تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819267833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نسل کشی نانجینگ» در کتاب های درسی چین منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: «نسل کشی نانجینگ» در کتاب های درسی چین منتشر شد پکن- ایرنا- مسئولان آموزش و پرورش چین به تازگی کتابی را برای دانش آموزان مقطع تحصیلی خود منتشر کرده اند که به کشتار شهر «نانجینگ» در زمان اشغال آن توسط سربازان امپراطوری ژاپن می پردازد.


به گزارش ایرنا، در این کتاب که «حقایق تاریخی» نام دارد در یکی از مدارس معروف شهر نانجینگ توزیع شده که به معرفی و بررسی ابعاد نسل کشی «نانجینگ» برای دانش آموزان مقطع تحصیلی دوم راهنمایی می پردازد.
این برای نخستین بار است که کتابی با این مضمون به عنوان یکی از کتب درسی در مدارس چینی توزیع و استفاده می شود.
کتاب "حقایق تاریخی" که هم اکنون در مدرسه راهنمایی موسوم به زبان های خارجی این شهر تدریس می شود از سه بخش "نانجینگ پیش از جنگ"، "دوران دفاع در نانجینگ" و "نسل کشی فجیع نانجینگ" تشکیل شده است.
پیش از این و در اول سپتامبر سال جاری نیز کتابی با مضمون مشابه و با عنوان "خاطرات آتش و خون" در مدارس مقطع ابتدایی شهر نانجینگ توزیع شده بود.
آنچه از سوی کشور چین به عنوان «نسل کشی نانجینگ» مطرح می شود، به ماجرای اشغال شش هفته ای این شهر از سوی ارتش امپراطوری ژاپن در روزهای پایانی سال 1937 مربوط می شود.
چین می گوید، در این اشغال که تا ماه های نخستین سال 1938 ادامه داشت، نیروهای نظامی ژاپنی بین 200 تا 300 هزار غیرنظامی چینی را به طرز فجیعی قتل عام کرده اند.
تاکنون در چین کتاب های بسیاری درباره وقایع تلخ شهر نانجینگ چاپ و یادبودی تاریخی نیز در این شهر به یاد قربانیان این نسل کشی ساخته شده است که همه ساله در سالگرد وقوع آن، مراسمی ویژه با حضور مقامات این کشور برگزار می شود.
چین بارها عذرخواهی ژاپن بابت جنایاتش در طول اشغال شهر نانجینگ را خواستار شده است اما توکیو ضمن رد ادعاهای پکن و اغراق آمیز خواندن آنها، از پذیرش مسئولیت این حوادث و عذرخواهی بابت آن سرباز می زند.
آساق ** 1597 ** 2023


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن