تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798954816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش رسانه‌های خارجی از نخستین روز مذاکرات وین/ توافق صورت می‌گیرد، اگر ...


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گزارش رسانه‌های خارجی از نخستین روز مذاکرات وین/ توافق صورت می‌گیرد، اگر ...
نخستین روز از مذاکرات وین با ناهار کاری ظریف و اشتون و دیدارهای دو و چندجانبه معاونین هیئت های ایران و گروه 1+5 به پایان رسید.
به گزارش نامه نیوز، تلاش های فشرده ای برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی تا تاریخ سوم آذر در جریان است و در حالی که هیچ اخباری از متن مذاکرات به رسانه ها نرسیده است، اما شواهد از ادامه رایزنی ها برای نزدیک کردن اختلاف نظرات خبر می دهند.

انتظار می رود با پیوستن وزرای خارجه گروه 1+5 به مذاکرات وین، در روزهای آینده، دورنمای دستیابی به توافق هسته ای و یا تمدید مذاکرات جدی تر مورد بحث قرار بگیرد.

در جدول زیر می توانید بخشی از تحلیل ها و گزارش های رسانه های خارجی از آغاز این دور از مذاکرات را بخوانید.

رسانه مطلب خبرگزاری کیودو ژاپن اگر توافق موقت حاصل شود، این دومین بار خواهد بود که بعد از توافق مقدماتی در نوامبر سال گذشته چنین موردی تکرار می‌شود. بر اساس توافق مقدماتی صورت گرفته موسوم به طرح اقدام مشترک، ایران متعهد به عقب نشینی از برنامه‌های هسته‌ای در مقابل معافیت‌های تحریمی محدود و در عین حال تداوم گفت‌وگوها شد. روزنامه گاردین انگلیس تهران تنها در صورتی توافق هسته‌ای را می‌پذیرد که این توافق شأن ایران را حفظ کند. این روزنامه با اشاره به اینکه ایران و «آنچه ما زمانی قدرت‌های بزرگ می‌خواندیم» برای یک دهه است که در حال مذاکره در مورد پرونده هسته‌ای هستند، نوشته است که این گفت‌وگوها با تمام فراز و نشیب‌ها، «هیچ‌گاه به اندازه الان به تعیین سرنوشت نزدیک نبوده است.» وی با بیان اینکه در حال حاضر دولتی «عملگرا» در آمریکا در قدرت است و در تهران دولتی روی کار است که به دنبال «توافقی برد-برد» است، نوشته است که است که باید این مسئله را مد نظر قرار داد که احتمال دارد در نسل کنونی موقعیت مشابهی برای حل مسئله هسته‌ای به وجود نیاید. شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا «کری قرار بود امروز (سه‌شنبه) از ابتدای مذاکرات، حضور داشته باشد، اما مقامات می‌گویند برنامه سفر وی هنوز نامشخص است و او فعلا در لندن می‌ماند. انتظار می‌رود در صورتی که مواضع به هم نزدیک شدند، او برای نهایی کردن توافق، به اینجا بیاید. اگر اینطور باشد، مانند توافق موقت سال گذشته، حضور کری می‌تواند به این معنی باشد که توافق در دسترس است.» روزنامه وال استریت ژورنال لغو تحریم‌های شورای امنیت مشروعیت تحریم‌های یکجانبه را از بین می‌برد و به همین جهت آمریکا نباید با لغو این تحریم‌ها در مرحله اول توافق، موافقت کند. ایران به ساختار سیاسی ناپایدار داخل آمریکا پی برده و سعی دارد از این مسئله به نفع خود استفاده کرده و با استناد به این موضوع 1+5 را به لغو تحریم‌های شورای امنیت وادارد. خبرگزاری فرانسه ایران و قدرت‌های بزرگ روز سه‌شنبه مذاکرات نهایی در چارچوب دستیابی به توافق تاریخی در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور را که ماراتنی دیلپماتیک با نتیجه‌ای نامعلوم است آغاز کردند. پس از یکسال مذاکرات فشرده و متمرکز، دیپلمات‌ها هم‌اینک کمتر از یک هفته تا مهلت تعیین شده 24 نوامبر برای بستن پرونده‌ هسته‌ای ایران که به مدت 12 سال روابط بین‌المللی را خدشه‌دار کرده، فرصت دارند. خبرگزاری شینهوا ایران و گروه کشورهای 1+5 در تلاش هستند تا یک راه حل طولانی مدت برای بیش از یک دهه مناقشه بر سر برنامه هسته ای ایران با هدف دستیابی به یک توافق جامع هسته ای پیدا کنند. توافقی که نقشه سیاسی را تا ضرب الاجل 24 نوامبر تغییر دهد. مذاکره کنندگان تهران و گروه 1+5 آخرین تلاش های خود را برای نزدیک کردن اختلافات بر سر مسائل کلیدی را آغاز کرده اند.





۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن