تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799140395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمنهای زیست محیطی خواستار مشخص شدن علت مرگ خرس قهوه ای در رودبار شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سمنهای زیست محیطی خواستار مشخص شدن علت مرگ خرس قهوه ای در رودبار شدند رشت - ایرنا - تعدادی از گروه های مردم نهاد زیست محیطی، کشته شدن یک قلاده خرس قهوه ای در عمارلوی شهرستان رودبار توسط محیط بانان را سهل انگاری دانسته و خواستار پیگیری مرگ این خرس شدند.


چند روز قبل یک قلاده خرس قهوه ای در تله سیمی که توسط کشاورزان روستای پارودبار بخش عمارلوی شهرستان رودبار برای شکار گراز کار گذاشته بودند، گرفتار می شود و روستاییان برای نجات این خرس به مسوولان محیط زیست شهرستان رودبار اطلاع می دهند.
پس از اطلاع یافتن از ماجرا تعدادی از کارشناسان محیط زیست گیلان مجهز به سلاح گرم (تفنگ بیهوشی) برای نجات خرس از تله به منطقه اعزام می شوند و نزدیک نیمه شب به محل وقوع می رسند و سعی می کنند با پرتاب کردن دارت بیهوشی، خرس را از پای درآورند ولی دارت بیهوشی در خرس اثر نمی کند.
ماموران به دلیل نداشتن دید کافی در تاریکی، تا روشن شدن هوا در صبح روز بعد منتظر می مانند و صبح روز بعد مجددا برای بیهوش کردن خرس تلاش می کنند، درحالیکه روستاییان در اطراف خرس گرفتار تجمع کرده بودند بار دیگر شلیک چند دارت بیهوشی در خرس اثرگذار نمی شود و خرس خشمگین با تقلای زیاد از سیم تله، رها شده و دست به فرار می زند.
این خرس ابتدا به یک محیط بان در نزدیکی منطقه حمله ور می شود و او را از ناحیه پا مجروح می سازد، در میانه راه به یک مرد دیگر بر می خورد و او را نیز از ناحیه ران مجروح می کند و در نهایت، یک پیرمرد 80ساله به نام رضا بامدادی را نیز مجروح می سازد.
رضا بامدادی که به مدت سه روز در بیمارستان رودبار بستری است، عصر روز گذشته (چهارشنبه) برای مداوای بیشتر و انجام کارهای ارتوپدی به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شد.
دو دست وی دچار شکستگی استخوان و پارگی رگ شده و از انجام کارهای روزمره ناتوان است. وی همچنین از ناحیه صورت و پا نیز دچار مجروحیت سطحی شده است.
شورای هماهنگی گروه های زیست محیطی شمال کشور روز پنجشنبه در نمابری به ایرنا مرکز گیلان، خواستار روشن شدن نحوه مرگ این خرس شده و کشته شدن خرس قهوه ای توسط ماموران محیط زیست را ناشی از بی مبالاتی آنان دانسته است.
این شورا نداشتن تور مخصوص به دام انداختن حیوانات با جثه های بزرگ، استفاده کردن از سلاح گرم بجای سلاح بیهوشی در کشتن خرس را از جمله ضعف های محیط زیست استان ذکر کرده است.
شورای هماهنگی گروه های زیست محیطی شمال کشور در این نامه آورده است: اتفاق مشابه در اداره کل محیط زیست رخ داده در بیستم آبان ماه جاری ، یک سمور آبی (شنگ ) توسط یک شهروند به این اداره کل تحویل داده شد که بعد از چند ساعت به علت نداشتن داروی بیهوشی، این گونه در خطر انقراض تلف شد.
این شورا ضمن هشدار به محیط زیست مسایل زیر را متذکر شده: آموزش جوامع روستایی و جنگل نشین نسبت به عدم استفاده از تله های سیمی در زیستگاه های جانواران و حیوانات ، تجهیز شدن به سلاح بیهوشی در تمامی شهرستان هایی که اداره محیط زیست در آنجا وجود دارد، آموزش کارشناسان محیط زیست در چگونگی استفاده از داروی بیهوشی.
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص کشته شدن این خرس قهوه ای، فقط به عیادت مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از پیرمرد 80ساله در بیمارستان رودبار بسنده کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی انعکاس نظرات کارشناسان و مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در این باره را دارد.ک/4
619 / 695


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن