تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معترضان، پارلمان هنگ کنگ را اشغال کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معترضان، پارلمان هنگ کنگ را اشغال کردند تهران-ایرنا- معترضان هنگ کنگی بامداد چهارشنبه در یک اقدام ناگهانی ساختمان پارلمان را تصرف کردند.


به گزارش ایرنا، این معترضان که خبرگزاری رویترز از آنها با عنوان دموکراسی خواهان یاد می کند پس از یک دوره آرامش به طور ناگهانی اقدام به اشغال ساختمان پارلمان این شهر در ساعات اولیه چهارشنبه کردند.
ماموران پلیس از ورود عده ای دیگر از معترضان به ساختمان جلوگیری کردند.
این اقدام از سوی معترضان هنگ کنگی، پس از آن صورت گرفت که ماموران امنیتی ساعاتی قبل موفق شده بودند بخشی از چادرهای معترضان را از مرکز شهر جمع آوری کنند؛ چادرهایی که دو ماهی است در شهر خودنمایی می کنند اما اکثر آنها به گونه ای مسالمت آمیز جمع آوری شده است.
هفته گذشته دادگاهی در هنگ کنگ حکم داد که معترضان باید منطقه آدمیرالتی و یک منطقه دیگر شهر را ترک کنند.
ناآرامی ها در هنگ کنگ پس از آن آغاز شد که چین از صدور مجوز ثبت نام آزاد نامزدهای پست ریاست محلی هنگ کنگ در سال 2017 سر باز زد. بدین ترتیب رای دهندگان باید از فهرستی متشکل از دو یا سه نامزد یکی را انتخاب کنند. این نامزدها از سوی یک کمیته مرتبط برگزیده و معرفی می شوند.
اگرچه چین گفته است برای انتخابات سال 2017 در هنگ کنگ یک رای گیری عمومی صورت خواهد گرفت اما خواهان آن است که برای تائید نامزدهای انتخابات کمیته ای تشکیل شود.
هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه از چین است. این قطب مالی چین از سال 1997 و بعد از آنکه اداره آن پس از یک قرن استعمار انگلیس به چین بازگشت از استقلال سیاسی قابل توجهی برخوردار بوده است.
شبس**9241**1613


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن