تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801230468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکم حکومتی استثنا است؛ فرایند انتخاب سرپرست برای وزارت علوم ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حکم حکومتی استثنا است؛ فرایند انتخاب سرپرست برای وزارت علوم ادامه دارد
کشاورز درباره تکلیف وزارت علوم بعد از عدم رای اعتماد به چهارمین گزینه دولت به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: با توجه به اطلاق قسمت اخیر اصل ۱۳۵ قانون اساسی به نظر می‌رسد تا زمانی که وزیر مطلوب مجلس که از آن رای اعتماد بگیرد؛ از طرف رییس‌جمهور تعیین نشده باشد. فرایند نصب سرپرست می‌تواند ادامه داشته باشد.
آفتاب- سرویس سیاسی: چهارمین وزیر علوم پیشنهادی دولت تدبیر و امید هم مورد اعتماد مجلس قرار نگرفت. با دریافت رای عدم اعتماد فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی بار دیگر این موضوع مطرح است که بالاخره سرنوشت وزارت علوم چه می‌شود.


به گزارش آفتاب، از چندی قبل برخی رسانه‌ها و افراد سیاسی موضوع طرح حکم حکومتی را پیش کشیده بودند و مطرح شده که به احتمال زیاد رییس‌جمهوری از مقام معظم رهبری برای سرپرستی خود بر وزارت علوم، درخواست حکم حکومتی خواهد کرد. موضوعی که بهمن کشاورز آن را یک استثناء عنوان می‌کند و انتخاب سرپرست مجدد را محتمل می‌داند.


کشاورز درباره تکلیف وزارت علوم بعد از رای عدم اعتماد به چهارمین گزینه دولت به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: با توجه به اطلاق قسمت اخیر اصل ۱۳۵ قانون اساسی به نظر می‌رسد تا زمانی که وزیر مطلوب مجلس که از آن رای اعتماد بگیرد؛ از طرف رییس‌جمهور تعیین نشده باشد. فرایند نصب سرپرست می‌تواند ادامه داشته باشد.


این حقوقدان ادامه می‌دهد: البته شاید بتوان گفت از باب احتیاط بهتر است سرپرست فعلی جای خود را به سرپرست دیگری بدهد. هرچند که ابقاء سرپرست فعلی و تمدید سه‌ماهه تصدی او نیز می‌تواند نظری باشد برخوردار از قوت.


این وکیل پایه یک دادگستری درباره دلیل احتیاط بریا تعویض سرپرست کنونی وزارت علوم توضیح می‌دهد: چون سرپرست قرار بوده برای سه ماه تعیین شود، حالا اگر این سرپرست ابقا شود می‌توان گفت که این سرپرستی به تعبیر فرد بیش از سه ماه استمرار پیدا کرده است.


کشاورز همچنین درباره تعیین حکم حکومتی که از طرف برخی اشخاص و رسانه‌ها مطرح می‌شود به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: بحث اخذ حکم حکومتی که موردی استثنایی است فعلا قابل طرح نیست.


او با تاکید بر استثنایی‌بودن اخذ حکم حکومتی عنوان می‌کند: حکم حکومتی یک مورد استثنایی است. ممکن است مقامی از مقام معظم رهبری تقاضا کند و ایشان اجابت بفرمایند یا اینکه نپذیرند. بنابراین این موضوع چون چیزی نیست که مدون باشد قابل طرح و بحث نیست.


گفتنی است دوران سرپرستی محمدعلی نجفی سرپرست کنونی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در تاریخ ۵ آذر به پایان خواهد رسید.



مطالب مرتبط
روحانی: وزیر علوم باید از دید دانشگاهیان صاحب نظر باشد
مجلس به دانش آشتیانی رای اعتماد نداد/ وزارت علوم همچنان بدون وزیر


تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن