تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803340939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تصمیمات دشوار» در مذاکرات هسته‌ای چه زمانی اتخاذ می‌شود؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «تصمیمات دشوار» در مذاکرات هسته‌ای چه زمانی اتخاذ می‌شود؟
ضرورت اتخاذ تصمیمات دشوار از سوی ایران و غرب در جریان مذاکرات هسته ای، عدم گفت و گوی ایران و 1+5 درباره تمدید دوره زمانی مذاکرات، خوشبینی بیشتر ایران به چشم انداز حصول توافق هسته ای، ناامیدی آمریکا از روند همکاری های ایران و آژانس و سفر جان کری به اروپا برای شرکت در مذاکرات هسته ای وین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۵۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ - 18 November 2014


ضرورت اتخاذ تصمیمات دشوار از سوی ایران و غرب در جریان مذاکرات هسته ای، عدم گفت و گوی ایران و 1+5 درباره تمدید دوره زمانی مذاکرات، خوشبینی بیشتر ایران به چشم انداز حصول توافق هسته ای، ناامیدی آمریکا از روند همکاری های ایران و آژانس و سفر جان کری به اروپا برای شرکت در مذاکرات هسته ای وین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


به گزارش «تابناک»، در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، بخش عمده مطالب مطبوعات بین المللی به این موضوع اختصاص یافته است. روزنامه «گاردین» با انتشار مطلبی در این زمینه، از ضرروت اتخاذ «تصمیمات دشوار» از سوی طرفین به منظور تضمین موفقیت مذاکرات سخن گفته است. این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می نویسد دستیابی به توافق جامع با ایران تا پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر، دشوار اما هنوز امکان پذیر است. به گفته این مقام آمریکایی، تصمیمات مهم و کلیدی، نه پشت میز مذاکرات، بلکه در پایتخت های کشورهای طرف مذاکره گرفته می شود و ممکن است این اتفاق در آخرین ساعات مذاکرات رخ بدهد.


در همین حال، یک مقام دیگر آمریکایی درباره احتمال تمدید دوره زمانی مذاکرات به اظهارنظر پرداخته و انجام هرگونه گفت و گویی در این زمینه را تکذیب کرده است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، مقام مذکور گفته ایران و شش قدرت جهانی تاکنون درباره تمدید زمان مذاکرات گفت و گویی نکرده اند. وی افزوده: «ما به تلاش خود برای دستیابی به پیشرفت در مسیر این مذاکرات ادامه داده ایم؛ اما هنوز شکاف هایی هست که باید پر شود و هنوز نمی دانیم که آیا قادر خواهیم بود چنین کاری را انجام دهیم یا خیر». به گفته وی، بحث تمدید مذاکرات تاکنون موضوع بحث نبوده و در این مرحله نیز درباره آن بحثی صورت نمی گیرد.


سایت شبکه خبری «بلومبرگ» نیز امروز مطلبی را درباره موضوع مذاکرات هسته ای منتشر کرده و بر این باور است که خوشبینی نسبت به چشم انداز موفقیت مذاکرات، در ایران بیش از کشورهای غربی به چشم می خورد. به نوشته این سایت، حتی مقامات ارشد روس نیز به ضرورت اتخاذ تصمیمات کلیدی از سوی طرفین اشاره کرده و درباره قطعیت موفقیت مذاکرات ابراز تردید می کنند. در این میان، برخی کارشناسان غربی از اینکه مذاکرات جاری میان ایران و غرب نیز به فهرست فرصت های از دست رفته برای بهبود روابط اضافه شود، ابراز نگرانی می کنند و از سوی دیگر، برخی معتقدند امکان دارد در لحظات آخر تصمیمات لازم برای موفقیت مذاکرات از سوی طرفین اتخاذ شود.


از سوی دیگر، در جدیدترین موضوع گیری مقامات آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران، واشنگتن نسبت به روند همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز ناامیدی کرده است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک دیپلمات آمریکایی گفته ایالات متحده بابت عدم تعامل مناسب ایران با آژانس در زمینه تحقیقات از برنامه هسته ای خود، ابراز ناامیدی می کند. وی مدعی شده ایران در موضوع بازرسی ها همکاری سازنده ای با آژانس نداشته و همین امر موجب ناامیدی آمریکا شده است. اشاره این دیپلمات به محتوای گزارش اخیر آژانس درباره ایران بوده است.


در نهایت، خبرگزاری «شین هوا» موضوع سفر جان کری به اروپا به منظور شرکت در مذاکرات هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد یک هفته مانده به پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ایران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در این مذاکرات راهی اروپا شده است. وی در آستانه انجام این سفر اظهار داشته: «ما آشکارا وارد یک مرحله کلیدی از مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران شده ایم». کری ابتدا به لندن سفر کرده تا در آنجا با مقامات انگلیسی و همچنین مقامات برخی دیگر از کشورها دیدارهایی داشته باشد و سپس برای شرکت در گفت و گوهای هسته ای به وین خواهد رفت. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن