واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نساز به لینک! khadivivaneghi 30 شهريور 1389, 23:34سلام به اساتید یه یضو مثل خرطوم فیل رو فرض کنین؟! هم خودش حرکت میکنه و هم آویزونه و به اصطلاح تلو تلو میخوره کسی میدونه جطور باید اینو ساخت؟ sharin 31 شهريور 1389, 10:55سلام . بعد از اينكه rig اش كردي ، vertex قسمت هايي رو كه مي خوايد لرزش داشته باشه رو انتخاب كنيد و از منو create deformer گزينه ي jiggle deformer رو انتخاب كنيد . تنظيمات اش رو در قسمت attribute هاي مربوطه اش انجام مي دييد ، بعد به صورت حلقه اي vertex ها رو بگير و بعد componnent editor رو باز كن و از منوي مربوطه ( فكر كنم weighted deformer بود ، اسم jiggle رو مي نويسه و مشخصه ... ) مقدارهر حلقه رو با نظم از بالا به پايين زياد كن . ( ديگه بستگي به خودت داره ) . شايد اين روش بدرد بخوره ... اگرم نه كه همه رو با همون ريگ مي كني ، بعد براي هر مفصل يه FK بذار و براي راحتيه كار يه script مي توني براش بنويسي ( اگه مي خواي يك نواخت باشه. ) ، يا همون دستي رديفش مي كني ديگه ... :wink: موفق باشيد. يا علي. khadivivaneghi 01 مهر 1389, 23:52ممنون! اما انگار سوالمو اشتباه برداشت کردین! jiggle برای لرزوندن پوسته-ست! اما من میخوام کل آبجکت آزادانه تو هوا بچرخه و وسط راه مثلا با یه درخت برخورد کنه یه مثال دیگه: فرض کنین بخایم به طناب استخوان بندی بدیم در حالی که حرکت عادی خودشو داره (تلو تلو خوردن) sharin 02 مهر 1389, 17:01اين مثال ها بيشتر آدم رو گمراه مي كنه ... دقيقا بگين مي خوايد چي كار كنيد ؟؟ يا احيانا چيزي جايي ديدين ؟؟ اما من تا جايي كه مي دونم ، اگر چيزي رو استخوان بندي كني ، ديگه حركات اش مطابق با استخوان هاست ... مگر اينكه يه كلك هايي بخوايد بزنيد . مثلا 2 تا مدل همسان مي سازيد و فقط يكي رو ريگ مي كنيد و مدل بعدي رو تابع حركات خودش مي كنيد . بعد موقع برخورد ، مدل مثلا استخوان بندي شده غيب بشه و از اون فريم به بعد ،مدل همسان رفتار dynamic اي داشته باشه ( مثلا soft /rigid body يا cloth ) . مي تونيد از bind skin و يا حتي cluster هم استفاده كنيد. فكر نمي كنم روش خاصي داشته باشه ، اما يكمي خلاقيت كار راه اندازه . موفق باشيد. يا علي. reza_1001 05 مهر 1389, 23:33سلام به اساتید یه یضو مثل خرطوم فیل رو فرض کنین؟! هم خودش حرکت میکنه و هم آویزونه و به اصطلاح تلو تلو میخوره کسی میدونه جطور باید اینو ساخت؟ سلام شما بايد بعد ريگ زدن جوينتها رو به سيستم مو نسبت بدين تا دايناميك بشن sharin 06 مهر 1389, 14:02من كه متوجه نشدم !! مي شه بگيد چطور بايد اين كار رو انجام داد ؟؟ ممنون. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 429]