تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804103719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري سومين نشست تعاملي روساي دانشگاه ها و مراکز دانشگاهي استان گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۳ (۸:۳۲ق.ظ)
برگزاري سومين نشست تعاملي روساي دانشگاه ها و مراکز دانشگاهي استان گيلان سومين نشست تعاملي روساي دانشگاه ها و مراکز دانشگاهي، با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي آزاد اسلامي گيلان با عنوان «فرهنگ و معنويت در دانشگاه ها» در واحد رشت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، نشست تعاملي رؤساي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي استان گيلان با مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي اين استان با عنوان «فرهنگ و معنويت در دانشگاه ها»، با حضور معاون فرهنگي و سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي کشور، به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت در سالن جلسات اين واحد دانشگاهي برگزار شد.
عليرضا اميرتيموري، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت و دبير هيأت امناي دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان گيلان در اين جلسه، ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان عالم حضرت امام حسين (ع) و خير مقدم به حاضرين، گزارش مبسوطي از روند فعاليت هاي فرهنگي ارائه کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مجيد قريشي، معاون فرهنگي و سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي کشور، با تشکر از ميزباني واحد رشت، با اشاره به مهم بودن بحث هاي فرهنگي، گفت: پرداختن به بحث فرهنگي در دانشگاه‌ها بسيار مهم بوده چرا که از جمله دغدغه‌هاي مهم دانشگاهيان است.
وي با اشاره به آشنايي مسئولان دانشگاه‌ها با دغدغه‌هاي فرهنگي مقام معظم رهبري و با بيان اينکه طبق فرموده مقام معظم رهبري فرهنگ روح ملت است، ادامه داد: فرهنگ بايد به سياست و علم جهت دهد و اگر آن را در درجه دوم حساب کنيم، رشد لازم را نخواهيم داشت.
معاون فرهنگي‌سياسي نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي کشور به سهم 9 درصدي بودجه فرهنگي در برخي کشورها اشاره کرد.
وي با بيان اينکه بودجه فرهنگي در دانشگاه‌هاي کشور ما بسيار ناچيز است افزود: گاهي اين بودجه به يک‌ درصد هم نمي‌رسد.
اين مسئول خاطرنشان کرد: امروز اگر دغدغه علم‌پروري داريم، بايد در سايه فرهنگ، روح علم‌پروري و پژوهشي را ارتقاء دهيم.
حجت الاسلام قريشي، دليل کاهش رغبت دانشجويان به علم‌آموزي و وجود بي‌انضباطي، سرقت هاي علمي، بي‌احترامي به استادو ... را ناشي از وجود مشکل در فرهنگ دانست و تصريح کرد: اگر امروز ما براي تربيت فرزندان خود مديريت نکنيم، ديگران فرصت زيادي براي تربيت فرزندان ما پيدا مي‌کنند.
اين مسئول، رفتار استاد در کلاس را نمونه کار فرهنگي دانست و گفت: رشد علمي در گروي رشد فرهنگي است.
وي با اشاره به تدوين سند اسلامي شدن دانشگاه‌ها در سال 75 عنوان کرد: اين سند پس از گذشت 10 سال با ابلاغ شوراي فرهنگي مورد بازبيني قرار گرفت.
وي با تأکيد به مسئولان دانشگاه‌ها، گفت: مسئولان دانشگاه‌ها بايد اين سند را مطالعه کرده و با بند بند آن آشنايي پيدا کنند، چراکه اين سند به عنوان يکي از زيرساخت‌هاي فرهنگي آماده شده و راهبردها و اقدام‌هاي فرهنگي در آن آمده است و اگر اين سند به عنوان يک سنگ بناي اصلي و مرتبط با حوزه‌هاي آموزشي، پژوهشي و مديريتي در نظر گرفته شود، بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
اين مقام مسئول، مديريت فرهنگي را امري ضروري عنوان کرد و گفت: مسئولان دانشگاه‌ها با مراجعه به اين اسناد خطوط و شاهراه‌هاي فرهنگي را پياده‌سازي کنند.
معاون فرهنگي‌سياسي نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي کشور به بازبيني سند کرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌هاي کشور اشاره کرد و يادآور شد: سند قبلي بسيار طولاني بود و در بازبيني دوباره اين سند مختصر و ساده نگاشته و بسياري از نقاط کاستي‌ها و ضعف آن برطرف شده است.
وي از ثبت 800 هيأت در دانشگاه‌هاي کشور خبر داد و متذکر شد: در بسياري از دانشگاه‌ها از نظر معنوي مراسم نماز جماعت، اعتکاف، هيأت‌ها و نظايرآن باشکوه برگزار مي‌شود، به طوري که در برخي از استان‌ها نماز جماعت دانشجويي دو بار برگزار مي‌شود.
اين مسئول، بحث معنويت را همسو با فطرت انسان دانست و يادآور شد: فطرت انسان خداجو است و موانع شيطاني در آن اثر نمي‌کند .
حجت‌الاسلام سعيد مهدويمسئول نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه گيلان نيز در اين نشست اظهار کرد: چهارمين نشست تعاملي روساي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي گيلان و مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي اين استان، زمستان امسال به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي گيلان برگزار مي‌شود.
وي بحث گسترش مسايل فرهنگي و معنوي در دانشگاه‌ها را مهم دانست و افزود: دانشگاه‌ها بايد در برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي و کارگاه‌هاي مشاوره‌اي فعال باشند.
مسئول دفتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي گيلان خواستار سادگي و صفاي استادان و مسئولان دانشگاه‌ها شد و گفت: رفتارهاي صادقانه و خالصانه موجب برکت و رحمت خداوند است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن