تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819409429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتین پیش از موعد اجلاس گروه 20 را ترک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پوتین پیش از موعد اجلاس "گروه 20" را ترک می کند تهران - ایرنا - "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه در پی انتقاد رهبران غربی از مسکو در روز شنبه به دلیل بحران اوکراین و تهدید کشورش به اعمال تحریم های بیشتر، قصد دارد قبل از پایان اجلاس گروه 20، این نشست را ترک کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بریسبن استرالیا، یک مقام روس با اعلام این خبر گفت که پوتین در جلسه کاری اجلاس دو روزه "گروه 20" که فردا (یکشنبه) در بریسبن برگزار می شود، شرکت نمی کند و به دلیل لزوم شرکت در جلساتی در مسکو، موعد عزیمت خود به روسیه را به جلو می اندازد.
روسیه دست داشتن در تشدید فعالیت های نظامی در اوکراین را رد کرده ، اما درعین حال با انتقاد شدید رهبران غربی از جمله "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا و "استفان هارپر" نخست وزیر کانادا مواجه شده است.
به گفته "جیسون مک دونالد" سخنگوی هارپر، وی در اجلاس گروه 20 به پوتین گفت: به گمانم دست شما را خواهم فشرد، اما تنها یک حرف برای گفتن به شما دارم و آن اینکه باید اوکراین را ترک کنید.
مک دونالد اضافه کرد که پاسخ پوتین به این سخنان، مثبت نبود. وی توضیح بیشتری در این خصوص نداد.
براساس این گزارش، اوباما در سخنانی اظهار داشت که تجاوز روسیه به اوکراین، تهدیدی برای جهان است و شورای اروپا نیز از مسکو خواست سربازان و تسلیحات خود را از کشور همسایه اش خارج کند و بر جدایی طلبان در اوکراین به منظور موافقت با آتش بس فشار آورد.
"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحریم های مالی بیشتر علیه شخصیت های روسیه را به دلیل بحران در اوکراین مورد بررسی قرار می دهد.
در همین حال، "هرمان ون رومپوی" رییس شورای اروپا گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه به منظور ارزیابی شرایط در اوکراین تشکیل جلسه می دهند. قرار است در این نشست، احتمال لزوم برداشتن گام های اضافی از جمله اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه مورد بررسی قرار گیرد.
انزوای پوتین در نشست "گروه 20" همچنین از قراردادن جایگاه وی در گوشه بیرونی به هنگام گرفتن عکس رسمی از رهبران کشورهای عضو این گروه مشخص بود.
درحالی فرماندار کل و دادستان کل استرالیا با اوباما و نخست وزیر چین به هنگام ورود آنها به بریسبن دیدار کردند، معاون وزیر دفاع استرالیا با پوتین پس از ورود وی به این کشور ملاقات داشت.
به گفته سخنگوی کرملین، بحران اوکراین تنها موضوع مورد بحث در نشست رو در روی پوتین و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس بود. وی درعین حال اضافه کرد که دو طرف نسبت به پایان دادن به رویارویی و برقراری مجدد روابط ابراز علاقمندی کردند.
پوتین همچنین با "فرانسوا اولاند" رییس جمهوری فرانسه ملاقات کرد و دو طرف در زمینه محافظت از سطح مناسبات شان از تاثیرات تحریم ها به توافق رسیدند.
نشست گروه 20، اجلاسی غیررسمی است که گفت وگوی آزاد میان کشورهای صنعتی و اقتصادهای در حال ظهور جهان را در بر می گیرد و کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا را شامل می شود.
رسانام**9109**1392


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن