تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821278274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رزمايش 498 گردان بسيجي در خليج فارس و تنگه هرمز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رزمايش 498 گردان بسيجي در خليج فارس و تنگه هرمز
رئيس سازمان بسيج مستضعفين عنوان كرد كه بسيج با ۲۲ ميليون عضو تشكيلاتي و ۲ هزار گردان رزمي، پا در ركاب نظام است.


سردار نقدي در ابتداي نشست خبري با اشاره به هجوم رسانه‌هاي معاند به بسيج گفت: معادله نابرابر رسانه‌اي تلاش مي‌كند حقايق را وارونه جلوه دهد. ما بايد تلاش كنيم مظلوميت ميليون‌ها بسيجي جهان را نشان دهيم. وي افزود: بسيج امروز در اوج اقتدار، شكوفايي و عزتمندي خود است و بهترين روزهاي تاريخ خود را مي‌گذراند. بسيج نماد وحدت ملي و انسجام حضور مردم در صحنه با 22ميليون عضو تشكيلاتي پا در ركاب است.
نقدي ادامه داد: امروز ليبرال دموكراسي غرب مردمي را در صحنه ندارد و براي دفاع از خود مجبور است با هزينه‌هاي زياد مزدوراني را از خارج براي جنگيدن استخدام كند آنها حتي توان پاي صندوق رأي آوردن مردم را هم ندارند.
رئيس سازمان بسيج تأكيد كرد: 2هزار گردان رزمي امام حسين(ع) بسيج خواب را از چشم دشمن را ربوده و فكر تجاوز را هم از سر آنها برده است. علاوه بر آن چندين هزار گردان عاشورا، الزهرا و امام علي(ع) در محلات اين حلقه را تكميل مي‌كنند. نقدي افزود: بسيج حضور گسترده‌اي را در عرصه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، امر به معروف و نهي از منكر، علمي و سازندگي دارد.
وي خاطرنشان كرد: بسيجياني كه براي جنگ نرم آموزش ديده و تمرين كرده بودند، آماده‌اند حماسه‌اي به عظمت حماسه دفاع مقدس با دشمن خلق كنند.
نقدي خاطرنشان كرد: بسيج با گروه‌هاي سازندگي خود حضور فعالي در محروميت‌زدايي دارد و برنامه هوشمندانه‌اي را براي رفع مشكل ركود و تورم با آموزش مهارت به جوانان اجرا مي‌كند كه در اين راستا فرصت‌هاي شغلي فراواني بدون فشار آوردن به بودجه دولت ايجاد شده است.

   شعار هفته بسيج «بسيج مظهر عزم ملي و مديريت جهادي» است
وي با اشاره به شعار سال كه توسط مقام معظم رهبري تعيين شد، گفت: با اين شعار امسال، سال بسيج است و مديريت جهادي ترجمه ديگري از مديريت بسيجي است. نقدي با بيان اينكه شعار هفته بسيج «بسيج مظهر عزم ملي و مديريت جهادي است»‌، گفت: برنامه‌هاي مختلفي در طول هفته بسيج كه از روز جمعه 30 آذرماه آغاز مي‌شود، برگزار خواهد شد، از جمله افتتاح پايگاه‌هاي مقاومت و كانون‌هاي اقشار و متخصصين، برگزاري مجمع بسيج شهرستاني، استاني و اقشار، اعزام تيم‌هاي بسيج جامع پزشكي به مناطق محروم و ويزيت رايگان، برگزاري يادواره شهدا، ديدار با خانواده شهدا، برگزاري مسابقات ورزشي برادران و خواهران بسيجي، برگزاري نمايشگاه طرح تحول نقوش اسلامي در سراسر كشور و....
نقدي با اشاره به اسامي روزهاي هفته بسيج اظهار داشت: ولايتمداري و انتظار، فرهنگ و تمدن نوين اسلامي، جوان و خودباوري، اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي، خانواده و سطح زندگي اسلامي، بسيج مستضعفين در راه بيت‌المقدس و ايثار و ميثاق با شهدا اسامي روزهاي هفته بسيج است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي بسيج در اين هفته اظهار داشت: حضور سازمان‌يافته حلقه‌هاي صالحين در نماز جمعه، سخنراني فرماندهان سپاه‌هاي استاني قبل از خطبه‌هاي نمازجمعه‌، برگزاري جشنواره مالك اشتر با حضور يكهزار اسوه بسيجي و سرلشكر فيروزآبادي، جشنواره بين‌المللي كاريكاتور غزه، افتتاحيه مراكز پويانمايي در 10 استان، همايش مسئولان بسيج دانشجويي در استان‌ها، افتتاح هزار سالن ورزشي 9دي و صالحين، همايش طلايه‌داران اقتصاد مقاومتي و افتتاح همزمان 20هزار پروژه عمراني و واحدهاي توليدي، مجمع مركزي بسيج جامعه زنان، مجمع عالي بسيج و اجتماع ميليوني بسيجيان در سراسر كشور به صورت گردان‌هاي سازمان‌يافته، افتتاح شبكه اطلاع‌رساني بسيج، برپايي بيمارستان‌هاي صحرايي و برگزاري رزمايش گردان‌هاي بيت‌المقدس در روز پاياني هفته بسيج از جمله اين برنامه‌هاست.

   رزمايش 498 گردان بسيجي
نقدي تأكيد كرد: در روز پاياني هفته بسيج 428 گردان بيت‌المقدس و 70 گردان كوثر بسيج در استان‌هاي منطقه خليج فارس و تنگه هرمز رزمايشي برگزار خواهند كرد. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مطرح شدن قانون امر به معروف و نهي از منكر در مجلس گفت: امر به معروف و نهي از منكر قانوني است كه خدا در قرآن نوشته و بر همه واجب است و حتي اگر قانوني هم نبود كه خوشبختانه با درايت مجلس اين قانون در حال ايجاد است، وظيفه ما بود كه به اين امر بپردازيم. نقدي افزود: ‌از سال گذشته آموزش‌هاي گسترده امر به معروف و نهي از منكر شروع شده و بسيجيان آموزش‌ها و شيوه صحيح و اصولي امر به معروف و نهي از منكر را ديده‌اند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما از تمام ظرفيت‌هايمان در اين راستا استفاده خواهيم كرد و هيچكس از حلقه وجودي امر به معروف و نهي از منكر خارج نيست. نقدي خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر محبت و عشق‌ورزيدن به هم است و به هيچ وجه برخورد نيست، هيچ مديري نبايد از امر به معروف بترسد. برخي آن را تضعيف مدير مي‌دانند در حاليكه اين تضعيف مديريت نيست البته بايد از شيوه‌هاي صحيح استفاده كنيم.

   درخواست بسيجيان براي اعزام به سوريه
وي همچنين با اشاره به اوضاع سوريه اظهار داشت: آنچه امروز در منطقه مي‌گذرد از شگفتي‌هاي روزگار است مدعيان حقوق بشر پشتيبان تروريست‌ها و تجهيزكننده آنها هستند.
نقدي ادامه داد: موضع بسيج در قبال سوريه از روز اول موضع روشني بود، تعداد زيادي از بسيجيان براي اعزام به خطوط مقاومت سوريه و كمك به مردم غزه به ما مراجعه مي‌كردند كه امروز هم اين مراجعات ادامه دارد. اما ديديدم كه خود سوري‌ها اعلام كردند نيازي به حضور ندارند و بشاراسد هوشمندانه الگويي كه در ايران پياده شده بود را اجرا كرد و از مردم خواست به صحنه بيايند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: البته نظاميان سوري ابتدا اين موضوع را قبول نمي‌كردند و مي‌گفتند كه اين امر موجب هرج و مرج مي‌شود اما وقتي دو، سه گردان بسيجي با تروريست‌ها مقابله كرد و پيروز شد، خود نظامي‌ها خواستار گسترش حضور آنها شدند و الان بسيج دهها هزارنفري در سوريه الهام گرفته از حركت نوراني بسيج در ايران در حال فعاليت است.
نقدي تصريح كرد: هرگاه مسئولان تصميم بگيرند و نيازي به حضور بسيجيان باشد ميليون‌ها بسيجي در ايران آماده‌اند پشتيبان مردم سوريه در هر كجا باشند و ان‌شاءلله به زودي بسيجيان ايراني، سوري، لبناني، عراقي و فلسطيني، همه در بيت‌المقدس نماز خواهند خواند. نقدي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه بسيج و مردم حامي هيئت مذاكره‌كننده هسته‌اي هستند، گفت: مردم و بسيج چه اينكه مذاكره‌كنندگان حقوق ملت را اعاده كنند و به توافق خوبي برسند و چه اينكه ببينند حق ايران پايمال مي‌شود و مذاكره را كنار بگذارند و تن به توافق ندهند باز هم از آنها حمايت خواهند كرد.

   شبكه شباب يك شبكه ملي است
وي افزود: اما اگر حق مردم ضايع شود هيچكس از آنها حمايت نخواهد كرد. حقوق هسته‌اي مثل مرز مي‌ماند وقتي مرز ما مورد تجاوز واقع شود همه وظيفه حراست از آن را دارند تا حق را پس بگيرند. همه حقوق ملت ما همين گونه است و همه ما مدافع آن هستيم و نمي‌گذاريم كسي بر سر حقوق ملت ما كوتاه بيايد.
رئيس سازمان بسيج تأكيد كرد: در صورتي كه بسيار بسيار بعيد مي‌دانيم كه دولت خدمتگزار تن به اين امر بدهد در چنين شرايطي هيچكس حتي بسيج هم از آنها حمايت نخواهد كرد و بهتر است امريكا زياده‌خواهي و زورگويي را كنار بگذارد و به حق ملت ايران تن دهد تا توافقي عادلانه و بدون اجحاف صورت گيرد.
نقدي با اشاره به تحريم‌هاي مختلف در كشور گفت: ما ظرفيت‌هاي بالفعل بسياري در كشور براي توليد داريم به عنوان مثال ما در اوايل سال 70 امكان توليد بنزين را در داخل داشتيم اما اين كار تا وقتي كه اتحاديه اروپا و غرب تصميم گرفتند ظرف شش ماه ما را تحريم كنند، عملي نشد و در سال 89 ظرف يك سال و نيم بنزين را توليد كرديم كه بعد از آن آلودگي هوا را به گردن بنزين داخل انداختن و برخي هم آن را باور كردند در حالي كه اين موضوع واقعيت نداشت.
نقدي با اشاره به شبكه اطلاع‌رساني بسيج گفت: اين شبكه كاملاً مستقل از اينترنت و يك شبكه ملي است و دو سال است كه راه‌اندازي و نصب شده و مراحل آزمايشي و تكاملي را طي كرده است.
وي افزود: اين شبكه تمام قابليت‌هاي اينترنت را دارد و آماده افتتاح رسمي و بهره‌برداري عظيم عملياتي است. ما در حال حاضر در 30هزار نقطه براي اين شبكه مشترك داريم كه در حال گسترش است.
رئيس سازمان بسيج گفت: ‌ما چند سال پيش نيز شبكه «شارع» را در مخابرات افتتاح كرديم اما امروز مي‌بينيم كه هيچ اثري از آن نيست و بايد به دنبال دست‌هاي پنهاني باشيم كه نگذاشتند وارد اين عرصه شويم. شبكه اطلاع‌رساني حقي مسلم‌تر از انرژي هسته‌اي براي كشور است و متأسفانه مديريت ضعيف و قابل انتقادي در اين عرصه صورت گرفته است.
 
  بسيجيان عراقي پاي كار هستند
نقدي با اشاره به انتخابات اخير امريكا گفت: آنها ما را متهم مي‌كنند كه مردم را با سانديس پاي صندوق مي‌آوريم اما در انتخابات اخير امريكا حضور مردم در برخي ايالات‌ها زير 10درصد بود. اين چه دموكراسي‌اي است و هيچكس هم پاسخگوي آن نيست در حالي كه 4ميليارد دلار در اين انتخابات خرج كرده‌اند.
نقدي ادامه داد: آنها بايد اين 4ميليارد را خرج بي‌خانمان‌هاي امريكا و آن دو حزب خودشان يك رئيس‌جمهور انتخاب مي‌كردند. اين خيلي زشت‌تر از ديكتاتوري عربستان است كه مي‌گويد من زور و اسلحه دارم و حكومت مي‌كنم.
وي در بخش ديگري در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه غربي‌ها پرواز RQ170 ايراني را نمايشي و كامپيوتري مي‌دانند، گفت: اگر ايران مي‌خواست كار نمايشي كند، همان سال اين را نشان مي‌داد. بنده خودم از اين پروژه بازديد كردم و ديدم كه تمام اجزاي آن باز شده بود و به مراكز مربوط فرستاده شده بود كه در نهايت به موفقيت رسيد. رئيس سازمان بسيج تأكيد كرد: خارجي‌ها مي‌توانند اين موضوع را انكار كنند اما اگر شيطاني كنند اين پهپاد سروقت آنها خواهد رفت و چند شليك خواهد كرد تا باورشان شود ايران دهها مدل پهپاد را توليد مي‌كند.
نقدي در خصوص اظهارات وزير پيشنهادي علوم در مورد بسيج نيز گفت: در اين راستا تشكل‌هاي دانشجويي اظهار نظر مي‌كنند و ما وارد اين موضوع نمي‌شويم. از طرفي تشكل‌ها بدنه مردمي بسيج هستند.
نقدي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر فقط مربوط به موضوع حجاب نيست، گفت: ما منكرات خيلي بالاتري داريم، منكر سياسي و همكاري با دشمن بدترين منكر و بدتر از بي‌حجابي و منكر اخلاقي است. ما منكرات اقتصادي داريم كه بايد نهي كرد و همه بايد توجه كنيم مسائلي را كه به نفع همه است، سياسي نكنيم. امر به معروف به نفع همه است.
نقدي با اشاره به حضور داعش در عراق گفت:‌نقشه امريكا هم‌مرز كردن داعش با ايران براي فشار به ما بود. مركز فرماندهي داعش سفارتخانه امريكا در بغداد است و بسيجيان خيلي دوست دارند كه به آنجا بروند و با داعش مقابله كنند اما عراق با حضور بسيجيان خود نيازي به اين امر ندارد.
وي در پايان افزود: بسيجيان عراقي پاي كار هستند و من با برخي از آنها همسنگر بودم. آنها تجربيات جنگي خوبي دارند و هر روز پيروز مي‌شوند. اگر مردم عراق وحدت خود را حفظ كنند، تمام داعش را از خاك خود بيرون مي‌كنند و نيازي به حضور نيروي نظامي ايراني نيست اما اگر آموزش بخواهند اين كار انجام مي‌شود، همانطور كه تا كنون صورت گرفته است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن