تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805470846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم بادامی‌ها به دنبال انتقام/ایرانی‌ها به دنبال سومین برد متوالی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی؛
چشم بادامی‌ها به دنبال انتقام/ایرانی‌ها به دنبال سومین برد متوالی
بازی تدارکاتی تیم ملی ایران و کره جنوبی امروز ساعت 16:25 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، این بازی می‌تواند محک جدی برای تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا باشد.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور مقتدرانه در جام ملت‌های آسیا در یک دیدار تدارکاتی امروز ساعت 16:25 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کره جنوبی می‌رود.

بعد از ماندگار شدن کی‌روش در فوتبال ملی ایران، تیم ملی ایران نخستین اردوی آماده‌سازی در مسیر استرالیا را در پرتغال برگزار کرد و 2 برد مقابل تیم‌های باشگاهی این کشور کسب کرد.

ملی‌پوشان ابتدا با نتیجه 2 بر صفر اشترول و سپس با یک گل بنفیکا را شکست دادند، مسابقاتی که اولین دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بعد از جام جهانی و مراحل طولانی مدت تمدید قرارداد کی‌روش محسوب می‌شود.

مرتضی پورعلی‌گنجی، شاهین ثاقبی، سروش رفیعی، حبیب کردانی و وریا غفوری بازیکنان جوانی هستند که در تیم‌های لیگ برتری‌شان توانسته‌اند با بازی خوبشان خوش بدرخشند و این بازیکنان در حال حاضر در میان بازیکنان تیم ملی نیز دیده می‌شوند و باید به این نکته توجه داشت که جوانگرایی توسط کی‌روش در تیم ملی دیده می‌شود و باید دید آیا این مربی در نخستین بازی تدارکاتی ایران با یک تیم ملی در مسیر جام ملت‌ها به این نفرات جوان بازی خواهد داد یا نه؟

چراکه کی‌روش می‌تواند شانس بازی کردن را به این بازکنان جوان بدهد و این نفرات می‌توانند شانس خود را برای یافتن جایگاه ثابت یا موقتی در تیم ملی امتحان کنند و باید منتظر ماند تا ببینیم آیا تیم ملی با تغییرات جزئی نسبت به ترکیبی که در جام جهانی بود به میدان خواهد رفت یا با همان ترکیب جام جهانی در مقابل کره جنوبی بازی می‌کند!

همچنین ممکن است در پست‌های دفاعی و هجومی تیم ملی هم شاهد حضور نفرات جدید باشیم، موضوعی که اشتیاق و علاقه هواداران به فوتبال را برای دیدن چهره جدید تیم ملی بیشتر کرده است، تیمی که با تغییرات کلی در کادر فنی و اضافه شدن علی کریمی به مربیان و حضور بازیکنان جدید آزمون سختی را برابر کره جنوبی پیش رو دارد.

**ایرانی‌ها به دنبال سومین برد متوالی

تقابل تاریخی ایران و کره جنوبی به 56 سال پیش باز می‌گردد. این 2 تیم 27 مرتبه برابر هم به میدان رفته‌‌اند و از بازی‌های آسیایی 1985 توکیو به عنوان نخستین رقابت این دو تیم می‌توان نام بردکه با برتری پر گل کره‌ای‌ها به پایان رسید در این دیدار‌ها سهم ملی‌پوشان فوتبال ایران 11 پیروزی ، 9 شکست و 7 تساوی بوده است و کره‌‌ای ها نیز در ضربات پنالتی توانسته‌اند 2 بار ایران را مغلوب کنند که اگر این دو مسابقه را هم جزو پیروزی‌های کره به حساب آوریم دو تیم در تعداد برد در عدد 11 مساوی می‌شوند.

تیم ایران در این بازی‌ها 30 مرتبه دروازه کره جنوبی را باز کرده اما 32 مرتبه نیز از تیم کره‌ای گل خورده است.

با توجه به تقابل تاریخی که بین 2 تیم کره جنوبی و ایران است، هرکدام با انگیزه متفاوت در میدان حاضر خواهند شد و همان طور که می‌دانیم تیم ملی ایران خاطره‌های بسیار شیرینی در 2 بازی آخر خود با کره جنوبی دارد زیرا با این 2 برد ارزشمند مقابل تیم کره جنوبی راه صعودش به جام جهانی هموار شد.

حالا گفته می‌شود که شاگردان کی‌روش در نخستین دیدار تدارکاتی خود در مسیر جام ملت‌ها با یک تیم ملی قصد کسب سومین برد متوالی برابر کره و تداوم روزهای بدون باخت مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی را دارند.

همچنین کره‌ای‌ها برای جبران 2 شکست تلخ قبلی برابر ایران و گرفتن انتقام از کی‌روش به تهران می‌آیند تا پس از 3 شکست و 2 تساوی در تاریخ تقابل دو تیم در ورزشگاه آزادی یک برد شیرین را در تهران به دست آورده و روحیه خود را برای حضور موفق در جام ملت‌ها افزایش دهند.

همان طور که رسانه‌های کره‌ای نیز اعلام کرده‌اند، مردم این  کشور به فکر انتقام آن باخت‌ها از تیم ملی ایران هستند و به طور حتم بازیکنان کره جنوبی با انگیزه بالا به میدان می‌آیند تا بتوانند با کسب پیروزی در ورزشگاه آزادی تلخی‌ها و زخم‌های آن دو شکست را التیام بخشند.

**ترین‌ها

اولین بازی 2 تیم ایران و کره جنوبی در سال 1337 و بازی‌های آسیایی 1958بود که با شکست سنگین 5 بر صفر تیم ملی ایران همراه بود.

اولین برد ایران در 21 شهریور سال 1350 بود که 2 بر صفرکره جنوبی را برد. علیرضا خورشیدی اولین گلزن ایران مقابل کره جنوبی بود.

غلامحسین مظلومی اولین مرد 2 گله تیم ملی ایران مقابل تیم کره جنوبی بود. مرحوم امیرمسعود برومند اولین کاپیتان ایران مقابل کره جنوبی بود.

تیم ملی ایران در 25 آذر 1375 توانست تیم ملی کره جنوبی را 6 بر 2 شکسته دهد.علی دایی در این بازی 4 گل، کریم باقری و خداداد عزیزی هم هر کدام یک  گل برای ایران به ثمر رساندند و کیم دو هون و سین تائه یونگ گلزنان کره جنوبی در این بازی بودند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن