تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799139380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرافکنی و تصویرسازی دروغین رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فرافکنی و تصویرسازی دروغین رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران
مبالغه و اطلاع رسانی نادرست در جریان اصلی رسانه ای دنیا همواره تصویری نادرست و ناعادلانه از فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران را نشان می‌دهد.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این شبکه روسی در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم " ریچارد سودان " منتشر کرد و در آن با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 نوشت : البته این مسئله موضوع جدیدی نیست . تهمت زنی رسانه ای مسئله ای نیست که به آسانی از اذهان عمومی دنیا پاک شود به همین دلیل می تواند آفتی برای هر خبرگزاری یا بنگاه اطلاع رسانی محسوب شود . جریان اصلی رسانه ای جهان با تکرار یک دروغ آن را به واقعیتی در اذهان عمومی دنیا تبدیل کرده اند . 

این مسئله مهم است که بتوانیم دروغگویی های رسانه ای را درباره کشور مستقل و توانمند ایران تشخیص دهیم و چالش نمایش داده در آن را برای خود تجزیه و تحلیل نماییم چرا که این کذب گویی ها نه تنها در گذشته بوده بلکه اکنون نیز از زبان بسیاری از رسانه های بین المللی شنیده می شود . 


این سیاست عموما از سوی سیاستمداران جنگ طلبی که خواهان تضعیف و تسخیر کشوری هستند اعمال می شود . شستشوی فکری و تغذیه مسموم برای اذهان عمومی کشورها راهکاری است که دولت یا دولت هایی در زمان شروع نواختن طبل جنگ _ چه سرد و چه گرم _ علیه دولت دیگری از آن استفاده میکنند .


اصطلاح " سلاح کشتار جمعی " که بعدا ثابت شد که تنها یک اصطلاح برای فریب عمومی دنیا بوده بخشی کلیدی دردستور کار آماده سازی افکار و روحیه عموم برای شروع جنگی غیرقانونی و نامشروع از سوی آمریکا علیه عراق در سال 2003 بود . هرگز هیچ نوع سلاح کشتارجمعی ای توسط بازرسان  بین المللی در عراق کشف نشد .مدتها پیش از آنکه این بازرسان وارد خاک عراق شوند و تفتیش آن را آغاز کنند رسانه های جریان اصلی بر طبل وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق کوبیدند . 


تونی بلر ، نخست وزیر وقت انگلیس با استناد به همین مدعیات دروغین رسانه ها عنوان کرد که در حال آماده سازی برای حمله به عراق می باشد ؛ حمله بر اساس مستنداتی که همه آنها با گذشت زمان به عنوان مستندات نادرست و بی اعتبار اثبات شدند . 


بنابراین هنگامی که ما مشاهده می کنیم که جریان اصلی رسانه ها مکررا بر این مسئله تاکید می کنند که " ایران می خواهد اسرائیل را از نقشه جهانی حذف کند " یا مضامینی نظیر این گفته ، باید دریابیم که آمریکا و انگلیس و سایر هم پیمانان آنها در حال آماده سازی و آزمایش شرایطی هستند که هرگونه تجاوز و حمله غیرقانونی به خاک ایران را منطقی جلوه داده و وانمود کنند که در صورت عدم حمله حتما فاجعه ای انسانی دنیا را تهدید می کرد . 


اظهارات آیت الله خامنه ای درباره نابودی رژیم صهیونیستی خطاب به هژمونی این رژیم جعلی در منطقه می باشد و نه تخریب و نابودی زندگی یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی . این در حالی است که در اکثر رسانه های غربی و وابسته به غرب این گونه عنوان می شود که رهبری ایران از اضمحلال کامل اسرائیل _ اعم از صهیونیستها و یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی _ دم می زند . طرح ایران توقف فعالیت سیاسی رژیم جعلی اسرائیل در منطقه و جهان است نه حذف یهودیان  و نابودی آنان . 


طبیعتا همه مردم در سراسر دنیا با سیاست و رویکرد سیاسی ایران در منطقه و جهان آشنا نیستند و با مشاهده اطلاع رسانی های نادرست رسانه های وابسته غربی این القا در آنان انجام می شود که تهران در حال برنامه ریزی اجرای یک نسل کشی علیه یهودیان است. این تبلیغات مسموم و اطلاع رسانی های نادرست از این جهات می تواند خطرناک و دردسرآفرین باشد . 


در ادامه این مقاله آمده است : دانه های دروغ و ابهام در میدان رسانه ای ومطبوعات بین المللی پخش شده و نوعی تفکر " ناسیونالیسم ارتجاعی " را در برخی کشورها بوجود آورده است . این تفکر موجب می شود افراد خود را برای ارتکاب بدترین جنایات علیه غیرنظامیان و شهروندان سایر ملل مجاز بدانند . باور دروغهایی که رسانه های به خورد مردم می دهند تا کی ادامه خواهد داشت و تا کی جنگ ها و جنایات علیه ملل با همین استنادات تاریخ را تکرار خواهند کرد ؟


یکی از افسانه هایی که به شکل دائمی در رسانه های جریان اصلی جهان مطرح می شود این است که ایران می خواهد اسرائیل را از نقشه جهان حذف کند . استناد این رسانه ها اظهاراتی است که محمود احمدی نژاد ، رییس جمهوری سابق ایران در یکی از سخنرانی های خود مطرح نموده بود . این در حالی است که به اذعان دن مریدور ، وزیر سابق رژیم صهیونیستی منظور اصلی احمدی نژاد از این گفته هرگزآن چیزی نیست که رسانه های غربی برداشت کرده یا وانمود به برداشت آن می کنند . 


برخلاف ادعاهای همیشگی ایالات متحده ، واقعیت این است که جمهوری اسلامی تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی و هسته ای نکرده است ، هرگز کشوری رابرای سالهای متمادی به اشغال در نیاورده است و هرگز بمب اتمی بر سر کشوری نیانداخته است .این موارد گزینه هایی هستند که هرگز از زبان سردمداران کاخ سفید شنیده نمی شود و در نگاه آنان ایران همچنان بعنوان یک " تهدید " باقی مانده است . 


درباره اسرائیل نیز مسئله به همین شکل تکرار شده و می شود . مقامات تل آویو از تصمیم ایران برای حمله به اسرائیل سخن می گویند در حالی که این رژیم صهیونیستی که بیش از چندین دهه است که با اطلاع یا بدون اطلاع قبلی به روی شهروندان و غیرنظامیان فلسطینی آتش گشوده و خانه ها و مدارس آنها را تخریب می کنند . 


همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی هرگز گزارشی مبنی بر اینکه ایران در حال تولید یا گسترش سلاح اتمی است ، ارائه نکرده است . در مقابل بارها این گزارش منتشرشده که رژیم صهیونیستی با دارابودن صدها کلاهک اتمی ، تسلیحات هسته ای تولید کرده و علیه چندین کشور نیز از آن استفاده نموده است . 


نکته حائز اهمیت دیگری در انکار اطلاع رسانی های نادرست در رسانه های جریان اصلی این است که ایران یکی از کشورهایی است که معاهده منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای را امضا نموده است در حالی که هند و پاکستان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از امضای چنین معاهده ای سرباز زده و می زند . حقایق به روشنی مشخص بوده و زبان گویایی دارند اما تصویری که در رسانه های جریان اصلی از ایران نشان داده می شود کاملا معکوس و منفی است . 


انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن