تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز جمعه رشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماز جمعه رشت خبرگزاری پانا:امام جمعه ی رشت: جایگاه رفیع وکم نظیر امام حسین (ع) یکی از دلایل مهم جاودانگی و پر رونق بودن عزای حسینی است.
۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان ساعت 15:31



به گزارش خبرگزاری پانا،آیت الله قربانی درخطبه های نماز جمعه ی دیروز رشت، در مصلای بزرگ امام خمینی، برقراری عدالت وحق جویی سرور وسالار شهیدان را عامل توجه انسانها از ادیان گوناگون به امام حسین (ع) و قیامش دانست و گفت: جایگاه رفیع و کم نظیر حسین بن علی (ع) اصحاب بی بدیل وپیروان خوبی که راهش را ادامه دادند، سه عامل اصلی ماندگاری و جاودانگی قیام عاشوراست. نماینده ولی فقیه درگیلان، برجهانگیرشدن وپرشور بودن ، عزای امام حسین (ع) تاکید وخاطرنشان کرد: ایستادگی یاران وپیروان سید الشهداء درطول تاریخ از راه ایشان وعزای حسینی حفاظت کرده ومی کند که تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه یابد و عدالت و احکام الهی خواسته ی سرور و سالار شهیدان در روی زمین پیاده شود . خطیب جمعه ی رشت، با تاکید بر دوری از بدعتها و اعمال ناصواب در عزاداری حسینی ازعملکرد شایسته و مناسب صدا و سیمای مرکز گیلان در پخش زنده عزاداری ها از 11 نقطه استان وپخش دهها برنامه بصیرت افزا و معرفت ساز عاشورایی قدردانی کرد. آیت الله قربانی دربخشی دیگر از خطبه ها، به شهادت امام زین العابدین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ، اخلاق وبندگی مخلصانه ی سید الساجدین نبود، هدایت عرفانی واخلاقی امت ناقص می شد. وی به برپایی نمایشگاه کتاب گیلان هم اشاره کرد وبا تاکید براینکه کتاب غذای روح و روان انسان است افزود: باید تاسف خورد که نسل امروز از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته است، چرا که سرگرمی هایی چون تلویزیون، ماهواره واینترنت با برنامه های رنگارنگ خود جایگزین کتاب شده است وبرپایی چنین نمایشگاه هایی با اطلاع رسانی درست می تواند جایگاه کتاب واثربخشی آن را دوباره برگرداند. امام جمعه رشت در ادامه، با انتقاد از برکناری تعدادی از شهرداران استان از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهرها، جابجایی شهرداران را درمدت زمان کوتاه به مصلحت ندانست وافزود: قوه ی مقننه ومجریه با وضع مقرراتی باید راهکارهایی برای کنترل اختیارات اعضای شورای اسلامی ارائه کنند تا زیاده خواهی برخی ازاین اعضاء هم مهارشود .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن