرده اما دولت تدبیر و امید باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد چراکه ما در خط مقدم هستیم و تنها سپر بلا روحانیت است.
شوراي فرهنگ عمومي همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه نحله‌های باطل در غرب کشور بیداد می‌کند،  افزود: از نظر امكانات مشکلات داریم و ظرفیت مقابله با آن‌ را نداريم. وی با بیان اینکه در استان همدان در زمینه مردمی و افکار عمومی آمادگی وجود دارد، گفت: در استان‌های همجوار داوطلب تحصیل در حوزه علمیه نداریم اما در این استان به علت نداشتن ظرفیت‌ها باید افراد را رد کنیم. فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) نيز در این شورا با اشاره به اینکه آسيب شناسی در سطح استان همدان در بخش حجاب و عفاف و حوزه امر به مروف ونهی منکر انجام شده است، گفت: قشرهای مختلف استان همدان انگیزه‌های مناسبي در بخش ارتقا فرهنگ دارند ولي اشکال اصلی سطح شناخت از مسائل است. سردار غلامعلی ابوحمزه با بیان اینکه در سطح بسیج از ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه به عنوان سرمربی حلقه‌های صالحین استفاده می شود، گفت: ۴۵۰ نفر از اساتید دانشگاه و روحانیون به عنوان روحانی شناسایی شده و با تعامل در سرمربی‌ها قرار گرفتند و اکنون هشت هزار حلقه صالحین در استان همدان وجود دارد. ۹۶ هزار جوان همداني در حلقه هاي صالحين بسيج مخاطبندسردار غلامعلی ابوحمزه ادامه داد: ۹۶ هزار جوان در سطح استان مخاطبين صالحین هستند و در دو سال اخیر به دنبال تبیین درست و شرعی حجاب در سطح استان بوده‌ایم. فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: يك هزار و ۶۰۰ روحانی در استان همدان ۱۰۰ هزار نفر را در دهه اول محرم با معارف اسلامي اشنا کرده‌اند چراکه معتقدیم گفتمان ولایت با محوریت اسلامی علوی و نبوی در بدنه جامعه بايد جاري شود.
شوراي فرهنگ عمومي همدان
سردار ابوحمزه با تاکید براینکه برای رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی در رده‌های بسیج و ستاد احیا، ساری و جاری می‌شود. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نيز در این شورا با اشاره به اینکه فرهنگ در خون و پوست شیعه جاري شده است و اکنون با فضاهای مجازی به دنبال نابودي در فرهنگ ما هستند، بیان داشت: آنچه در فرهنگ مهم است اين است که هر که اخلاق نیکو  دارد اثر گذاری بيشتري داشته و قلب ها را به خود جذب می‌کند.امیر خجسته با بیان اینکه مسئولان فرهنگ می‌دانند كه فرهنگ سازی با حسن خلق روي مي دهد، بیان داشت: احساس نگرانی نباید داشت و باید کار کرد. وی گفت: در ایام عاشوا معادلات دشمن به هم می‌خورد و نیاز به فعالیت بیشتری داريم چراکه انقلاب وارث خون شهدا است که باید فرهنگ آنان را به جوانان انتقال دهیم.



پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن