تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819082611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه قانون جامع دهیاری ها به وزارت کشور ارائه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لایحه قانون جامع دهیاری ها به وزارت کشور ارائه شد رشت - ایرنا - معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: لایحه قانون جامع دهیاری ها به وزارت کشور ارائه شده است و تا هفته آینده، برای طی مراحل قانونی به دولت تقدیم می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، " محسن کوشش تبار" عصر چهارشنبه در گردهمایی دهیاران گیلان با محوریت روستا افزود: تقویت و نظارت بر ساخت و سازها، ساماندهی مدیریت اراضی روستا، اولویت بندی اجرای پروژه ها و توزیع بودجه با نظارت بخشداری ها و فرمانداری ها از جمله موضوعات این لایحه است.
وی اظهار کرد: دهیاران امروز جایگاه و منزلتی والا دارند و آخرین حلقه روستا و دولت هستند که این، نماد کامل مردم سالاری دینی است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به یک هزار و 544 دهیار زن در کشور تصریح کرد: در گذشته 888 دهیار زن داشتیم و افزایش دهیاران زن، نشاندهنده این است که مدیریت محلی به بانوان سپرده شده که در هیچ کدام از دستگاه های اجرایی و خدماتی، این اعتماد وجود ندارد.
کوشش تبار با بیان این که کشور از چندگانگی مدیریت روستا رنج می برد، تصریح کرد: در همین راستا ، برای رفع این مشکل در ذیل شورای برنامه ریزی، کارگاه توسعه روستایی و عشایری شکل می گیرد.
وی دغدغه امروز روستاها را بیش از همه نظارت عنوان و اظهار کرد: امسال نگاه جدیدی به حوزه روستایی شده که یکی از این موارد ، وحدت رویه و لایحه قانون جامع دهیاری هاست.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها و مناطق محروم اظهار کرد: سهم روستاها از محل سوخت ابتدای امسال دو برابر شده است و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به دو و نیم برابر نیز برسد.
کوشش تبار بیان کرد: دولت تدبیر و امید امسال از محل سوخت 600 میلیارد تومان برای شهرهای زیر 50 هزار نفر و دهیاری ها اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در حوزه روستایی، حدود دو هزار و 900 دستگاه ماشین آلات نیاز داریم که با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان، 113 دستگاه ماشین آلات به این استان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در چشم انداز 1404 باید در شاخص های منطقه اول باشیم که گیلان یکی از برترین ها در شاخص مدیریت روستایی است.
مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان نیز در این گردهمایی جمعیت استان را بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر عنوان و اظهار کرد: در کشور نسبت جمعیت شهری 70 به 30 است اما در گیلان این جمعیت 60 نسبت به 40 می باشد.
عسگر حسنی پور افزود: از جمعیت روستایی دو هزار و 592 روستای دارای سکنه، دو هزار و 75 روستا دارای شورا و یک هزار و 423 دهیاری در استان فعال هستند که مجوز 352 دهیاری در استان نیز در حال اخذ است.
وی نگرش توزیع اعتبارات را در اداره کل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان، شهرستان محور عنوان و تصریح کرد: سهم اعتبار هر شهرستان مشخص شده و براساس اولویت بین یک تا سه پروژه تعریف شده که اولویت با پروژه های نیمه تمام است.
وی خاطرنشان کرد: از یک هزار و 423 دهیار استان، یکصد و هشت نفر زن هستند و اغلب این افراد نیز تحصیل کرده می باشند.ک/2
7296 / 695 /1551


21/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن