تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803012114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بختياري‌زاده: بغض کردم، چند قطره اشک ريختم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بختياري‌زاده: بغض کردم، چند قطره اشک ريختم
سهراب بختيازي زاده مدافع سالهاي نه چندان دور تيم هاي ملي و استقلال، پس از 23 سال از فئتبال خداحافظي کرد.

بختیاری زاده در گفتگو با خبرنگار ورزش سه، از بغض و قطرات اشکش بعد از خداحافظی سخن گفت

فوتبال طولانی

اینکه چطور شد از فوتبال خداحافظی کردم باید بگویم که اتفاق خاصی نیفتاد. به هر حال خداحافظی از فوتبال هم بخشی از زندگی ورزشس هر ورزشکاری است. اما مهم برای خودم این است که از اولین روزی که فوتبالم را شروع کردم تا به امروز، همیشه هدفم این بود که فوتبال را طولانی بازی کنم. چون همیشه عاشق فوتبال بودم و فوتبال را بخاطر خودش دنبال می کردم نه مسایل جانبی آن! از این بابت هم خدا را شکر می کنم .

پیشنهاد نداشتم

دورن بازی گری ام خیلی دوران سختی بود. امسال قصدم بازی کردن بود. اما هم پیشنهاد نداشتم و هم صلاح دیدم که دیگر فوتبال را کنار بگذارم. هر چند که از لحاظ بدنی هنوز آماده بودم. من از سال 69 تا 93 بازی کردم. سالهای زیادی هست که دارم بازی می کنم.اما کنار گذاشتن فوتبال برای خودم خیلی سخت بود. شاید باورتان نشود اما حتی بازی های ضعیفم را هم دوست دارم. درست مثل یک هنرپیشه ای که بازی در همه نقشهایش را به یک اندازه دوست دارم.

دوران مربیگری

ذات پیشرفت در هر کاری رقابت داشتن هست. فکر می کنم این مساله در ورزش و مخصوصا در فوتبال حرفه ای بیشتر خودش را نشان می دهد. دراین سالها اشتباههایی هم در فوتبالم داشتم. اما فکر می کنم که طبع انسان طوری هست که اشتباه می کند. اگر آن اشتباهات را دوباره تکرار کند، تبدیل به حماقت می شود. چیزی که الان برایم مهم است اینکه در شروع دوران مربیگری ام سعی کنم، اشتباهات گذشته را تکرار نکنم.

ورود افکار مثبت به فوتبال

در تمام این سالهای طولانی که در فوتبال بودم. از هر کدام از مربیانم برداشت مثبتی داشتم. همه نکات مثبتی که داشتند را الگوی خودم قرار می دهم. از زحماتی هم که برای من کشیدند، سپاسگزارم.اما خب هر مربی همانطور که نکات مثبتی دارند، معایبی هم دارد. اما خیلی مهم است که مربی الگوی مناسبی برای بازیکنانش باشد. من سعی می کنم افکار صحیحی را وارد فوتبال کنم.الان از لحاظ روانشناسی ثابت شده که بعد از یک مدت بازیکنان علاوه بر مسایل فنی اخلاق و منش مربی هم روی آنها تاثیر می گذارد. به عقیده من بازیکنان هم نسل ما اگر می خواهند، مربی شوند باید این بتوانند در فوتبال تغییر به وجود بیاورند.

مربیگری اصولی

من سعی می کنم حالا که قرار است دوران مربیگری ام را شروع کنم. کارم را اصولی انجام دهم. زمانی که شما شاگرد هستی باید تفکر مربی ات را در زمین پیاده کنی، اما وظیفه یک مربی خیلی سنگین تر است. می طلبد که زیاد کار کند. پس باید در مرحله اول کارش را اصولی یاد بگیرد. اینکه با خودم بگویم چون ملی هستم و سابقه فوتبالی ام زیاد است، فقط برای بالا بردن اعتماد به نفسم خوب است. اما مهم این است که من به صورت اصولی حرفه مربیگری را یاد بگیرم. حالا می خواهد سهراب بختیاری زاده باشم با فرد دیگری. باید سعی کنم اشتباه دوران بازی ام را تکرار نکنم. الان دارم کلاس B وC را ترجیح دادم در ایران بگذرانم. اما برای دوره های بالاتر احتمالا به ترکیه می روم.

چالش لذت بخش

بختیاری زاده در دوران بازی اش همیشه خونسرد بوده آیا در حرفه مربیگری که یکی از مشاغل سخت محسوب می شود. این مساله به کمک او می آید؟ سهراب در پاسخ به این سوال می گوید:«هر چقدر کاری بزرگتر باشد، تنش آن هم بیشتر است.من فکر می کنم سختی ها لازمه زندگی است،انسان با سختی بزرگ می شود. بعد هم فکر می کنم، مشکلات شور و شوق زندگی است. اینکه آدم همیشه زندگی راکدی داشته باشد، جالب نیست. اما اینکه در ذهنم این باشد که چون فلان کار سخت هست، پس آن را انجام ندهم. اصلا اینطور نیست. من در سن بالای 33،34 سالگی هم رباط پای چپم پاره شد، هم پای راستم! اما اینکه توانستم با تلاش فراوان برگردم و 7،8 سالی فوتبال بازی کنم. اصلا من از چالش کردن خیلی لذت می برم. البته نباید این نکته را هم فراموش کرد که هر پیشکسوتی در استقلال آرزو دارد که روزی بتواند دراین تیم مربیگری کند. اما در نهایت مهم ترین مساله همان القاء افکار مثبت به تیم است.

بغض کردم، چند قطره اشک ریختم

با اینکه در این فصل من تیمی نداشتم و با خودم فکر می کردم که باید از فوتبال خداحافظی کنم. اما وقتی که نامه خداحافظی نوشتم. انگار با تمام وجود این حس را تجربه کردم. (می خندد) نمی توانم بگویم که گریه کردم اما بغض کردم و چند قطره ای هم اشک ریختم. مثل این است که چیزی را گم کرده باشی. کاری را که 23 سال انجام میدادی را نباید دنبال کنی. به هر حال گریه هم برای انسان نیاز هست.

می خوام ازدواج کنم

مردم خیلی به من محبت دارند. هنوز وقتی من را می بینند می گویند، به عقیده ما هنوز هم می توانستی بازی کنی. این صحبتهای آنها به من انگیزه می دهد و خوشحالم می کند و تصمیم من را برای ادامه کار در مربیگری بیشتر می کند. شاید حالا که دیگر بازی نمی کنم. برای ازدواج تصمیم بگیرم.



1393/08/24 14:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن