تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799066454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساحت درياچه اروميه 2 برابر شده است/ آبرساني به 6300 روستاي کشور با تانکر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۴۷ب.ظ)
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا: مساحت درياچه اروميه 2 برابر شده است/ آبرساني به 6300 روستاي کشور با تانکر معاون وزير نيرو گفت: براي تامين آب روستاهاي کشور 400 ميليارد تومان اعتبار در سال 94 تخصيص داده شده است اما نياز وزارت براي تکميل طرح ها در سال آينده 2 هزار ميليارد تومان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، رحيم ميداني در نشست خبري با رسانه هاي حوزه نيرو اظهار داشت: از ابتداي مهرماه سال جاري تا امروز به طور متوسط در کل کشور ۳۷ ميلي‌متر بارندگي داشتيم که اين رقم نسبت به دراز مدت ۶۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزايش داشته است.
وي افزود: در حوزه آبريز درياچه اروميه، ما شاهد افزايش ۱۴۴ درصدي ميزان بارش‌ها بوديم به طوري که در اين مدت ۱۰۵ ميليمتر بارش در اين حوزه آبريز داشتيم که به همين دليل از ابتداي مهرماه تا اين لحظه افزايش ۳۲ ميليمتري در سطح درياچه اروميه داشتيم که با کم شدن تبخيرها و نفوذها اکنون نسبت به اول مهرماه سطح درياچه اروميه ۲۵ سانتيمتر بالاتر آمده است.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با اشاره به برگزاري جلسه کارگروه نجات درياچه اروميه با حضور معاون اول رئيس جمهور در روز گذشته گفت: تخمين مي‌زنيم که از ابتداي مهرماه تا امروز ۵۰۰ ميليون متر مکعب آب وارد درياچه اروميه شده و مساحت اين درياچه با زير آب رفتن بخش‌هاي خشک شده تقريبا ۲ برابر شده است.
دائمي تصريح کرد: هيئت وزيران علاوه بر بودجه هايي که به احياي درياچه اروميه تخصيص يافته ۷۲۵ ميليارد تومان به احياي درياچه اروميه کمک کرده و هم اکنون ۱۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار در دست سه استان آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و کردستان است تا اين اعتبار را براي احياي ردياچه اروميه هزينه کنند.
وي افزود: طرح هاي آب زيرزميني کشور يتيم است و نهادي نيست که به اين مسئله ورود جدي داشته باشد، ما که مي دانيم و به دليل تجربه کاري و تحصيلات مي فهميم چه اتفاقي بر سر منابع آب زيرزميني کشور افتاده بايد به ديگران هم بگوييم.
دائمي با اشاره به تصويت طرح احيا و تعادل بخشي به منابع آب زيرزميني کشور در پانزدهمين جلسه شوراي عالي آب گفت: اجراي اين طرح بسيار پيچيده است و نيازمند همکاري هر سه قواي کشور است.
وي افزود: ۶ سال زمان مي خواهيم تا اين طرح را اجرا کنيم و تا پايان برنامه ششم توسعه کشور بايد برداشت از منابع آب زيرزميني کشور ۱۱ ميليارد مترمکعب در سال کاهش پيدا کند که نيمي از اين رقم براي تثبيت وضعيت منابع آبي زيرزميني است تا وضعمان بدتر از اين نشود و نيمي ديگر براي احياي اين منابع است.
معاون وزير نيرو با بيان اينکه تاکنون ۱۱۰ ميليارد مترمکعب از ذخاير استاتيک آب زيرزميني برداشت کرده ايم، اذعان داشت: ۲۰ سال زمان مي برد تا منابع آبهاي زيرزميني ايران با اجراي اين طرح به حالت قبل بازگردد.
وي ادامه داد: براي اجراي طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني، در لايحه بودجه سال آينده ۶۰۰ ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده که اين رقم نسبت به بودجه سال ۹۳ شش برابر رشد داشته است.
دائمي با بيان اينکه منابع دولتي پاسخگوي نياز پروژه ها نيست و به دنبال جذب سرمايه بيشتر بخش خصوصي هستيم، گفت: آب را از بخش خصوصي که در طرح هاي آب سرمايه گذاري کرده ۲۵۰۰ تومان در هر مترمکعب مي خريم و ۳۰۰ تومان به مردم مي فروشيم.
وي افزود: رقم خريد تضميني آب از بخش خصوصي در بودجه ۹۴ به ۵۰۰ ميليارد تومان رسيده که نسبت به رقم بودجه سال جاري ۵ برابر شده است.
معاون وزير نيرو يکي از مشکلات بخش آب کشور را آبرساني به روستاها عنوان کرد و گفت: اعتبارات مورد نياز براي آبرساني به روستاها ۲ هزار ميليارد تومان است در حالي که اين رقم رد بودجه سال ۹۳ تنها ۲۰۰ ميليارد تومان بود و براي بودجه سال ۹۴ با افزايش ۲ برابري به ۴۰۰ ميليارد تومان رسيده است.
وي ادامه داد: دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت آب کشور با حضور ۲۷۶ شرکت داخلي و ۲۵ شرکت خارجي از ۱۶ کشور جهان روزهاي ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه برگزار مي شود، همچنين روزهاي ۲۷ و ۲۸ آبان در دانشگاه تهران همايشي با عنوان مديريت منابع و مصارف آب برگزار مي شود تا ببينيم براي تأمين آب کلانشهرها بايد از چه روشي استفاده کنيم.
دائمي با بيان اينکه ورود فاضلاب به رودخانه هاي کشور را تأييد مي کنم، گفت: در تحقق کيفيت آب شرب بسيار جدي عمل مي کنيم، اما اينکه فاضلاب خانگي، کشاورزي و صنعتي به رودخانه ها ميريزد را بايد با احداث تأسيسات جمع آوري و تصفيه فاضلاب در نقاط مختلف کشور کنترل کنيم که متأسفانه در تأمين مالي پروژه ها هميشه کمبود داريم.
وي افزود: در اين بخش از سرمايه بخش خصوصي استفاده خواهيم کرد و از ابتداي سال جاري تاکنون هم ۱۰۷۱ ميليارد تومان پروژه با بخش خصوصي در بخش احداث تأسيسات جمع آوري و تصفيه فاضلاب به امضا رسيده و ۷ هزار ميليارد تومان پروژه آماده امضا با بخش خصوصي در بخش آب و فاضلاب داريم.
معاون وزير نيرو تصريح کرد: هم اکنون ۴۰.۵۸ درصد از جمعيت شهري کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند که اين رقم بايد ۱۰۰ درصد باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن