تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819666241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌هاي اقتصادي ايران بدون تأثيرپذيري از تحريم پيش مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۹ب.ظ)
روحاني در جمع بازرگانان ايران و جمهوري آذربايجان؛ برنامه‌هاي اقتصادي ايران بدون تأثيرپذيري از تحريم پيش مي‌رود روحاني گفت: ما از تحريم‌ها اين درس را آموخته‌ايم که به گسترش و ايجاد روابط تجاري و سرمايه‌گذاري نزديک با همسايگان اولويت دهيم و بر اين مبنا مصمم‌تر از هميشه براي ايجاد روابط مستحکم با همسايگان خود گام برمي‌داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز پنج‌شنبه در نشست مشترک اتاق بازرگاني ايران و آذربايجان و در ديدار تجار و بازرگانان دو کشور اظهارداشت: برگزاري اين نشست بدين معناست که مسئولين دو کشور راه توسعه را ارتباط نزديک‌‌تر و فعال شدن بخش خصوصي و کارآفرينان دو کشور مي‌دانند و اين جلسه مي‌تواند سرمايه‌گذاران و تجار ايران و آذربايجان را به يکديگر نزديک کند و بي‌ترديد رابطه سرمايه‌گذاران بخش خصوصي مي‌تواند منافع دو کشور را تضمين‌ کند.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه هيچ کشوري نيست که داراي مزيت نسبي نباشد و در مقابل هيچ کشوري هم از تمامي مزيت‌ها برخوردار نيست، گفت: ‌بايد سرمايه‌گذاران هر کشوري با توجه به مزيت‌هاي نسبي براي سرمايه‌گذاري و کارآفريني تشويق شوند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه در دنياي سياست هم بايد به فکر برد - برد و با حاصل جمع مثبت بود، تصريح کرد: از ديدگاه دولت ايران برد – باخت هيچ‌گاه دوام نخواهد آورد، لذا همواره بايد برنامه‌ريزي‌ها بر مبناي برد – برد و به صورت دراز مدت و پايدار باشد.
دکتر روحاني با بيان اينکه ملت ايران از فشار تحريم درس‌هاي فراواني آموخته است، اظهار داشت: اولين درس اين بود که اگر ملتي اراده کند، ‌مي‌تواند آثار تحريم را به عدد صفر نزديک کند و حتي در اين شرايط برنامه‌هاي اقتصادي خود را با قوت به پيش ببرد.
رئيس جمهوري اضافه کرد: دولت ايران در ۱۵ ماه گذشته در برنامه‌ريزي کوتاه مدت به دنبال ايجاد رونق، تشويق سرمايه‌گذاري و بهبود محيط کسب و کار بوده و براي بلند مدت به فکر توسعه پايدار و همه جانبه اقتصادي است و در اين مدت توانسته‌ايم تورم را مهار کرده و رشد منفي را به رشد مثبت تبديل کنيم.
رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: نکته ديگري که از فشار تحريم آموخته‌ايم اينکه کشورهاي غربي قابل اعتماد نيستند و در روز فشار و خطر و تحريم به بهانه‌هاي اندکي طرف مقابل خود را رها مي‌کنند و حتي منافع خود را زير پا مي‌گذارند اما کشورهاي همسايه اينچنين عمل نمي‌کنند.
روحاني تأکيد کرد: همکاري و رابطه‌اي که حتي در روزهاي سختي و مشکلات براي حل مشکلات يک کشور کارساز است، وجود رابطه صميمي با همسايگان مي‌باشد.
رئيس جمهوري اضافه کرد: ما اين درس را در تحريم آموخته‌ايم که اولويت برقراري روابط تجاري و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک با همسايگان است و بر اين مبنا امروز مصمم‌تر از ديروز در اين راه گام برمي‌داريم که با کشورهاي همسايه روابط نزديک و مستحکم‌تري داشته باشيم.
روحاني با بيان اينکه ايران و جمهوري آذربايجان داراي فرهنگ، دين و تاريخ مشترک هستند، گفت: وجود اين اشتراکات بهترين زمينه و فرصت براي برقراري روابط گسترده تجاري و اقتصادي مشترک است.
روحاني خطاب به سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي دو کشور گفت: مطمئن باشيد که دولت آذربايجان و دولت ايران از کار و رابطه تجاري و سرمايه‌گذاري مشترک شما پشتيباني مي‌کند و تسهيلات لازم را در راستاي منافع دو ملت در اختيار شما قرار خواهد داد.
الهام علي‌اف رئيس جمهوري آذربايجان نيز در اين نشست با تأکيد بر اينکه همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور بايد همپاي روابط سياسي افزايش پيدا کند، گفت: جمهوري آذربايجان فضاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري است و از فعاليت سرمايه‌گذاران و شرکت‌هاي ايراني در بخش‌هاي مختلف استقبال مي‌کنيم.
رييس جمهوري آذربايجان با بيان اينکه مناسبات دو کشور از تاريخ ديرينه‌اي برخوردار است، اظهار داشت: برخي کشورها مي‌خواهند در مناسبات دو کشور خدشه ايجاد کنند، ولي اراده سياسي بين دو کشور اجازه اين کار را به آنها نخواهد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن