تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز پنج شنبه موضوع های «پرش از رکود با کلید مسکن»، «واکنش ها به گزینه پنجم» و «برآورد دولت از اقتصاد 94» را برای صفحه نخست برگزید.


این روزنامه با بازتاب عنوان پرش از رکود با کلید مسکن برای تیتر یک نوشت: نتایج مشترک دو پژوهش علمی جداگانه درباره نحوه دستیابی سریع و پایدار به رشد اقتصادی نشان می دهد که بخش مسکن به دو دلیل باید در اولویت دولت برای «تخصیص منابع جهت خروج از رکود» قرار بگیرد تا رونق آن به تحریک سایر بخش های اقتصاد منجر شود.
یافته های یک گروه از محققان حکایت از آن دارد که بخش مسکن در بین 91 رشته صنعتی، تولیدی و خدماتی، از بیشترین رتبه در شاخص «پیوند پیشین» برخوردار است؛ به این معنا که با رشد سرمایه گذاری و فعالیت های ساختمانی، بازار گسترده تقاضا برای انواع محصولات مورد نیاز صنعت ساختمان و صنایع جانبی به وجود می آید و این اثر تحریک کننده، بعد از مدتی به رونق اقتصادی دامن می زند.
بررسی های گروه دیگر نیز حاکی است: بین «رونق یا رکود مسکن» و «رشد یا نزول تولید ناخالص داخلی» رابطه زمانی مستقیم برقرار است؛ به طوری که رونق بخش مسکن با وقفه یکساله، به رونق تولید ناخالص داخلی می انجامد و در نتیجه نرخ رشد اقتصادی کشور را افزایش می دهد. جمع بندی این تحقیقات که توسط معاونت مسکن وزارت راه وشهرسازی منتشر شده، سه سیاست رشدساز شامل «تقویت قدرت خرید مسکن»، «تامین تسهیلات موردنیاز ساخت مسکن» و همچنین «مشوق های سرمایه گذاری ساختمانی» را به مسوولان پیشنهاد می کند.
روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی موضوع واکنش ها به گزینه پنجم نوشت: پنجمین انتخاب حسن روحانی، «محمد فرهادی» است که دیروز در جریان ارسال نامه ای به علی لاریجانی، به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ تنها یک روز پس از آنکه مجلسی ها با رای عدم اعتماد به چهارمین گزینه رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، بر سیاق روحانی در انتخاب وزیران پیشنهادی خط کشیدند، او شخصی را برای وزارتخانه بی وزیر مانده اش برگزید که سابقه دوبار وزارت را در کارنامه دارد. به همین روی فضای مجلس نیز پس از قرائت نامه معرفی فرهادی تفاوتی آشکار با معرفی گزینه پیشین داشت به گونه ای که صدای موافقت بسیاری از نمایندگان با اعلام شماره چهار، فضا را پر کرد.
این روزنامه به عنوان برآورد دولت از اقتصاد 94 پرداخت و نوشت:
سخنگوی دولت اولین تصویر رسمی از شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال آینده را ارائه کرد. آن گونه که محمدباقر نوبخت روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت گفته، بودجه سال 94 به گونه ای تدوین شده است که اقتصاد ایران در این سال رشدی بین 2.5 تا 3 درصدی را تجربه کرده و تورم آن در زیر 15 درصد به تثبیت خواهد رسید. همچنین پیش بینی شده قیمت نفت در محدوده 70 تا 80 دلار به ازای هر بشکه باقی بماند تا به این ترتیب بودجه سال آینده با ویژگی «واقع نگری» تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
روزنامه دنیای اقتصاد با انعکاس موضوع پشت صحنه آرامش در بازار سکه و ارز نوشت: ثبات قیمت دلار در بازار دیروز برای دومین بار در هفته جاری، سومین هفته «کم نوسان» این ارز نیز تقریبا سپری شد. بازار سکه نیز همچنان، عامل «دلار» را از نوسانات خود خارج کرده و با ایجاد «حباب» های مثبت و منفی، شوک های اونس جهانی را نیز «تعدیل» می کند. تحلیلگران می گویند یکی از دلایل سکون بازارها در این مدت، فضای پرتعلیقی است که بر انتظارات فعالان در این مدت حاکم شده است؛ چراکه به نظر می رسد حداقل در بازار ارز، هنوز اجماع غالبی از چگونگی تحولات پیش رو ایجاد نشده است.

**2002**


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن