تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820129243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضا توافقنامه همکاری هسته ای بین اتحادیه اروپا و هند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امضا توافقنامه همکاری هسته ای بین اتحادیه اروپا و هند دهلی نو- ایرنا- هند درگامی مهم در راستای توسعه برنامه اتمی خود در حال مذاکره با اتحادیه اروپا به منظور انعقاد توافق نامه همکاری هسته ای غیر نظامی است .


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری پی.تی .آی هند، "جاو کراوینو" سفیر اتحادیه اروپا در دهلی نو در این باره گفت: تا سال آینده توافق نامه مشترک همکاری صلح آمیز هسته ای میان هند و مرکز تحقیقات اتمی مشترک اروپا به امضا خواهد رسید.
این توافق نامه در زمینه تحقیقات و تولید انرژی خواهد بود.
کراوینو اعلام کرد که هم اکنون مذاکرات میان دو طرف آغاز شده است و احتمال می رود این توافق نامه در سال آینده به امضا برسد.
وی در مورد نگرانی برخی کشورها مبنی بر اینکه هند از امضای پیمان منع گسترش سلاح هسته ای خودداری کرده است گفت: اکنون در این مورد یک توافق جامع به دست آمده است.
هند و اتحادیه اروپا در زمینه های مختلفی مانند محیط زیست، توسعه پایدار، انرژی های تجدید پذیر و تکنولوژی پاک با یکدیگر همکاری دارند.
توافق نامه هسته ای میان هند و اتحادیه اروپا سبب خواهد شد تا هند وارد گروه تامین کننده انرژی هسته ای در سطح جهانی شود و انتقال علم و تکنولوژی از اروپا می تواند در بخش های گوناگون هسته ای، به خصوص در بخش بهداشت و درمان ، برای هند سودمند باشد.
پس از توافق هسته ای هند و امریکا، هند با کشور هایی مانند روسیه، قزاقستان، انگلیس، کره جنوبی ، مغولستان و فرانسه قراداد هسته ای امضا کرده است.
هند هم چنین در ماه سپتامبر (شهریور)امسال توافقنامه ای با استرالیا برای واردات اورانیوم امضا کرد.
هند که به دلیل رشد سریع صنعت به انرژی نیاز فراوانی دارد، بخش عمده نیاز خود را از طریق انرژی هسته ای تامین می کند.
*آساق*5 *267 *1600 *1446


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن