تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799121948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تعظیم بلند تاریخ بر حماسه و ایثار مردم اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تعظیم بلند تاریخ بر حماسه و ایثار مردم اصفهان
روز 25 آبان نقطه‌ای از زمین در نزد ملائک می‌درخشید و گیتی بر رشادت 370 شهید دیار سپاهان فتبارک‌الله احسن الخالقین می‌گفت، آسمان بر مظلومیت رزمندگان شهر شهیدان بغض‌ کرده بود تا نام‌آوران حماسه‌ساز نصف جهان محرمی دیگر بسازند.

خبرگزاری فارس: تعظیم بلند تاریخ بر حماسه و ایثار مردم اصفهان



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از افق‌های روشن و تاریک تاریخ ردپایی از مردان مرد بر پهن‌دشت حماسه‌ساز ایران بر جاست، خط سرخی که از ازل تا ابدیت جاری است و در جاده معاصر به خاطرات حماسی مردان و شیرزنان دیار سپاهان پیوند می‌خورد، چه مدرس‌ها و بهشتی‌ها که برای تقدس این خاک خدایی جان‌فشانی کردند و چه حماسه‌های همت صفت و خرازی مرامی که بر تارک این مرزوبوم جاویدان به یادگار مانده است.

حماسه ایثار مردمان دیار همت صفتان خرازی مرام مردمان خطه خون‌فام دشت شقایق‌های واژگون بصیرت حماسه‌های آبان را در تداوم 13 آبان استکبارستیزان تا 25 آبان امتداد دادند تا این بار تقدس عددی دیگر را به رخ جهانیان بکشانند، عدد مقدس حماسه اصفهانی‌ها این بار نه 7 بود و نه 14 که این مردمان همیشه بیدار شهر انقلاب از تقدس عدد 40 هم گذشتند تا رقم 370 را بر تارک تقدیس اعداد اسلام و انقلاب بنشانند، آری اصفهان با تشییع یک‌روزه 370 شهید بر دستان صبور و خروشان دیار لاجوردی‌ها، رقمی دیگر از حماسه و ایثار به جهانیان معرفی کرد، عدد مقدس شهدایی که در تاریخ جنگ‌های جهان هرگز در یک روز هیچ شهر ایثارگر و مقاومی از داوطلبان جهاد فی سبیل الله در میدان نبرد بر خود ندیده بود. حالا 32 سال از رقص مواج آن 370 قایق خونین سرخ‌رنگ بر موج دست‌های بصیر صبوران خطه خوف و خطر می‌گذرد اما هنوز انگار صبح انقلاب است و میدان نقش‌جهان هر روز شاهد حماسه‌ای ماندگارتر از پایمردی‌های دیروز، هنوز معراج الشهدای اصفهان از ضجه‌های مادران آب و آینه سرشار است، از گریه‌های شبانه عاشقان کمیل و عاشورا، هنوز شب‌ها از بیابان‌های اطراف پادگان غدیر، صدای قرآن و مناجات نماز شب رزمندگانی می‌آید که از ترس نیالودن دامن اخلاصشان به ریا بر بیابان پناه آوردند. هنوز صدای حاج حسین خرازی در قرارگاه کمال اسماعیل می‌پیچد که «برادران اینجا شمعی نیست که خاموش‌کنیم ولی چشمانمان را می‌بندیم هر کس حسینی و عاشورایی نیست برگردد این راه بی‌برگشت است...» چه عاشورایی و چه محرمی ساختند، بچه‌های 14 امام حسین (ع) و 8 نجف، دلاوران تیپ قمر و 15 خرداد و طلایه‌داران والفجر و کربلا، این بار محرمی از نو بنا کردند و روسفید آقا امام حسین (ع) شدند، مردانه بر قرآن بوسه زدند و همچون ذوالفقار مولا علی (ع) بر شب زدگان تاختند تا شام بعثی‌های یزیدی صفت را جهنمی عظیم کنند. عملیات محرم که تمام شد، برگ زرین ظفرمندی دلاوران شب شکن اصفهان با خون 370 شهید جان‌برکف امضا شد و حماسه‌ای جاویدان به یادگار ماند که تعداد زیادی از تیپ‌های پیاده زرهی ارتش عراق که شامل تیپ 24 مکانیزه گردان‌های مخصوص و پنج گردان کماندویی، گردان الحریر و گردان‌های تانک صدام بود کاملاً منهدم و تارومار شد.

ابتکار سپاه موتورسوار و ضربت ذوالفقار بر پیکر رژیم بعثی به گزارش خبرگزاری فارس، در این پیروزی بزرگ سپاه اسلام بیش از 3 هزار و 500 بعثی به اسارت سپاه اسلام درآمدند و بیش از 7 هزار مزدور دشمن به هلاکت رسیدند و تنها 260 تانک و نفربر عراقی توسط سپاه موتورسوار که عمدتاً اصفهانی بودند به ضرب آر.پی‌.جی و خمپاره و سایر دوش‌پرتاب‌ها منهدم شدند و 57 تانک لیزری جدید که عراق از اتریش خریده بود سالم به دست لشگر 14 امام حسین (ع) افتاد و بیش از 150 خودرو سنگین و 13 بالگرد بعثی دشمن به دست حماسه‌سازان ایرانی ساقط شد. در این عملیات یگان‌های سپاه پاسداران شامل لشکر 14 امام حسین (ع) 8 نجف اشرف و 17 علی بن ابیطالب (ع) با عبور از رودخانه فصلی «دویرج و چیخواب» که نفرین بر طغیان آن باد چرا که در شب عملیات بر اثر بارندگی بالادست منطقه، آب رودخانه طغیان کرد و سبب شهادت تعدادی از نیروهای لشکر امام حسین (ع) شد. ولی شرزه شیران نصف جهان را چه باک که دلاورانه از موانع دشمن عبور کردند، موانعی شامل میدان مین، بشکه‌های ناپالم با سیم‌های خاردار فرشی و کانال‌های مین‌گذاری شده بود آنان خطوط دشمن را شکسته و خود را سحرگاه به ابتدای ارتفاعات رسانده بودند، در حالی‌ که برای عبور از برخی مناطق بیش از 30 سانتی‌متر پای رزمندگان در گل‌ولای فرو می‌رفت و دنیا بداند این است پایمردی سربازان جان‌برکف انقلاب خمینی (ره). در این عملیات پیروزمندانه، بیش از 550 کیلومتر مربع از اراضی اشغالی آزاد شد و بیش از 300 کیلومتر مربع از خاک عراق در نوار مرزی به تصرف ایران درآمد و یگان‌های شرکت‌کننده در این فتح بزرگ عبارت بودند از: لشکر 14 امام حسین (ع)، لشکر 8 نجف اشرف، تیپ 44 قمر بنی‌هاشم، گروه توپخانه 15 خرداد، جهاد سازندگی استان اصفهان، پایگاه هشتم شکاری ارتش و تعدادی از یگان‌های توپخانه ارتش.

دلاوران شجاع آریایی نسب که در مکتب حسین (ع) پرورش‌یافته بودند با رمز یا زینب (س) در سه محور از منطقه شرهانی، زبیدان و بیات - جنوب شرقی دهلران در غرب عین خوش بر دشمن خیره تاختند و دلاورانه به هدف آزادسازی جبال مرزی حمرین در جنوب دهلران رسیدند. از نتایج این عملیات می‌توان به تصرف سلسله جبال حمرین و قله‌های 390، 398، 400، 290، 298 و تأمین امنیت شهرهای موسیان، دهلران، پادگان عین خوش، دشت اژیه و دهکده‌های اطراف و تأمین قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر و نیز خارج شدن جاده عین خوش - دهلران به طول 100 کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن، به همراه به خطر انداختن جاده ارتباطی طیب، غربی و جاده بغداد – عماره و مهم‌تر از آن آزادسازی منابع نفتی موسیان و حوضچه‌های نفتی زبیدان، تلمبه‌خانه و 70 حلقه چاه نفتی اشاره کرد که همه این پیروزی‌ها در دفتر ثواب معنوی شهدای عملیات محرم ثبت عافیت شده است.

حماسه 25 آبان در کلام امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی در خصوص این عملیات فرمودند «در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید، همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 شهید را تشییع کردند، مع ذالک همین شهیدداده‌ها و داغ‌دیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند. امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشد، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم...» به گزارش خبرگزاری فارس، همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در سال 1389 در زمانی که این روز بزرگ ثبت ملی تقویم شده بود در دیدار با هزاران نفر مردم اصفهان فرمودند: «اصفهانی‌ها جزو پیشروان محسوب می‌شده‌اند و من لازم می‌دانم در همین زمینه مناقب اصفهان، مناقب مردم اصفهان - چندجمله‌ای عرض کنم، این‌ها شناسنامه این مردم مؤمن و غیرتمند و ایستاده پای‌ کار به‌ حساب می‌آید، مردم اصفهان در یک روز 370 شهید را تشییع کردند و خم به ابرو نیاوردند، بماند؛ که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانی داشتند و حرکت کردند. این خیلی مهم است، همان‌طور که گفتند، امام (ره) از این حرکت اصفهان تجلیل کردند. در آبان سال 1361 که در یک روز 370 شهید در اصفهان تشییع شدند. تعداد شهدای اصفهان در همان ماه بیش از هزار نفر است. هزار و اندی شهید در یک ماه! خب، چه کسی شهید می‌شود؟ آن‌ کسی که در میدان است، در میدان خطر است، پیشرو است. قبل از انقلاب، اصفهان در قضایای مختلف حضور نمایانی داشت، در قضایای انقلاب هم همین‌جور، در جنگ تحمیلی هم همین‌جور، یگان‌های نظامی مستقر در اصفهان، چه آنچه متعلّق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ مثل لشکر امام حسین (ع) با مرکزیت اصفهان و لشکر نجف با مرکزیت نجف‌آباد و تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) و چه آنچه مربوط به ارتش بود؛ پایگاه هشتم شکاری که مرکز تحرک عظیمی بود و من از نزدیک کار آن پایگاه را در اصفهان دیده بودم- رحمت خدا بر شهید بابایی- و چه مرکز توپخانه در اصفهان، مجموعه این نقاط خیلی معنا پیدا می‌کند.





یکه‌تازی اصفهان در علم و جهاد و هنر رهبر معظم انقلاب در ادامه این دیدار خاطرنشان ساخته بودند: نتیجه این می‌شود که بعد از انقلاب، در عرض جنگ تحمیلی هشت‌ ساله و بعد از جنگ تحمیلی هشت‌ ساله، در میدان‌هایی که برای کشور میدان‌های حساسی بوده است، اصفهانی‌ها جزو پیشروان محسوب می‌شده‌اند؛ در رتبه رشد و توسعه کشور، در مسائل علمی کشور، برخی از گره‌های کور ما در نیروهای مسلح، در مراکز علمی و تحقیقاتی اصفهان باز شد. این‌ها افتخار است، نه برای به خود بالیدن بلکه به معنای پی بردن به هویت خود، به استعداد درونی خود و بر اساس این زمینه، حرکت کردن و به‌پیش رفتن، در جنگ هشت‌ ساله، همه می‌دانند و اشاره هم کرده‌اند، اصفهانی‌ها با این یگان‌های گوناگون در خطوط مقدم کار می‌کردند. خوب، این برای همه معلوم است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه فرمودند: آنچه برای خیلی‌ها معلوم نیست، نقش انسان‌های گمنام و بی‌ادعایی است که در طول سال‌ها در زمینه پشتیبانی‌ها فعالیت کردند؛ زنانی که در خانه بودند، بازاریانی که در کسب و پیشه بازار بودند، افرادی که در دستگاه‌های اداری مشغول فعالیت بودند، جهادگرانی که انواع و اقسام خدمات را به جبهه می‌رساندند. از این‌ها شهید داده هم داریم؛ کسانی که شهید شدند یا شهید دادند، ادعایی هم نداشتند و ندارند، اسمشان هم‌جایی نیست؛ اما در آسمان‌ها مشهورند، در ملأ اعلی شناخته‌شده‌اند...» به گزارش خبرگزاری فارس، در 25 آبان ندای «اِنّا عَرَضْنَا الاَمانَه عَلَی السّمواتِ و الْاَرْضِ وَ الْجِبالِ فَابَیْنَ اَنْ یَحْمِلنَا وَ اشْفَقْنَ مِنْهَا ...» در زمین خدا پیچید و اینجا بود که 25 آبان یک حماسه شد؛ حماسه جاویدان از مردم مقاوم پایدار که باید این روز را پاس بداریم تا مقاومت، ایثار، گذشت و تمام ارزش‌های دینی را از یادها نبریم و شرمنده شهدای 25 آبان نباشیم. =============== گزارش از مهدی رفائی =============== انتهای پیام/ 63036    

93/08/25 - 10:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن