تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814192919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس مجلس دردهکده دیابت وضعیت سلامتی اش را ارزیابی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در حاشیه افتتاح دهکده دیابت نایب رییس مجلس دردهکده دیابت وضعیت سلامتی اش را ارزیابی کرد تهران - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه افتتاح دهکده دیابت وضعیت سلامتی خود را در غرفه های چادری این دهکده ارزیابی کرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین « محمد حسن ابوترابی فرد » در غرفه های جداگانه ای بررسی وضعیت میزان قند خون، هموگلوبین a1c و همچنین چشمانش را به دست پزشکان و کارشناسان دهکده دیابت سپرد.
**فرقی نمی کند چه برنجی می خورید مهم این است که چقدر برنج می خورید
ابوترابی فرد همچنین از غرفه تغذیه این دهکده بازدید کرد و به سخنان کارشناس تغذیه گوش کرد.
این کارشناس تغذیه درغرفه یادشده به شرکت کنندگان حاضر درکلاس آموزشی اش که اتفاقا تعدادی از انها دیابتی هم بودند ، تغذیه سالم را آموزش می داد.
به عنوان مثال ، وی در این کارگاه چند دقیقه ای به شرکت کنندگان یاد داد که فرقی نمی کند برنج را آبکشی کنند یا در قالب کته میل کنند. بلکه مقدار برنجی که فرد دیابتی میل می کند مهم است.
این کارشناس تغذیه همچنین به شرکت کنندگان در این کارگاه یاد آور شد که تمام میوه ها حتی میوه ها و مرکبات ترش مثل لیمو ترش قند دارند و فرد دیابتی می تواند با احتیاط روزانه چهار میوه را میل کند.
البته این کارشناس تاکید کرد که برخی میوه ها مثل طالبی، انجیر ، انبه ، موز و گرمک ، قند بیشتری دارند و فرد دیابتی تا زمانی که قند خون خود را کنترل نکرده است این میوه ها را مصرف نکند.
یکی از بازدید کننده ها که به صورت ایستاده به سخنان کارشناس تغذیه گوش می داد از یادداشت کردن نام میوه های حاوی قند بیشتر، جاماند و آن وقت از یکی از خبرنگار ایرنا خواست که اسم میوه های یاد شده را در گوشه ای از کاغذ برایش بنویسد.
این موضوع نشان دهنده این مطلب است که مردم چقدر مشتاق یاد گرفتن نکات آموزشی برای داشتن سبک زندگی و تغذیه سالم هستند و دست اندر کاران نظام سلامت به راحتی با آموزش هایی اینچنینی می توانند از بیماری های غیر واگیر و مزمنی همچون دیابت در جامعه پیشگیری کنند.
**ورزش کردن با کش
یک مربی ورزش هم در غرفه ورزش این دهکده تلاش می کرد به مردم یاد بدهد که با وسایل به ظاهر کم اهمیت مثل « کش » هم می توان در مکان های محدودی همچون آپارتمان ها ، ورزش کرد.
وی با استفاده از « کش» به مردم یاد داد که چگونه می توانند نرمش کنند و برای حفظ سلامتی خود تحرک فیزیکی داشته باشند.
دهکده دیابت هر روز تا روز 25 آبان ماه در بوستان آب و آتش دایر است و کارشناسان و پزشکان دیابت به مردم در رابطه با این بیماری خاموش اما خطرناک اطلاع رسانی می کنند و وضعیت سلامتی آنها را هم به صورت رایگان تحت ارزیابی قرار می دهند.
بیست و سوم آبان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که « زندگی سالم و دیابت» شعار امسال و دو سال دیگر این روز جهانی تعیین شده است.
در زمان حاضر دیابتی ها،بیش از 10 درصد جمعیت بالغ کشورمان را تشکیل می دهند که نیمی از آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.
بر اساس اعلام انجمن دیابت ایران ، هم اکنون 400 میلیون دیابتی در دنیا زندگی می کنند که شمار مبتلایان به دیابت در دنیا تا سال 2035 به 592 میلیون تن خواهد رسید که با «ترویج شیوه زندگی سالم» می توان بیش از 70 درصد موارد ابتلا به دیابت را پیشگیری کرد.
اجتمام(4)**1776**1856


21/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن