تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798474330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«كيميا» و «شهيد همت» در ليست حمايتي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «كيميا» و «شهيد همت» در ليست حمايتي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس
روح الله سهرابي، قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از حركت اين انجمن براي توليد آثار سينمايي خبر داد و اينكه براي جشنواره مقاومت سال بعد چهار اثر با حمايتشان ارائه مي‌شود.


روح الله سهرابي، قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از حركت اين انجمن براي توليد آثار سينمايي خبر داد و اينكه براي جشنواره مقاومت سال بعد چهار اثر با حمايتشان ارائه مي‌شود.
روح الله سهرابي، قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در مورد آخرين فعاليت‌هاي اين انجمن سخن گفت. سهرابي در ابتداي سخنانش با اشاره به نگاه تحقيقاتي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس به توليدات سينمايي گفت: ما در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس يك‌سري پروسه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي راه انداختيم، تا اينكه چشم‌بسته به سمت خروجي نرويم.
 بر اساس همين تحقيقات بود كه ما توانستيم خوب پيش برويم. مثلاً نزديك به 10 مستند خوب براي شهداي اهل تسنن توليد كرديم. همچنين براي ساخت آثاري در خصوص شهداي شاخص سال، مثل شهيدان عبدالحميد ديالمه، سليمان خاطر، ناهيد فاتحي و طاهره هاشمي صحبت كرديم. رونمايي از اين مستندها تا كمتر از يك ماه آينده انجام خواهد شد. انجمن در تلويزيون هم براي ساخت سريال «كيميا» مشاركت كرده است.
وي در خصوص تعدد تصميم‌گيري در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس براي ساخت يك فيلم گفت: در ابتداي امر و پيش از توليد در شوراي تصويب فيلمنامه تعدد تصميم‌گيري وجود دارد و هركدام در اين شورا نظر خاص خود را دارند ولي زماني كه توليد شروع شد ديگر تعدد نظري وجود ندارد. ميثاق ما در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس روي فيلمنامه است و ترجيحمان است به فيلمنامه‌اي برسيم كه حداقلي از شاخصه‌هاي خوب بودن را داشته باشد.
سهرابي با اشاره به اينكه تأكيد مديران انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس بر توليد آثار ارزشمند گفت: به‌رغم اينكه نگاهمان بر توليد كيفي آثار سينمايي است، اما پيش‌بيني مي‌كنيم كه براي جشنواره مقاومت سال بعد، چهار اثر توليدي خوب را داشته باشيم. چون اگر اين اتفاق نيفتد، جشنواره مقاومت از رونق خواهد افتاد. اينكه نمي‌گويم جشنواره فيلم فجر بيشتر به خاطر اين است كه نمي‌خواهيم فوريت ساخت اين آثار، كيفيت توليد را كم كند.
قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در خصوص نمونه‌هاي آثار حمايتي اين انجمن گفت: «ملاقات در وين» يكي از آثاري است به كارگرداني محمدرضا عرب و تهيه‌كنندگي مسعود اطيابي كه گروه توليد فيلم در مرحله ارزيابي پيش‌توليدي اين كار هستند. پس از بازگشت گروه توليد، به ارزيابي ساخت اين اثر مي‌پردازيم و در صورت مثبت بودن نتايج فيلم را براي جشنواره فيلم فجر امسال خواهيم ساخت.
وي با اشاره به ديگر آثاري كه در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس توليد مي‌شوند، گفت: در دو سال گذشته سعي كرديم انجمن از حالت صرفاً نرم‌افزاري و تحقيقاتي عبور كرده و به سمت توليد برود كه نمونه عيني آن هم اعلام آمادگي براي ساخت فيلم سينمايي «شهيد همت» است و اميدواريم به توليداتي برسيم كه در شأن اين انجمن باشد.
سهرابي همچنين به فيلمنامه احمدرضا معتمدي كه با حمايت انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس ساخته مي‌شود، اشاره كرد و گفت: فيلمنامه دكتر معتمدي با مضمون نخبگان و فرار مغزها نوشته شده است و اثري است كه در تقبيح خودباختگي فرهنگي و آسيب‌شناسي آن است. اين فيلم‌ با تهيه‌كنندگي محمد‌خزائي توليد مي‌شود.
وي درمورد پروژه سينمايي «سرو زير آب»، گفت: «سرو زير آب» به كارگرداني محمد باشه آهنگر بعد از تصويب در كارگروه فيلمنامه وارد مرحله ساخت مي‌شود. اين اثر يكي از برنامه‌هاي مهم ما براي توليد است و نگاه مساعدي نسبت به اين پروژه داريم.
قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در مورد پروژه سينمايي شهيد طاهره هاشمي گفت: پيش از ساخت فيلم سينمايي «شهيد طاهره هاشمي» يك مستندي با عنوان «هزار و يكمين سنگر» در مورد اين شهيد ساخته شده و آماده بهره‌برداري است. اما فيلم سينمايي اين شهيد، با برداشتي آزاد از زندگي شهيد طاهره هاشمي و نيم‌نگاهي به غائله آمل است. اين كار به تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي قرار است ساخته شود و تا اين لحظه انجمن هيچ ورودي براي مشاركت در اين كار را نداشته است.   
اين كارگردان سينما با اشاره به فيلم سينمايي‌اش «خاكستر و برف»، كه تا به امروز فرصت اكران عمومي نيافته است، گفت: من براي اكران عمومي «خاكستر و برف» بارها نامه‌نگاري و پيگيري كردم.
انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در بحث اكران دستش بسته است چون سينما ندارد و در شوراي صنفي اكران هيچ نقشي ندارد. واقعاً جاي سؤال است كه فيلم‌هايي مثل «دلتنگي‌هاي عاشقانه» يا «خانه‌اي كنار ابرها» اكران شوند.
اين حوزه هنري است كه با داشتن سالن‌هاي متعدد سينمايي مي‌تواند از فيلم‌هاي ارزشي و با موضوع دفاع مقدس حمايت كند. اما متأسفانه اولويت اكران فيلم در ايران به گونه‌اي تعريف شده است كه ما انگار در كشوري غير از ايران زندگي مي‌كنيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن