تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820459581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنيت انرژي اولويت نخست اهداف و برنامه هاي جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۳۹ب.ظ)
امنيت انرژي اولويت نخست اهداف و برنامه هاي جهاني سران بيست کشور صنعتي جهان در پايان نشست خود در استراليا، بر لزوم توجه بيش از پيش به امنيت انرژي در جهان تأکيد کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سران بيست 20 کشور صنعتي جهان که نشست خود را طي امروز و ديروز (24- 25 آبان ماه) در بريزبين استراليا برگزار کردند، توجه به امنيت انرژي در جهان را از اولويت هاي مهم شان مطرح کردند.
اعضاي اين گروه با صدور بيانيه اي برقراري امنيت انرژي در سطح جهان را از اهداف اوليه و هدف اصلي برنامه هاي آينده اين گروه دانستند.
در اين بيانيه مسائلي مانند اينکه کشورهاي عضو گروه 20 بيش از 80 درصد بازار مصرف انرژي جهان، 60 درصد توليد نفت و گاز جهان و بيش از 90 درصد بازار مصرف ذغال سنگ را در اختيار دارند را در برداشت.
اعضاي اين گروه همچنين تأکيد کردند که برقراري ثبات درازمدت در بازار انرژي به ويژه بازار نفت جهان پيش شرط توسعه اقتصادي گروه 20 است، تا اين گروه بتواند طي پنج سال آينده به يک رشد 1/2 درصدي در بخش انرژي دست پيدا کند.
گروه جي بيست همچنين بر لزوم راه اندازي يک آژانس جديد براي حفاظت از بازار توليد نفت در سطح جهان تأکيد کرد و از وزيران انرژي کشورهاي عضو گروه خواسته شد تا گزارشي را در نشست آتي اين گروه براي اصلاح سيستم بين الملل انرژي ارايه
کنند.
مهم اينکه؛ به پيشنهاد اين روزنامه، چنانچه راه اندازي چنين آژانسي تصويب شود اين آژانس مي تواند اصول مديريت کشورهاي عضو را بر بازار انرژي جهان تعيين کرده و حتي فراتر از سازمان کشورهاي توليد کننده نفت (اوپک) و آژانس بين المللي انرژي اتمي (آي اي ايي اي) نيز قرار گيرد.

گفتني است؛ گروه 20 متشکل از 19 کشور آرژانتين، استراليا، برزيل، کانادا، چين، فرانسه، آلمان، هند، اندونزي، ايتاليا، ژاپن، مکزيک، روسيه، عربستان، آفريقاي جنوبي، کره جنوبي، ترکيه، انگليس، آمريکا و اتحاديه اروپا است که نشست هاي خود را براي تصميم گيري در مورد مهم ترين مباحث اقتصادي - سياسي جهان در يکي از اين کشورها برگزار مي کند.

لازم به ذکر است؛ اعضاي گروه جي 20 ميزباني نشست سران کشورهاي اين گروه را در سال 2015 (1394 ه. ش)، به ترکيه و در سال 2016 ميلادي (1395 ه.ش)، به کشور چين واگذار کردند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن