تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح انتزاع مشکلات بخش کشاورزي را مرتفع مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۵ق.ظ)
اجراي طرح انتزاع مشکلات بخش کشاورزي را مرتفع مي کند رييس هيات مديره اتحاديه مرغ ميهن گفت: در سال هاي گذشته به دليل اينکه برخي تصميمات حياتي بخش کشاورزي در زمينه صادرات و واردات توسط حوزه بازرگاني گرفته مي شد، توانمندي هاي اتحاديه هاي تخصصي ديده نشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، يکي از طرح هاي اجرا نشده در دولت قبل طرح انتزاع يا همان انتقال مسئوليت هاي بخش کشاورزي به متولي اصلي آن ( وزارت کشاورزي) بود که بالاخره در دولت يازدهم اجرايي شد.
طرح انتزاع موافقان و مخالفان بسياري دارد. موافقان اين طرح که عمدتا جزو متوليان بخش کشاورزي هستند عقيده دارند که در سال هايي که مسئوليت صادرات و واردات بخش کشاورزي در دستان بخش بازرگاني دولت بود، اين حوزه با ضرر و زيان فراواني روبه رو شد که از آن جمله مي توان به واردات بي رويه محصولاتي اشاره کرد که در کشور به حد نياز توليد شده و با اين واردات، تمام توليد داخل به ضرر کشاورز و توليد کننده تمام مي شد.
در مقابل مخالفان اين طرح نيز اعتقاد دارند که با در دست گرفتن مسئوليت صادرات و واردات توسط بخش کشاورزي، امضاهاي طلايي و رانت به بخش کشاورزي بازگشته و توسعه اين بخش متوقف مي شود.
بسياري از اتحاديه هاي کشاورزي جزو مخالفان اجراي طرح انتزاع بوده و هستند اما برخي از صنوف نيز در طرف موافق قرار گرفته و مي گويند که اين مهم مي تواند بازگشت به دوران طلايي بخش کشاورزي باشد.
رضا کاظمي رييس هيات مديره اتحاديه مرغ ميهن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد طرح انتزاع گفت: اجراي طرح انتزاع به نفع اتحاديه ها است و بنده به عنوان يکي از فعالان بخش کشاورزي از اجراي اين طرح حمايت مي کنم.
وي ادامه داد: با اجرايي شدن طرح انتزاع، تعامل اتحاديه ها با وزارت جهاد کشاورزي بهتر شده است و از اين رو اتحاديه ما از وقوع اين تغييرات خوشحال است.
کاظمي تصريح کرد: با واگذاري تصدي گري به اتحاديه ها، بسياري از مشکلات حل مي شود و اين مهم در طرح انتزاع به خوبي ديده شده است.
وي با اشاره به اينکه قبل از اين توانمندي اتحاديه ها را نسنجيده بودند و براي همين از دادن مسئوليت به ما پرهيز مي کردند که اين مشارکت نداشتن در تصميمات به ضرر اتحاديه ها تمام مي شد.
رييس هيات مديره اتحاديه مرغ ميهن افزود: در طرح انتزاع توانمندي هاي ما ديده شده و متوليان مي خواهند مسئوليت هاي هر بخش را به اتحاديه مربوط آن حوزه تحويل دهند که اين تصميم بسيار آگاهانه و مناسبي است.
وي اظهار داشت: اتحاديه هاي کشاورزي بايد با متوليان اصلي تعامل تنگاتنگي داشته و براي توسعه بخش کشاورزي با وزارت خانه همکاري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن