تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799337295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهواز مدیر خط شکن می خواهد/ ساختار شهرداری ترمیم شود -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ناصری در گفتگو با مهر:
اهواز مدیر خط شکن می خواهد/ ساختار شهرداری ترمیم شود

علی ناصری


اهواز – خبرگزاری مهر: یک عضو شورای شهر اهواز اعتقاد دارد که آنقدر حجم مشکلات در شهرداری اهواز زیاد است که برای کاهش آنها مدیری خط شکن باید عنان کار را در این کلانشهر به دست بگیرد. به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری پس از حضور در دفتر خبرگزاری مهر در اهواز در خصوص مسائل شهری با خبرنگار مهر به گفتگو نشست و بیان کرد: ما در جنگ به همراه علی هاشمی فراتر از خط مقدم رفته بودیم ولی امروز تلاش برای اصلاح ساختار تخلف خیز شهرداری اهواز ماموریتی سخت تر از عملیات های شناسایی در عمق خاک دشمن است.او در مصاحبه هایش گاه آنقدر پرده دری می کند که من با تعجب از او سئوال می کنم که اینها را برای انتشار در خبرگزاری می گوئید و او با قاطعیت می گوید: «بله اینها را باید مردم بدانند». اما افشاگری های علی ناصری آنقدر بالاست که برخی ها را مجبوریم نه روی خبرگزاری  که در سینه خود محفوظ بگذاریم تا شاید روزی نوبت انتشار آنها فرا رسید.لذت مصاحبه با علی ناصری در این است که او با لحن خاص صحبت هایش شما را تا عمق خاطرات هشت سال دفاع مقدس می برد ولی معتقد است جنگ برای ما تمام نشده زیرا امروز اصلاح وضع تاسف بار شهرداری اهواز، مثل نان شب بر همه کسانی که اعتقاد به دفاع مقدس دارند، واجب است.شورای شهر چهارم اهواز در حالی کار خود را آغاز کرد که تجربه شوراهای قبلی که سومین آن به انحلال رسیده بود، نشان می دهد کار شورایی در اهواز با چالش هایی مواجه است؟اتفاقا من اعتقاد داشتم شوراهای چهارم تجربه بیشتری نسبت به شوراهای قبلی خواهد داشت زیرا تا زمان فعالیت شورای سوم می توان گفت که نهاد شورا یک نهاد نوپا و فاقد تجربه لازم بود ولی ما دوره چهارمی ها تجربه عملکرد پر فراز و نشست سه دوره قبل را در اختیار داشتیم و می توانستیم بهتر کار و به شهر خدمت کنیم. نکات مثبت ما هم بیشتر از آنها بود زیرا تعداد اعضا در دوره چهارم از 9 نفر به 21 نفر افزایش یافته بود و ما تخصص ها و طیف های مختف مثل روحانی، فرهنگی، نظامی، دکترای شیمی، سازه های آبی و ... را داشتیم که می توانسیم با اشراف کامل در خدمت شهر باشیم و انتظار من این بود که ما موفق عمل کنیم ولی تاکنون این مهم انجام نشده است؟
علی ناصری
چرا با این شرایط مناسبی که در اختیار شورای شهر چهارم اهواز بوده، شما و همه مردم معتقد هستند که شورای چهارم هم موفق عمل نکرده است؟اولین اشتباه استراتژیک این شورا انتخاب سید خلف موسوی به عنوان شهردار اهواز بود. در ابتدای آغاز فعالیت شورا، قرار بود یک سری شاخص ها برای انتخاب شهردار تعریف کنیم و از میان گزینه ها، هر کس شرایط نزدیک تری به این شاخص ها داشت - فارغ از جناح وطیف و قومیت - به عنوان شهردار انتخاب شود ولی عده ای زیر بار نرفتند که شاخص ها ملاک باشند. طیف اکثریت در جلسات شبانه خود تصمیم گرفته بودند که شهرداری انتخاب شود که از طیف آنها نباشد و در عین حال که در سیطره آنها باشد، اشتباهات و ناکامی های احتمالی را به وی نسبت دهند و بگویند این هم عملکرد طیف مخالف؟ البته فشارهای بیرون از شورا هم در انتخاب شهردار فعلی موثر بود.یک طیفی در میان اعضای شورا شهر، بعد از انتخابات و قبل از آغاز رسمی فعالیت شورا با گعده های شبانه خود نشان داد اهدافی غیر از خدمت رسانی به شهر را دنبال می کرد و من از همان ابتدا متوجه شدم که شورای شهر چهارم با چالش هایی جدی برای خدمات رسانی به مردم مواجه است زیرا رنگ و بوی سهم خواهی در آن نشست ها به خوبی به مشام می رسید.
علی ناصری
یعنی شما وقتی خود را وارد رقابت های انتخاباتی کردید، نمی دانستید فعالیت در شورای شهر اهواز همواره با چالش ها و موانعی مواجه است؟اعتقاد من این بود که فعالیت شوراها یعنی مشارکت دادن مردم در امور مدیریت شهری که این امر در نهایت باعث افزایش اعتماد مردم به نظام می شد و حتی به نظر مراجعات مردمی به برخی دستگاه ها و نمایندگان مردم هم کاهش پیدا می کرد. همچنین شوراهای شهر قادر بودند مثل تیم های پایه برای تیم بزرگسالان کار کنند. شوراها هم مکانی بود که مردم می توانستند از میان آنها افراد منتخب خود برای ورود به مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند که بی شک با این کار مردم می توانستند نمایندگانی قوی تری را وارد مجلس کنند. البته این وضع برای سایر ادارات و سازمان ها هم موثر بود یعنی در شوراهای شهر می توانست برای سایر مدیریت ها نیز کادر سازی کند. من با چنین دیدگاهی وارد شوراها شدم و آنها را نهادی موثر می دیدم.شما یکی از افرادی بودید که به همراه شهید علی هاشمی در قرارگاه سری نصرت در طول جنگ پیچیده ترین عملیات شناسایی را در خاک دشمن انجام می دادید و انتظار مردم این بود که شما با همان روحیه در شورا فعالیت کنید؟باور کنید فعالیت در شورا یعنی ادامه حضور در دفاع مقدس. اکنون شهرداری اهواز از دشمنان داخلی که شامل دلال ها و برخی مدیران ناکارآمد و لابی گر است ضربه می خورد به همین دلیل شهر اهواز با وجود درآمدهای مناسبی که در چند سال اخیر به آن سرازیر شده حتی همپیای شهرهای کوچک هم نتوانسته پیشرفت کند.
علی ناصری
همچنین ما در شورا با یک مانع داخلی مواجه بودیم، برخی افرادی وارد شورای شهر شده بودند که 5 برابر دریافتی یک عضو در طول کل خدمت چهار ساله اش را هزینه انتخاباتی خود کرده بودند و بی شک آنها به درآمدهای فعلی خود قانع نبودند و این عاملی برای دور شدن شورا از مسیر اصلی و قانونی خود بود.وقتی وارد شورا شدم با روحیه ای که از شهید علی هاشمی به یادگار داشتم قصد داشتم جلوی تخلفاتی که همیشه شهرداری اهواز با آنها دست و پنجه نرم می کرد را بگیریم و از حقوق مردم دفاع می کرد ولی اولین مانع من برخی اعضای شواری شهر بودند و آنها همان راه اشتباه شورای سوم و شوراهای قبل را می رفتند بدون اینکه از نقاط قوت آنها استفاده می کردند. کاش ما شورای قبلی را دعوت و از تجربه های آنها استفاده می کردیم.به نظر شما بزرگترین آفت شورای شهر فعلی چیست؟وظیفه اصلی شورای شهر قانونگذاری و نظارت بود ولی ما در شورا از این وظیفه خود فاصله گرفتیم و این بزرگترین آفت جلو راه ما بود. یعنی اکنون فضای شورای شهر وارد فضای سهم خواهی شده و این وضع، شورا را به چالش کشیده است. اکنون شهردار متوجه شده که اعضا سرگرم چانه زنی های خود شده اند و از جایگاه رفیع منتخب مردم بودن فاصله گرفته اند و خود را در حد عضو شورای شهردار بودند پائین آورده اند در حالیکه اعضای شورا باید به دنبال کشف مفاسد باشند نه سهم خواهی.اکنون 70 درصد وقت مفید شهردار اهواز صرف راضی نگه داشتن اعضای شوار شهر می شود و وی حتی وقت کافی برای انجام فعالیت های خدمات رسانی را ندارد و در این خصوص باید اندکی به شهردار منتخب حق داد.شهردار با سایر مدیران دولتی که معمولا مدیر هزینه هستند فرق می کند زیرا وی باید تمام تلاش خود را صرف درآمدزایی کند و ما اعضای شورای شهر باید در این راه به وی کمک می کردیم تا شهردار به درآمدهای پایدار برسد ولی اکنون اینگونه نیست.اینکه گفته می شود شهردار در چینش ترکیب هیئت رئیسه فعلی شورای شهر اهواز نقش داشته را تا حد چه قبول دارید؟شک نکنید که چنین بود. وقتی اعضا به دنبال سهم خواهی رفتند شهردار بهترین استفاده را از این وضع کرد و موفق شد خود ترکیب را بچیند و به گونه ای که اکنون شهردار اهواز زمام امور در شورا را به خود اختصاص داده است.چندی پیش شما نامه ای به برخی مسئولان امنیتی نوشتید و در آن از فساد در شهرداری گفته بودید. هنوز هم سر حرفتان هستید؟قطعا. من نمی خواهم شهردار فعلی را متهم کند که برعکس وی را فردی دیندار و خداترس می دانم ولی فساد در شهرداری اهواز ریشه دوانده و عوارضی که از مردم گرفته می شود صرف خدمت به آنها و شهرشان نمی شود. به همین دلیل از برخی نهادهای امنیتی درخواست کردم با قدرت وارد شهرداری اهواز شودند و وجود برخی دلال ها و کارچاق کن ها را ریشه کن کنند.راهکارتان برای مقابله با این وضع در شهرداری چیست؟به نظر من اعضای شورای شهر در کنار شهردار باید به صورت جدی برای مقابله با فساد در شهرداری اهواز وارد عمل شوند تا مردم طعم شیرین خدمات رسانی را بچشند و در این راه باید برخی مقامات استانی مثل استاندار و ... هم در کنار ما باشند.
علی ناصری
اهواز امروز یک مدیر خط شکن می خواهد. خط شکن ها همیشه در جنگ قاعده بازی را به سود نیروهای خودی تغییر می دادند و هر گاه عملیات به بن بست می رسید آنها وارد عمل می شدند. مثل وضعی که اکنون در شهرداری پیش آمده و خدمات رسانی به بن بست رسیده است. اکنون اهواز به مدیر و نماینده و شهردار خط شکن نیاز دارد که برای مقابله را با تخلفات از هیچ کس و هیچ چیز واهمه نداشته باشد در غیر اینصورت وضع تاسف بار فعلی شهر اهواز هیچ وقت بهبود نمی یابد.یکی از نقاط ضعف شهرداری و شاید هم شورای شهر اهواز عدم جذب سرمایه گذار برای انجام برخی پروژه های حیاتی برای مردم اهواز است؟ به نظر شما علت عدم استقبال از سرمایه گذاری در این شهر چیست؟حدود یک سوم بودجه سال جاری شهرداری اهواز بر اساس جذب مشارکت بخش خصوصی چیده شده است ولی با قاطعیت می گویم که اغلب این بودجه محقق نمی شود همانگونه که سال قبل هم محقق نشد. متاسفانه برای مثال ما در شورای شهر، کمیسیون مشارکت ها را داریم ولی افرادی که بتوانند با زبان سرمایه گذار آشنا باشند و آن را قانع به سرمایه گذاری در شهر کنند ندریم و این وضع در شهرداری اهواز هم شرایط بهتری ندارد.متاسفانه اکنون شرایطی ایجاد شده که سرمایه گذار از حضور در اهواز ترس دارد و در این ترس البته عوامل بیرونی هم نقش دارند. تا وقتی این نوع شرایط برای سرمایه گذار وجود داشته باشد اهواز موفق نخواهد شد زیرا برای نمونه هم اکنون برخی خوزستانی ها در شهرهایی مثل شیراز و مشهد سرمایه گذاری کلان انجام داده اند ولی از حضور در اهواز واهمه دارند.
علی ناصری
همچنین در اهواز افرادی که به صورت منطقی و با عدد و رقم و استدلال یک طرح را برای سرمایه گذار توجیه کنند، وجود ندارند. باید امتیازاتی به سرمایه گذار بدهیم که شهرهای دیگر با آن ندهند. با این کار شاید وی سود بیشتری بکند ولی در نهایت این امر باعث رونق و توسعه شهر می شود.ضمن اینکه متاسفانه وقتی یک نفر قصد دارد زمینه ساز حضور یک سرمایه گذار در شهر باشد فورا با این نگاه و پرسش مواجه می شود که حتما از شهرداری و سرمایه گذار سهم کلانی به جیب زده است که به دنبال راه انداختن کار این سرمایه گذار است و فورا همه به این شخص بدبین می شوند به همین دلیل اغلب افراد رغبتی برای معرفی سرمایه گذار ندارند. ضمن اینکه نان برخی ها در شهرا عدم حضور سرمایه گذار در شهر است و آنها تمام موانع را برای حضور سرمایه گذار در نقاط مختلف چیده اند.مقابله با شرایطی که اعلام کردید بسیار پیچیده است و برخورد با آنها کار یک نفر و یک نهاد نیست؟ راهکارتان برای مقابله با این شرایط ناپسند چیست؟ورود رسانه ها به صورت جدی و تخصصی و بدون اتهام زنی بی مورد می تواند راهگشا باشد و نهادهای مختلف باید در این راه از رسانه ها حمایت کنند. ضمن اینکه انتظار می رود برخی مقامات استانی مثل استانداری هم وارد مقابله با تخلفات در شهراری شوند تا بتوانیم با فاصله گرفتن از این شرایط، شهرداری اهواز را به نهاد واقعی خدمات رسانی و فرهنگی تبدیل کنیم.



یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن