تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819507082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارلمان اسپانیا به رسمیت شناختن کشور فلسطینی را به رأی‌ گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پارلمان اسپانیا به رسمیت شناختن کشور فلسطینی را به رأی‌ گذاشت
در این قطعنامه از دولت اسپانیا خواسته شده «به موجب قوانین بین الملل از به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور حمایت کند.»



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، پارلمان اسپانیا قرار است درباره‌ی قطعنامه‌ای برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور به گفتگو بنشیند.
    بر اساس گزارش "پرس تی وی" (PressTV)، این قطعنامه غیرالزام آور که روز سه شنبه (۲۷ آبان) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد از سوی حزب اپوزیسیون کارگران سوسیالیست اسپانیا مطرح شده بود و حزب حاکم خلق نیز اصلاحیه‌ای به آن افزود.
    در این قطعنامه از دولت اسپانیا خواسته شده «به موجب قوانین بین الملل از به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور حمایت کند.»
    این اقدام در حالی روی می‌دهد که انگلیس و ایرلند پیشتر چنین قطعنامه‌های غیرالزام آوری را تصویب کرده بودند.
    سوئد نیز در ۳۰ اکتبر یک گام به جلوتر برداشت و به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به طور رسمی اعلام کرد. این اقدام سوئد انتقاد شدید امریکا و اسرائیل را در پی داشت.
    مارگوت والشتروم، وزیر خارجه سوئد انتقادهای واشنگتن از استکهلم را وارد ندانست و گفت: «امریکا سیاست‌های ما را تعیین نمی‌کند.»
    مجلس عوام فرانسه نیز در تاریخ ۲۸ نوامبر به طرحی رای خواهد داد تا دولت را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور ترغیب کند.
    مجمع عمومی سازمان ملل که دارای ۱۹۳ عضو است در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ به ارتقا جایگاه فلسطین به کشور ناظر غیر عضو رای داد.
    ارتقای وضعیت فلسطین به جایگاه ناظر دسترسی فلسطینی‌ها به نهادهای سازمان ملل و دیوان بین المللی کیفری را فراهم می‌کند و آنها می‌توانند شکایات رسمی خود علیه رژیم اسرائیل را در این دیوان مطرح کنند.
    فلسطینی‌ها به دنبال تشکیل کشوری مستقل در اراضی کرانه‌ی باختری، شرق بیت المقدس و نوار محاصره شده‌ی غزه هستند و بر عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغال شده‌ی فلسطین تاکید دارند.
    این در حالی است که رژیم تل آویو از بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ امتناع کرده و از بحث و گفتگو درباره موضوع بیت المقدس سر باز می‌زند.       104  





۲۷/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن