تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798977169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند پیروزی تاریخی اوباما باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند پیروزی تاریخی اوباما باشد
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: یک توافق هسته‌ای با ایران موفقیتی است نادر برای باراک اوباما، رییس‌جمهور درمانده آمریکا. اگرچه به گفته کارشناسان این توافق موجب دوستی تهران و واشنگتن نمی‌شود.
به گزارش نامه نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک توافق هسته‌ای با ایران موفقیتی نادر برای رییس‌جمهور درمانده آمریکا محسوب می‌شود که هم‌اکنون در حال شکل‌دهی میراث کاخ سفیدش است. اما کارشناسان بر این باورند که ازسرگیری روابط کامل با ایران زمان بیش‌تری لازم دارد.


ایران و آمریکا از سال 1979 تاکنون و تسخیر سفارت آمریکا در تهران هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک مستقیمی نداشته‌اند. دو کشور هم‌اکنون پس از یک دهه مذاکرات که گاهی متوقف و گاهی از سر گرفته شده است، به همراه دیگر قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند تا به یک توافق جامع هسته‌ای و پیچیده دست پیدا کنند.

اما ایران و آمریکا هر دو با برنامه کاری مختص خود پای میز مذاکره آمده‌اند.

علیرضا نادر، یک کارشناس ارشد حوزه سیاسی در اندیشکده رند در این باره گفت: اگر توافقی حاصل شود که از طریق دیپلماسی و روش‌های صلح‌آمیز مانع از دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای شود به معنی یک دستاورد بزرگ برای دیپلماسی آمریکا در حوزه بین‌الملل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در حالی که برخی کشورهای غربی ایران به دنبال کردن برنامه هسته‌یی نظامی متهم می‌کنند، گزارش‌های متعدد دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل بیانگر صلح‌آمیز بودن این برنامه است.

این کارشناس نیز همانند دیگر دنبال کنندگان مذاکرات هسته‌ای معتقد است که سرمایه‌گذاری زیادی در این مسیر انجام شده است اما موانع نیز زیاد هستند. به طوری که هنوز جزییاتی وجود دارد که برای رسیدن به توافق نهایی روی آن‌ها کار شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک توافق جامع و بلندمدت که به اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌ها در این خصوص پایان دهد یک پیروزی بزرگ برای اوباما محسوب می‌شود.

اما با توجه به این‌که تنها دو سال از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما باقی مانده است، این رییس‌جمهور دموکرات در خانه و در سطح بین‌الملل به دلیل سیاست خارجی محتاطانه و بی‌نظمش به ویژه در مواجهه با ناآرامی‌ها در خاورمیانه تحت فشار قرار دارد.

از طرف دیگر دستیابی به توافق هسته‌ای برای ایرانی‌ها برای رهایی از رژیم تحریم‌های سخت بین‌المللی است که اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

مارک فیتز پاتریک، یک مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا که هم اکنون در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن فعالیت می‌کند، گفت: اما اگر یک توافق هسته‌ای حاصل شود موجب دوستی میان ایران و دشمن قدیمی‌اش نمی‌شود.

او تأکید کرد که آن‌ها هنوز نمی‌توانند به دوستان نزدیک تبدیل شوند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود آورده است: بسیاری از جمهوری‌خواهان آمریکا که هم اکنون کنترل کنگره و مجلس سنا را به دست آورده‌اند رویکردی متفاوت از اوباما که یک دموکرات محسوب می‌شود در قبال ایران دارند.

آن‌ها رییس‌جمهور آمریکا را به نادیده گرفتن ترس‌های هم‌پیمان اصلی‌اش در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند که همواره با هر گونه توافق با ایران مخالف بوده است.

خشم این جمهوری‌خواهان پس از آن افزایش یافت که رسانه‌های داخلی آمریکا چندی پیش گزارشاتی را منتشر کردند که حاکی از ارسال نامه‌ای از سوی باراک اوباما به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران بود.

آن‌ها هم‌چنین در ادامه رویکرد خصمانه خود علیه ایران می‌گویند که باراک اوباما فریب چهره جدید و میانه‌روی جمهوری اسلامی ایران را خورده است که تنها هدفش از مذاکرات رهایی از تحریم‌های اقتصادی است.

اما لغو کامل تحریم‌ها هنوز در انتظار تصویب قانون‌گذاران آمریکا قرار دارد که نه تنها مدعی‌اند این تحریم‌ها را لغو نمی‌کنند بلکه خواهان اعمال مجازات سخت‌تری هستند.

کلسی داون پورت، یک کارشناس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا معتقد است چنین اقدامی یک گزینه خطرناک، بچگانه و نامناسب است چون تحریم‌های بیش‌تر ایران را از میز مذاکره دور خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه هم‌چنین به مسأله نگرانی هم‌پیمانان عربی آمریکا در منطقه شامل عربستان سعودی اشاره کرد که از نزدیک شدن آمریکا به کشور شیعه ایران هراس دارند.

با این حال بسیاری امیدوارند که یک توافق هسته‌ای کلیدی باشد برای باز کردن درهای رایزنی میان تهران و واشنگتن برای رسیدگی به مناقشات منطقه‌یی به ویژه در سوریه و عراق.

دیپلمات‌های آمریکایی پیش از این اذعان کردند که مسأله مقابله با نیروهای داعش را در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح کرده‌اند. اگر چه آن‌ها در این زمینه رویکردی محتاطانه اتخاذ می‌کنند.

رابرت آینهورن، دیپلمات پیشین دولت آمریکا در حوزه منع اشاعه در این باره گفت: اگر چه مسائلی وجود دارد که ایران و آمریکا در آن همانند مسأله مقابله با داعش دارای منافع مشترکی هستند اما این منافع مشترک در مواردی هم‌چون سوریه با یکدیگر تداخل دارند.



منبع: ایسنا


۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن